Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد فرید تهیه‌کننده و کارگردان سینما، درباره راهکار ساماندهی دستمزد بازیگران که در نهایت نفع تهیه‌کننده، سرمایه‌گذار و بازیگر را در پی دارد، به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بهترین ترازو برای مشخص کردن دستمزد، بازار است؛ البته بازاری که بهنجار باشد، امنیت سرمایه را بتوان در آن حفظ کرد، متقاضی بدون هیچ مزاحمت و واسطه‌ای به بازیگرش دسترسی داشته باشد، در آن قاچاق نباشد، اموال صاحبان آثار به یغما نرود و سرمایه‌های مسموم در آن ورود نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این ویژگی‌ها در بازار ایجاد شود، به مرور وضعیت خود تنظیمی پیش می‌آید و هرچیزی سر جای خودش قرار می‌گیرد و دستمزد‌ها هم مشخص خواهند شد. در چنین شرایطی بازیگر نمی‌تواند دستمزدی بیش از آنچه بازار کشش دارد، مطالبه کند.

وی افزود: بدین علت تنها راه ساماندهی دستمزدها، داشتن بازار شفاف، امن و جایی است که سرمایه در آن محترم شمرده می‌شود. اگر چنین شرایطی پیش نیاید، قاعدتاً در عدم شفافیت‌ها، پول‌های بدون صاحب برای شستشو می‌آید و هرکسی هرکاری دلش بخواهد انجام می‌دهد و هیچکس نمی‌تواند جلودارش باشد.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که چه فرد یا ارگان و نهادی می‌تواند بازار آشفته را ساماندهی کند، گفت: در کشور‌هایی مانند آمریکا و هالیوود که بازار امنیت و شفافیت کافی را دارد، وقتی بازیگری دستمزد بالا طلب می‌کند بدون بررسی و روی هوا آن را پرداخت نمی‌کنند؛ چون موسساتی وجود دارند که ارزش بازیگران را بر مبنای چند فیلمی که اخیرا از آن‌ها اکران شده و میزان استقبال و فروششان تعیین می‌کنند. اگر بازیگری در سابقه نزدیکش فیلمی داشته باشد که به موفقیت نرسیده باشد آن موسسه اعلام می‌کند که این بازیگر بیش از فلان مقدار نمی‌تواند دریافت کند و خود بازیگر هم ارقام عجیب و غریبی درخواست نمی‌کند؛ چون می‌داند که در پیشینه نزدیکش فیلم شکست خورده وجود دارد.

این تهیه کننده ادامه داد: همه جای دنیا می‌دانند فروش فیلم در گیشه فراتر از هرچیز حتی قدرت کارگردان، قصه و... روی دوش بازیگران است. بدین علت آنجا موسسات به تهیه کننده‌ها کمک و عدد و رقم بازیگران را بر اساس آن چیزی که در بازار اتفاق افتاده، مشخص می‌کنند.

فرید در پایان عنوان کرد: متأسفانه در ایران چنین مسئله‌ای وجود ندارد؛ به عنوان نمونه در فیلم‌هایی که خودم تولید کردم خیلی اوقات با بازیگرانی مواجه شدم که فیلم‌های اخیرشان با شکست روبرو شده است، اما رقم‌های عجیب و غریبی درخواست کردند. در چنین شرایطی تهیه‌کننده نباید دستمزد بالایی که بازیگر طلب کرده را به شکل عقلایی پرداخت کند. اگر این کار را کرد نشان می‌دهد یا کارش را بلد نیست و یا در خفا سرمایه‌های ناسالمی وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران فیلم سینمایی دستمزد بازیگران تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و رشد خوب بیش از ۴.۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر سبز در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: شاخص کل با رشد خوب هفته گذشته، توانست محدوده ۲.۳۰۰.۰۰۰ واحد را به سمت بالا شکسته و در این منطقه تثبیت شود. با توجه به شرایط، انتظار داریم به روند صعودی خود در میان مدت ادامه دهد. حمایت شاخص کل محدوده ۲.۲۶۰.۰۰۰ واحد است‌.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، اما رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۲۳ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از رشد بیش از ۵.۵ درصدی، در پایان هفته به تراز ۷۶۳ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده ۷۵۰.۰۰۰ واحد است و در صورتی‌که بتواند محدوده ۷۸۰ هزار واحد را با قدرت به سمت بالا بشکند، روند صعودی جدید آغاز می‌شود.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • سید حسن خمینی: موظفیم زندگی را بر اساس روش‌های «عقلانی» پیش ببریم
  • تحلیل هفتگی بازار سرمایه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است