Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@23:24:34 GMT

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خوشمزه

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۴۹۰۶

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خوشمزه

شیرینی ناپلئونی هرچند درست‌کردن و خوردنش سخت است، اما جذاب است؛ پس دست به کار شوید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ناپلئونی:

خمیر هزارلای آماده: ۱ بسته
پودر شکر: ۳ قاشق غذاخوری
خامه: ۱ و ۱/۲ پیمانه
سفیده تخم مرغ: ۱ عدد
وانیل مایع:۱/۲ قاشق چایخوری
پودر شکر یا پودر قند:برای روی شیرینی
پودر پسته برای تزیین: به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت شیرینی ناپلئونی:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل درست کردن خمیر شیرینی ناپلئونی باید ابتدا فر را روشن کنید تا گرم شود.

۲. اگر خمیر هزارلا را خودتان در خانه تهیه کردید که خودش یک دستور خاص دارد باید با وردنه آن را به طول نیم سانت صاف کنید و با کاتر دور آن را ببرید. اگر هم از خمیر آماده که در اکثر سوپر مارکت‌ها بزرگ وجود دارد استفاده کردید لازم نیست با وردنه صافش کنید، ولی دور تا دور آن را با کاتر ببرید.

۳. در مرحله بعد خمیر شیرینی ناپلئونی را با کاتر از وسط دو نصف کنید و هر دو قسمت خمیر را به همراه خمیر‌هایی که از کنارش بریدیم داخل سینی فر با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت که از قبل گرم شده به مدت ۷ الی ۱۰ دقیقه قرار میدهیم تا خمیر کاملا بالا بیاد و لایه به لایه بشود. بعد از ۱۰ دقیقه دمای فر را پایین می‌آوریم و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه با دمای فر ۱۸۵ درجه فارنهایت قرار می‌دهیم تا روی خمیر یکم طلایی شود. وقتی که از فر بیرون آوردیم صبر می‌کنیم تا کاملا خنک شوند. نان این شیرینی خیلی ترد و شکننده است. در این فاصله خامه وسط و روی شیرینی را آماده می‌کنیم.

۴. خامه را با پودر شکر و وانیل مخلوط می‌کنیم و با هم زن برقی هم می‌زنیم. بهتر است ظرف و سر همزن را به مدت ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا موقع هم‌زدن خامه سرما باعث زودتر فرم گرفتن خامه شود.

۵. یک عدد سفیده تخم مرغ هم در مواد این شیرینی ذکر شد که ریختن آن دل به خواهی است و اگر بخواهید از آن استفاده کنید باید جداگانه آن را هم بزنید تا پف کند و موقعه فرم گرفتن خامه به آن اضافه کنید.

۶. برای درست کردن شیرینی هر دو تیکه خمیر پخته شده و آماده شده را توسط چاقو به دو لایه تقسیم می‌کنیم. لایه رویی را که پف بیشتری دارد با فشار ضربه‌های چاقو پفش را می‌خوابانیم و از خرده‌های ایجاد شده توسط ضربه چاقو برای تزیین خود شیرینی استفاده می‌کنیم. این شیرینی را می‌توانید دو لایه، سه لایه و حتی چهار لایه درست کنید. ولی من به دلیل تردی زیاد این شیرینی و متلاشی نشدنش هنگام میل کردن ترجیح دادم دو لایه استفاده کنم. حتی می‌توانید برای لایه میانی این شیرینی به‌جای خامه از کرم وانیلی هم استفاده کنید.

۷. حالا روی لایه اول نان را با کمک چاقو با خامه می‌پوشانیم و بعد لایه دوم را روی آن می‌گذاریم و با کمی فشار دست جایش را ثابت می‌کنیم دوباره خامه را روی لایه دوم می‌پوشانیم تا هر چند لایه‌ای که بخواهید استفاده کنید این مراحل را تکرار کنید. نهایتا روی لایه آخر را با خامه می‌پوشانیم و از لایه‌هایی خمیری که بریده شده بودند و در کنار لایه اصلی نان در فر پخته شدند را با دست پودر می‌کنیم و روی سطح خامه‌ها می‌ریزیم و با مقداری پودر قند و پودر پسته تزیین می‌کنیم. قبل از اینکه شیرینی ناپلئونی آماده شده را برش بزنید توصیه می‌کنم شیرینی را به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال نگه دارید تا نان آن با وجود خامه رویش نرم‌تر شود و از حالت شکنندگی در بیاید و بعد به اندازه دلخواه شیرینی را برش بزنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شیرینی ناپلئونی شیرینی ناپلئونی طرز تهیه شیرینی سبک زندگی پارسی خبر شیرینی ناپلئونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ افسرکشیک سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت:  طي تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت ۱:۳٠ دقيقه بامداد جمعه ۷ ارديبهشت ماه از آتش سوزي مغازه شيريني فروشي واقع در خیابان شهدای قزوين خبر داده شد، که بلافاصله ستادفرماندهی این سازمان ۱ اکيپ اطفاء حريق از ايستگاه ۳مولوی اين سازمان در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسيده و آتش نشانان مشاهده کردند، حریق از تابلوی مغازه شروع ودرحال سرایت به داخل مغازه بود که دود غليظي در حال خروج است.

معروفی افزود : آتش نشانان با سرعت عمل با ورود به داخل مغازه و شناسايي کانون حريق نسبت به خاموش کردن آتش با کمترين خسارت ممکن و تخليه دود از مغازه اقدام کرده و محل حادثه را ايمن سازي کردند.

وي گفت : علت بروز آتش سوزي از سوي کارشناسان علل حريق سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين در دست بررسي است.

دیگر خبرها

  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • (ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • پرسپولیس به سرنوشت استقلال دچار شد/ شمسایی، ناپلئونی به فینال رفت!
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه