Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی در نشست مشترک با مدیرعامل بانک کشاورزی، با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی باید شرایط صادرات را با پرداخت تسهیلات فراهم کند، افزود: با آغاز طرح پرداخت تسهیلات صادرات، قیمت خرید کشمش از کشاورزان به بیش از قیمت‌های اعلامی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسئول امسال پیش‌بینی می‌شود که ۲۰۰ هزار تن صادرات کشمش داشته باشیم که با کمک بانک کشاورزی این پیش‌بینی محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، قیمت خرید کشمش از باغداران را در این طرح بسته به نوع آن از ۱۱ تا ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: در نوع کشمش هر کیلوگرم تیزآبی، کشمش درجه یک هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان و کشمش درجه ۲ هر کیلوگرم ۱۸ هزار تومان و در نوع کشمش آفتابی، هر کیلوگرم درجه یک ۱۶ هزار تومان و هر کیلوگرم درجه ۲ به ۱۱ هزار تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد.

بیشتر بخوانید

صادرات محصولات کشاورزی راهی برای بی نیازی از درآمد‌های نفتی

طهماسبی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئول تنظیم میزان تولید برای جلوگیری از زیان تولیدکننده و استمرار تولید است، تاکید کرد: از نظر وزارت جهاد کشاورزی، در زمان بیش‌ بود یا کمبود تولید باید به کشاورز کمک شود تا تولید بدون زیان تولیدکننده ادامه داشته باشد.

او افزود: امسال یکی از محصولاتی که با بیش‌ بود تولید مواجه شده، کشمش تولید شده در شهرستان‌های ملایر، پاکستان، زنجان، خراسان و غیره است که به دستور وزیر جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدکننده با همکاری بانک کشاورزی ورود خواهیم کرد.

این مقام مسئول یکی از دلایل ورود به بازار کشمش به دستور وزیر را افزایش تولید عنوان کرد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی دستور داد تا وارد چرخه حمایت از خرید کشمش تا صادرات شویم که همراه با ارزآوری، از زیان تولیدکننده جلوگیری شود و تولید پایدار داشته باشیم.

او یادآور شد: ورود سازمان تعاون روستایی به حمایت از صادرات کشمش به معنی کاهش صادرات نیست بلکه با توجه به افزایش تولید، به دنبال افزایش صادرات هستیم.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با اشاره به افزایش تولید بادمجان در سال گذشته، تاکید کرد: به‌طور مثال در موضوع افزایش تولید بادمجان که در جنوب کشور سر و صدا به پا کرد، در هشت ماهه پارسال ۶۶ هزار تن صادرات داشتیم و در مدت مشابه امسال نیز به همان میزان بادمجان از کشور صادر شد و موضوع فقط افزایش تولید بود.

طهماسبی یادآور شد: در مورد کشمش نیز چند موج افزایش تولید وجود دارد که در موج نخست آن خرید انجام شده، موج دوم آن در بهمن‌ماه است و موج سوم در اردیبهشت اتفاق می‌افتد.

او اظهار کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و همکاری‌هایی که با بانک کشاورزی خواهیم داشت، مشکلی برای بیش‌ بود تولید در این محصول در دو موج آتی نخواهیم داشت.

آمادگی بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان کشمش

در این نشست، روح‌الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی از پرداخت تسهیلات بدون سقف با نرخ سود ۱۴.۵ و ۱۰ درصد به کارخانه‌های فرآوری و تجار برای صادرات کشمش خبر داد.

او با تاکید بر اینکه کشمش یکی از اقلام عمده صادرات کشور است، اظهار کرد: شرایطی فراهم شده که با استفاده از آن صادرکنندگان بتوانند به موقع کشمش تولیدی را برای جلوگیری از زیان کشاورزان از کشور خارج کنند.

خدارحمی ادامه‌ داد: برای صادرات کشمش تسهیلاتی در نظر گرفته شده که از دو محل تامین خواهد شد، یکی از این محل‌ها خط اعتباری است که از صندوق توسعه ملی با منابع بانک با نرخ سود ۱۴.۵ درصد پرداخت می‌شود و دیگری، از محل پرداخت تسهیلات خط اعتباری است که توسط سازمان برنامه و بودجه تامین خواهد شد که سود نرخ این خط اعتباری ۱۰ درصد است.

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به شرکت‌ها، صادرکنندگان و کارخانه‌های فرآوری پرداخت خواهد شد، گفت: سازمان تعاون روستایی پرداخت بخشی از سود آن را تضمین کرده است و ما نیز برای پرداخت این تسهیلات، در کمترین زمان اعلام آمادگی می‌کنیم.

او با بیان اینکه ماهیت این تسهیلات ایجاب می‌کند که پرداخت آن کوتاه‌مدت و در زمان ۹ ماه تا یک سال انجام شود، یادآور شد: این تسهیلات برای هزینه‌های جاری و سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

خدارحمی درخصوص اینکه افراد حقیقی و حقوقی با چه ویژگی‌هایی می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند، گفت: شناسایی افراد حقیقی و حقوقی واجد دریافت تسهیلات به کارگروه‌های استانی واگذار شده که جهاد کشاورزی و کارشناسان ما عضو آن‌ها هستند، ضمن اینکه برای تایید صلاحیت دریافت‌کنندگان تسهیلات مستندات از آن‌ها خواسته می‌شود که از جمله آن‌ها سابقه صادرات و توان صادراتی است.

به گفته او، با توجه به شناختی که کارگروه‌های استانی نسبت به متقاضیان دارند، شناسایی افراد واجد دریافت تسهیلات سخت نخواهد بود.

مدیرعامل بانک کشاورزی، میزان پرداخت تسهیلات را بدون سقف برشمرد و افزود: کارشناسان کارگروه استانی تعیین می‌کنند هر فرد چقدر می‌تواند تسهیلات دریافت کند.

گفتنی است، امسال در مجموع تولید ۲۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی پیش‌بینی شده که از این میزان حدود ۱۲ میلیون تن یعنی معادل ۵۰ درصد تولید محصولات سردسیری و خشک است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی قیمت کشمش صادرات غیرنفتی مدیرعامل بانک کشاورزی سازمان تعاون روستایی پرداخت تسهیلات جهاد کشاورزی افزایش تولید صادرات کشمش هزار تومان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید