Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار اتهام‌زنی‌های گذشته به جمهوری اسلامی ایران، به حمله راکتی شامگاه گذشته به سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده امروز (دوشنبه) در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد به حمله راکتی شامگاه یکشنبه به منطقه «الخضراء» بغداد واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه ایالات متحده بار دیگر با تکرار اتهامات گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران از مردم عراق خواست تا عوامل مرتبط با این حمله را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

پمپئو در این پیام که لحنی تند داشت، نوشت: «شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران بار دیگر آشکارا و بی‌شرمانه به بغداد حمله کردند و غیرنظامیان عراقی را زخمی کردند. مردم عراق حق دارند تا این عاملان حمله را تحت پیگرد قرار دهند. این مجرمان خشن و فاسد باید اقدامات ثبات‌زدای خود را متوقف کنند».

منطقه الخضراء بغداد شامگاه یکشنبه هدف حمله حداقل هشت راکت قرار گرفت که به دنبال آن سفارت آمریکا با تایید این حمله گفت که سامانه سی‌رام مستقر در سفارتخانه این راکت‌ها را دفع کرده است و تنها تلفاتی مادی به ساختمان‌های مسکونی موسوم به القادسیه در منطقه الخضراء وارد شده است.

ادعا‌های پمپئو درباره نسبت دادن این حملات به گروه‌های مقاومت و زخمی شدن غیرنظامیان عراقی در شرایطی مطرح شده است که پایگاه خبری صابرین نیوز اعلام کرد که این شلیک‌های پدافند سفارت آمریکا بوده که به ساختمان‌های مجتمع مسکونی القادسیه در منطقه الخضراء آسیب‌هایی را وارد کرده و منجر به وحشت اهالی منطقه الکراده، القادسیه و الجادریه شده است.

گروه مقاومت کتائب حزب الله شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای با حمله راکتی به سفارت آمریکا مخالفت و اعلام کرد که «گلوله‌باران سفارت شر (شیطان) در زمان کنونی یک رفتار کنترل نشده و غیرمنضبط تلقی می‌شود و مقامات ذی صلاح باید عاملان این حمله را تحت پیگرد قرار داده و آن‌ها را دستگیر کنند»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پمپئو حمله به سفارت آمریکا منطقه الخضرا سفارت آمریکا حمله راکتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در عراق شروع شد

همزمان با تهاجم آمریکا به خاک عراق ، تروریست‌های داعشی به مواضع ارتش و الحشد الشعبی در غرب استان الانبار حمله کردند. ناطقان: به نقل از شبکه المیادین، درگیری‌های ارتش و الحشد الشعبی با تروریستهای داعشی در بزرگراهی در منطقه الصکار در غرب استان الانبار ادامه دارد.

این یورش ساعاتی پس از حمله آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق صورت می‌گیرد.

جمعه شب آمریکا مناطقی در شرق سوریه و غرب عراق را هدف حملات هوایی قرار داد.

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است. منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • فیلم| حملهٔ راکتی به شمال فلسطین اشغالی
  • فیلم/ حملهٔ راکتی به شمال فلسطین اشغالی
  • حمله راکتی به مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حملات داعش در عراق شروع شد