Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:40:53 GMT

رایزنی وزرای خارجه قطر و ایتالیا

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۰۸۰۴

رایزنی وزرای خارجه قطر و ایتالیا

رایزنی وزرای خارجه قطر و ایتالیا در خصوص مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، مسائل مربوط به امور دفاعی و امنیتی و مبارزه با تروریسم رایزنی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر و لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی ایتالیا که در حال حاضر به مدت نامشخصی به دوحه سفر کرده است، با یکدیگر دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در جریان این دیدار تفاهم‌نامه‌ای در خصوص رایزنی راهبردی بین دو کشور امضا کردند.

وزرای خارجه قطر و ایتالیا در جریان این دیدار همچنین در خصوص روابط همکاری دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه تحولات لیبی و نیز موضوعات مهم و مورد توجه دو کشور قطر و ایتالیا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه قطر در جریان این دیدار تصریح کرد، هدف از رایزنی راهبردی بین قطر و ایتالیا، تقویت همکاری سیاسی و دیپلماتیک و نیز توسعه روابط دوجانبه است.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی در ادامه خاطرنشان کرد، هدف از این رایزنی، همچنین هماهنگی مواضع دو کشور در خصوص مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، مسائل مربوط به امور دفاعی و امنیتی، مبارزه با تروریسم، ممانعت از افراط گرایی و اجرای توافقنامه‌های بین‌المللی است که قطر و ایتالیا دو طرف آن باشند.

روابط قطر و ایتالیا از سال ۱۹۹۲ پس از افتتاح دو سفارت در پایتخت‌های دو کشور تقویت یافت و از آن زمان به صورت گسترده در تمامی زمینه‌ها به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری توسعه یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر خارجه قطر وزیر خارجه ایتالیا قطر و ایتالیا خارجه قطر بین المللی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه روز کاری شلوغ خود در گامبیا پس از سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه بنگلادش ملاقات و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز با سامح شکری وزیر خارجه مصر، رنتو مارسودی وزیر خارجه اندونزی، فیصل بن فرحان وزیر خارجه پادشاهی عربستان سعودی و هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد.

کد خبر 6096688 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • ‏فیلم/ ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • ببینید | دیدار وزرای خارجه ایران و مصر