Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@06:58:02 GMT

کالاهای پرطرفدار ایرانی در میان سایر کشورها

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۴۱۴۹

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود، به بررسی وضعیت صادرات غیرنفتی کشور در ماه‌های ابتدایی سال جاری پرداخته و جزئیاتی از کالاهای صادراتی به کشورهای همسایه ارائه کرده است.
 

بر اساس برآوردهای صورت گرفته در این بررسی، ایران در هشت ماهه امسال بیش از ۱۳ میلیارد دلار کالا به ۲۰ کشور همسایه و مجاور صادر کرده است که با توجه به شیوع ویروس کرونا، این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

در این بین بیشترین کاهش صادرات در تجارت با عربستان سعودی، گرجستان و لبنان به ثبت رسیده و بیشترین افزایش مربوط به روسیه، آذربایجان و تاجیکستان بوده است.در بررسی جزییات کالاهای صادراتی به این کشورها، به نظر می‌رسد بازار ایران به تنوع قابل قبولی رسیده اما همچنان  کالاهای با ارزش افزوده بالا، در این فهرست چندان دیده نمی‌شود. در این میان جزییات آمار صادرات ایران به عراق به عنوان اصلی‌ترین مقصد صادراتی کشور نیز هنوز منتشر نشده است.
 

در میان اصلی‌ترین مقاصد صادراتی ایران، امارات متحده عربی، مشتری محصولات کشاورزی به شمار می‌رود. هندوانه اصلی ترین کالای صادراتی ایران به امارات بوده و پس از آن محصولات آهن یا فولاد، گوجه فرنگی و پسته در رده‌های بعدی قرار دارند.
 

افغانستان نیز به عنوان یکی دیگر از مشتری‌های اصلی ایران، میله‌های آهنی و فولادی را در صدر فهرست خریدهای خود قرار داده و پس از آن، شیرینی، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، گوجه فرنگی و کف پوش‌های غیر مخملی قرار دارد.
 

در لبنان نیز مغر پوسته، پسته، مخمرهای فعال و آرد سیب زمینی اصلی‌ترین کالاهای صادراتی بوده است. ایران به روسیه سیب، هلو، پسته، آلبالو، کیوی و انگور و کشمش صادر کرده است. عمان از ایران شمش آهن، اوره، محصولات نیمه تمام آهن و هندوانه وارد کرده است. در فهرست کالاهای صادراتی به قطر نیز گوجه فرنگی و هندوانه در صدر فهرست قرار دارند.سوریه نیز از ایران اوره، آلومینیوم و صنایع دستی وارد کرده است. همچنین چین از ایران پلی اتیلن، متانول، پسته و شمش آهن وارد کرده است.

 

آخرین خبر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: صادرات اقتصاد کالا جام نیوز نفت کالاهای صادراتی گوجه فرنگی اصلی ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، الدر بوتائف نایب رییس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان قم بازدید و با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم دیدار کرد.

سیداکبر غلامیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این دیدار بر افزایش تعاملات تجاری ایران به ویژه استان قم با روسیه تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: روسیه به عنوان کشور دوست و همسایه ما، مقصد خوبی برای صادرات استان قم محسوب می‌شود و می‌توانیم با افزایش تعاملات خود ظرفیت‌های صادراتی این استان را بیشتر معرفی کنیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه نیز در این دیدار با اشاره به استقبال شهروندان روسی از کالاهای ایرانی، عنوان کرد: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و این موضوع باعث استقبال شهروندان ما در سراسر این کشور شده است.

بوتائف بیان کرد: ما به دنبال افزایش تعامل با ایران و قم هستیم و می‌توانیم ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه‌های مختلف را بیشتر در کشورمان معرفی کنیم.

کد خبر 6090466

دیگر خبرها

  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه