Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، کاوه حاجی علی اکبری درباره اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری اظهارداشت: تونل راه آهن تهران ـ تبریز، موسوم به پروژه شارباغ به طول حدود 9 کیلومتر از میدان شهدای مدافعان حرم (سوزن‌بانی سابق) در منطقه 17 آغاز می‌شود و با گذشتن از محلات ابوذر، مقدم، باغ خزانه، امامزاده حسن، آذری و یافت‌آباد در تقاطع محور با بزرگراه آیت‌الله سعیدی وارد منطقه 18 شهر تهران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این محور در منطقه 18 به موازات 45 متری زرند به سمت غرب حرکت کرده و با گذشتن از محلات تولید دارو، شمشیری، سرآسیاب مهرآباد، امام خمینی، فتح و هفده شهریور در نهایت قبل از رود دره کن به اتمام می‌رسد. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطر نشان کرد: پس از انعقاد تفاهم نامه واگذاری حق بهره‌برداری از فضای فوقانی تونل بین شهرداری تهران و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، هماهنگی‌ها و اقدامات مورد نیاز برای اجرایی شدن فاز نخست بزرگ ترین پروژه بازآفرینی شهری (به مساحت 50 هکتار)، بین سازمان نوسازی شهر تهران، شرکت یادمان سازه به عنوان مجری و  اداره کل راه‌آهن تهران انجام شده است. 

علی اکبری تصریح کرد: با واگذاری 2.7 کیلومتر از محور به شهرداری از طرف شرکت راه‌آهن (در 4 نقطه کلیدی محور) و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته در خصوص طرح‌های پیشنهادی مشاور طرح، بازدیدهای میدانی منظم و هماهنگی در خصوص تأسیسات و تجهیزات مرتبط با تونل متعلق به شرکت راه‌آهن، محدوده‌های اجرای پروژه در فاز اول مشخص و آماده‌سازی شد. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص جزئیات این پروژه عنوان کرد: در این پروژه، در کنار یک فضای شهری عظیم و بی نظیر، مجموعه‌ای از فضاهای خدماتی برای فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی (به ویژه برای کودکان، جوانان و بانوان)، رستوران‌ها و کافه‌های در طول مسیر، مرکز درمانی، خدمات شهری و محلی، فضاهای فراغت، سرگرمی و بازی برای گروه‌های سنی مختلف، ایستگاه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری، مجموعه TOD در سطح شهری و فراشهری و پیشنهادهای مختلف در خصوص پیوند بافت پیرامون با این محور در نظر گرفته شده است. 

علی اکبری ابزار امیدواری کرد با بهره‌برداری از پروژه‌های این مسیر در مقیاس‌های مختلف محلی، منطقه‌ای و شهری، ارتقاء کیفیت فضاهای عمومی در مناطق 17 و 18 و امکان بهره‌مندی شهروندان از این فضاها فراهم شود.

وی همچنین از ورود این پروژه به فاز اجرا در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: مقدمات اجرای این پروژه آغاز شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران راه آهن تهران تبریز شهر تهران راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است