Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:38:06 GMT

ثبت نام سهامداران در سامانه سجام اجباری نیست

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۶۱۰۱

ثبت نام سهامداران در سامانه سجام اجباری نیست

گروه استان‌ها-رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان با بیان اینکه ثبت نام سهامداران در سامانه سجام اجباری نیست گفت: اطلاع رسانی نادرست مسئولان جهت ثبت نام علاوه بر پرداخت هزینه‌ ثبت نام سبب تجمع در دفاتر پیشخوان و کافینت‌ها می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد حسین امینی خواه ظهر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با ثبت نام سجام افرادی که دارای سهام عدالت هستند و روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند اظهار داشت: متاسفانه  برخی مسئولان استان جهت ثبت نام سجام افرادی که دارای سهام عدالت هستند و روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند اطلاع رسانی نادرستی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جهت اطلاع سهام داران استان لرستان  اعلام می‌کنیم هیچ گونه محدودیت و مهلت زمانی مشخصی برای پایان ثبت نام سجام و احراز هویت  وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان عنوان کرد: بر اساس ماده 17 آیین نامه اجرایی  مصوب  شورای عالی بورس مبنی بر اینکه آن دسته از دارندگان  سهام داران عدالت  که  دارای شماره شبا معتبر و مورد تایید هستند و  در یکی از شعب بانک‌های کشور احراز هویت شده‌اند و همچنین  شماره تلفن همراه به نام خود را  ارائه کنند نیاز به احراز هویت مجدد در شرکت سپرده گذاری مرکزی  اوراق بهادار و جهت دریافت خدمات پایه ندارند.

وی بیان کرد:  بر اساس آیین نامه  اجرایی آزاد سازی سهام عدالت  با توجه به دستور  مقام معظم رهبری جهت آزاد سازی سهام عدالت مقرر شد که شورای عالی بورس مصوباتی جهت تسریع انتقال سهام به  مردم انجام و مصوبات این آیین نامه برای کلیه دستگاه‌ها  لازم الاجراست. 

سهام عدالت را آگاهانه مدیریت کنیدمشمولین سهام عدالت ‌برای انتفاع از ‌سهام باید کد بورسی دریافت کنندمصوبه نحوه پرداخت سود سهام عدالت سال 98 ابلاغ شد

امینی خواه گفت: با توجه به اطلاع رسانی نادرست مسئولان جهت ثبت نام سجام متاسفانه علاوه بر پرداخت هزینه‌هایی برای ثبت نام  سجام تجمع در دفاتر پیشخوان و کافینت‌ها  برای امری غیر ضروری  مرکزی جهت انتقال ویروس کرونا است، ثبت نام سجام تنها برای افرادی که قصد فروش سهام را دارند  ضروری است. 

وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده درصدد هستیم از طریق نرم افزاری که سال‌های گذشته  سود سهام عدالت برای مردم واریز می‌شد  مجددا سود سهام عدالت  از طریق این نرم افزار برای مردم واریز شود. 

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان خاطرنشان کرد: در تعجب هستیم با توجه  به وضعیت شیوع کرونا در استان  چرا برخی ارگان‌ها با اطلاع رسانی ناصحیح سبب می‌شوند مردم  با تجمع در کافینت‌ها  و دفاتر پیشخوان اقدام به ثبت نام سجامی کنند که  ضروری نیست. 

وی اظهار داشت: متاسفانه مسئولان استان با اطلاع رسانی‌های ناصحیح علاوه بر بازی کردن با جان مردم هزینه‌های غیر ضروری را به مردم تحمیل می‌کنند.

 امینی خواه افزود: بر اساس قانون  تعاونی‌های سهام عدالت  شهرستانی نماینده مردم در مدیریت سهام عدالت به روش غیر مستقیم هستند  و قانون هیچ گونه تغییری در این زمینه نداشته و همچنان در جایگاه خود مشغول خدمات رسانی به استانها هستند.

انتهای پیام/645/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ثبت نام سجام اطلاع رسانی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند

احمدی، ضمن بیان اینکه سامانه یکتا سامانه جدیدی است که رسالت آن ساماندهی اصناف و مکاسب است، گفت: همه مکاسب و اصناف باید در سامانه یکتا ثبت نام و کد مرتبط با آن صنف و فعالیت اقتصادی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه به عبارت دیگر سامانه یکتا همان جواز کسب اما به صورت الکترونیکی است، افزود: کسانی که جواز کسب کاغذی دارند با مراجعه به این سامانه می‌بایست جواز الکترونیکی کار خود را نیز دریافت کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: ۲۵ اردیبهشت ماه آخرین مهلت استفاده از از درگاه ملی مجوزها موسوم به یکتا است و از اصناف می‌خواهیم که در این راستا اقدام کنند.

احمدی با بیان اینکه دریافت مجوزهای الکترونیکی کسب و کار چندان دشوار نیست، گفت: اطلاعات هویتی و برخی مجوزها در این سامانه قرار می‌گیرد تا افراد بتوانند جواز الکترونیکی دریافت نمایند.

وی افزود: در راستای اجرای اصل ۴۴ تمام مجوزهای کسب و کارها باید الکترونیکی شود و لذا همه اصناف باید به سایت «مجوز» مراجعه و شناسه یکتای خود را دریافت کنند و این کار حتی با تلفن همراه و در دست داشتن کارت ملی و سریال کارت ملی، امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند؛ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان
  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد