Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی سامان، از اجرای طرح پایلوت کشت گیاهان دارویی در زیراشکوب درختان مثمر در این شهرستان خبر داد.

او گفت: کشت گیاهان دارویی از جمله موسیر، باریجه و کلوس در سطح یک هکتار با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سامان در زیر اشکوب باغات مثمر انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

کشت گیاهان دارویی در یک هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

احمدزاده افزود: افزایش اشتغالزایی و افزایش درآمد اقتصادی کشاورزان و باغداران در شهرستان سامان از اهداف اجرای این طرح است و می‌توان از ظرفیت بالای کشت گیاهان دارویی برای حفظ این منابع و افزایش رونق اقتصادی استفاده کرد.

شیرمردی محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیاه موسیر را از جمله گیاهان با نیاز آبی پایین دانست و اظهار داشت: این طرح برای اولین بار در استان انجام می‌شود که امیدواریم بازدهی خوبی داشته باشد.

او افزود: زمان کاشت موسیر در فصل پاییز (اوایل مهر ماه تا اواخر آذر ماه)، شروع رشد آن از اوایل اسفند تا اوایل فروردین ماه، زمان گلدهی اواخر فروردین تا اواخر اردیبهشت ماه و زمان مناسب بهره برداری موسیر اواخر تیرماه است.

شیرمردی اضافه کرد: با توجه به کمبود منابع آبی، تغییر الگوی کشت یکی از اهداف مهم وزارت جهاد کشاورزی و متخصصان بخش کشاورزی است و در این راستا محصولاتی دارای اولویت است که نیاز آبی کمتری نسبت به کشت‌های دیگر داشته باشند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت گیاهان دارویی کشاورزان و باغداران کشت گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند

مجید زارع بیدکی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر و زارچ گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری کلیه بهره برداران ۱۰۰ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۹۸ درصد از چاه‌های صنعتی شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

وی افزود: همچنین با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و ۲۹ حلقه چاه غیر مجاز که تعدادی از آن‌ها مربوط به چاه‌های شناسایی شده سال‌های گذشته بوده است، پر و مسدود شدند که این امر صرفه جویی ۲۹۴ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۸ مورد اقدام حفاظتی از سوی ابن اداره انجام شده است، گفت: ۴ دستگاه حفاری و ادوات غیر مجاز نیز در این مدت توقیف شدند. 

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 

 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ یزد بیان کرد: ۲۸ کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی و صنعتی در سطح شهرستان نیز با پیگیری این اداره رفع عیب شدند. 

زارع بیدکی در پایان با بیان اینکه در این مدت ۴۵ مورد تمدید پروانه بهره برداری صورت گرفته است، ابراز کرد: ۱۵۱ مورد مجوز مربوط به بهره برداری از منابع آبی نیز صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود