Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان نهضت سوادآموزی درباره اقدامات این نهاد در راستای عدالت جنسیتی، گفت: ۸۰ درصد فعالیت‌های نهضت سوادآموزی مربوط به دختران و زنان است. درصد باسوادی زنان پیش از انقلاب از ۲۶.۲ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بود که بیسوادی اکنون به کمتر از ۲.۸ درصد رسیده است.

به گزارش برنا؛ شاپور محمدزاده، رییس سازمان نهضت سوادآموزی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهل و یکمین سالروز تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: این سازمان هفتم دی ماه سال ۵۸ با فرمان امام (ره) تاسیس شد و پس از گذشت بیش از ۴۱ سال از شکل گیری این نهاد، فعالیت‌های خوبی در این چهار دهه انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین باسوادی در سال ۹۹ به بالای ۹۶ درصد رسیده است

او تاکید کرد: پیش از انقلاب بیش از ۵۲ درصد جامعه ما بیسواد بودند، اما اکنون در سال ۹۹ میانگین باسوادی بالای ۹۶ درصد است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امید است با شناسایی بیسوادها و جذب آنان، در آینده نزدیک شاهد ریشه کن شدن بیسوادی باشیم. ۸۰ درصد فعالیت‌ها مربوط به دختران و زنان است.

محمدزاده خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد فعالیت‌های سازمان نهضت سواد آموزی در راستای باسواد کردن بیسوادان و ۵۰ درصد دیگر در زمینه تعمیق، تحکیم و تثبیت سواد است.

او با اشاره به اینکه یکی از اقدامات سازمان نهضت سواد آموزی در راستای عدالت جنسیتی است، افزود: ۸۰ درصد فعالیت‌های نهضت سوادآموزی مربوط به دختران و زنان است. درصد باسوادی زنان پیش از انقلاب از ۲۶.۲ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بود که بیسوادی اکنون به کمتر از ۲.۸ درصد رسیده است.

کاهش فاصله شهر و روستا در تحقق عدالت آموزشی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه مناطق شهری و روستایی در تحقق عدالت آموزشی، پیش از انقلاب فاصله ۳۸ درصدی داشتند، گفت: اکنون این فاصله به کمتر از ۷ درصد رسیده است.

محمدزاده در ادامه درباره اقدامات سازمان نهضت سواد آموزی در دوران کرونا افزود: این سازمان پس از شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از عقب نماندن افراد از آموزش‌ها سعی کرد مانند شبکه ملی شاد عمل کند. از این رو  سامانه ای تحت وب راه‌اندازی شده تا ثبت‌نام و آموزش حضوری را برای بی سوادان انجام دهد.

او تاکید کرد: سازمان نهضت سواد آموزی با صدا و سیما تفاهم نامه ای امضا و برنامه لوح قلم را به صورت سراسری و استانی برای سوادآموزان پخش کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنین برای دوره انتقال برنامه ۴ هزار و ۵۰۰ دقیقه ای و ۱۵۰ برنامه ۳۰ دقیقه ای در سازمان نهضت سواد آموزی تولید شده است که از بهمن ماه به صورت سراسری و استانی پخش می‌شود.

محمد زاده اظهار کرد: آموزش‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا در مناطق سفید حضوی، زرد نیمه حضوری و نارنجی و قرمز غیرحضوری است.

او با بیان اینکه سازمان نهضت سواد آموزی در دوران کرونا با راه‌اندازی کتابخانه دیجیتالی، هزار کتاب را برای سوادآموزان و آموزشیاران بارگذاری کرد. ادامه داد: از میان ۴۸۰ مرکز یادگیری محلی، به ۱۲۰ مرکز نگاه ویژه داشته تا به عنوان کانون آموزش مجازی فعالیت کنند.

محمدزاده تصریح کرد: طرح سوادآموزی نیروهای مسلح، عشایر، آموزش بیش از ۳۰ هزار اتباع خارجی، اولیای بی سواد و مددجویان در زندان‌ها از اقداماتی است که برای اولین بار برای زندانیان برنامه آموزشی سوادآموزی در ساعات مختلف پخش می شود.

زمان تمدید کلاس های دوره انتقال تا پایان دی ماه

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی یادآور شد: زمان کلاس ها به دلیل شرایط کرونایی تمدید شده است. زمان کلاس برای دوره انتقال تا پایان دی ماه، دوره تحکیم تا ۱۵ بهمن ماه و برای دوره سوادآموزی تا ۳۰ بهمن تمدید شده است.

او تاکید کرد: براساس سرشماری سال ۹۵، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بیسواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال وجود دارد که ۳۶۰ هزار آنها اتباع خارجی هستند. همچنین سالانه ۴۰۰ هزار بی سواد تحت پوشش سازمان نهضت سواد آموزی هستند که ۵۰ درصد آنها بیسواد صرف هستند.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زنان سواد آموزی رییس سازمان نهضت سوادآموزی مربوط به دختران و زنان سازمان نهضت سواد آموزی سازمان نهضت سوادآموزی ۸۰ درصد فعالیت درصد رسیده درصد فعالیت ها پیش از انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر شنبه در آئین سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین که با حضور حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شرق تهران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد، نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی را به یادماندنی دانست و اظهار کرد: فداکاری مردم این خطه در انقلاب فراموش نخواهد شد.

قاضی عسکر در ادامه با اشاره ضرورت حجاب بانوان گفت: حجاب برای بانوان محدودیت محسوب نمی‌شو چرا که که اسلام زیباترین دینی است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه اسلام زن را اجتماعی و نقش‌آفرینی آنان در جامعه را مهم می‌داند افزود: زنان باید به‌گونه‌ای در جامعه حضور یابد که هوس‌بازان طمعی به آنها نداشته باشند.

وی عنوان کرد: کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، حامیان دروغین آزادی زنان ایران، امروز در کف خیابان، دختران دانشجوی کشورشان را لگد مال می‌کنن، این همان جامعه‌ای است که شعار حمایت از زنان جامعه کشور ما را داشت.

بر اساس این گزارش در پایان ای مراسم از خانواده ۲۰ شهید روحانی و طلبه ورامین تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6096516

دیگر خبرها

  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • چگونه دختری را عاشق خود کنیم؟ راهنمای کاربردی برای آقایان
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند