Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای اشغاگر ترکیه به مدت ۲۵ روز مانع انتقال آب از ایستگاه «علوک» در حومه شهر «رأس العین» شده بودند، ولی با وساطت برخی نیروها، آب‌رسانی به شهر الحسکه مرکز این استان دوباره آغاز شد.

«محمود العکله» مدیرعامل این سازمان در گفت وگو با «سانا» تصریح کرد: پس از پایان عملیات انتقال آب از مخازن آبی در منطقه «الحمه» به ایستگاه «عزیزیه» در شهر حسکه، آب‌رسانی به ساکنان مناطقی چون غویران شرقی و غربی، اللیلیه، النشوه شرقی، الزهور و مناطق جنوبی استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العکله خاطرنشان کرد که میزان بهره‌برداری از ذخایر آبی این ایستگاه هنوز نامشخص است، زیرا نیروهای ترکیه به شبکه برق‌رسانی این ایستگاه آسیب رسانده و اقدامی در جهت رفع این مشکل نکردند.

این هفدهمین باری است که نیروهای اشغالگر ترکیه به مدت ۲۵ روز مانع انتقال آب به ایستگاه علوک در شهر الحسکه مرکز استانی به همین نام شده‌اند.

«حسام الدین آلا» نماینده دائمی سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو، چندی پیش گفته بود که قطع آب آشامیدنی حسکه و مناطق اطراف آن از سوی ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن جنایت جنگی و ناقض مفاد قوانین بین‌المللی حقوق بشر است.

نیروهای اشغالگر ترکیه ایستگاه انتقال آب علوک را که منبع اصلی تأمین آب آشامیدنی بیش از یک میلیون نفر در شهر حسکه و مناطق مسکونی مجاور آن است، از ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) را اشغال و آب‌رسانی از این ایستگاه را قطع کرده بودند.

این مخزن آب آشامیدنی تقریبا یک میلیون شهروند ساکن در شهر حسکه و اطراف آن و حومه غربی استان الحسکه را تامین می‌کند.

برچسب‌ها سوریه تروریست ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه تروریست ترکیه سوریه تروریست ترکیه اخبار کنکور انتقال آب آب رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودروهای برقی به کشور شود.

به گزارش مشرق،علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آن‌ها را نومید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.

وی تأکید کرد: این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است