Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع پور گفت: سال ۵۷ جمعیت گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۲۸ درصد باسواد بودند که بر اساس سرشماری سال ۹۵ و فعالیت های سواد آموزی پس از آن این میزان به بیش از ۹۳ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «هادی زارع پور» ظهر امروز (۱ دی ماه) در گفت و گو با خبرنگاران در نخستین روز از هفته سواد آموزی با عنوان «سواد آموزی و رسانه»، گفت: فعالیت های سواد آموزی در سال جاری با پوشش ۴۵۰۰ نفر در سه دوره سواد آموزی ،انتقال و تحکیم در حال انجام است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :امسال همگام با سوادآموزی ۱۲۰ نفر نیز از آموزش رایانه استفاده می کنند.

 

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در دو دوره انتقال و سواد آموزی در طرح خواندن با خانواده و ۶۵۰ نفر نیز در طرح حلقه های کتابخوانی... با رعایت دستورالعمل های بهداشتی شرکت می‌کنند.

 

زارع پور ادامه داد:با مشارکت ستاد اقامه نماز طرح نماز کلید بهشت با آموزش احکام عملی نماز و با پوشش ۲ هزار ۶۶۴ نفر سواد آموز اجرا می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسته تحولی با عنوان پیوند سواد و زندگی در ۶ مرکز یادگیری محلی یاسوج، دنا، عشایر، گچساران، بهمئی و چاروسا با آموزش مهارت های شغلی در کنار سواد آموزی در حال اجراست.

 

وی گفت: در ارزیابی انجام شده از فعالیت های سواد آموزی توسط سازمان در ۲۵ شاخص در کشور حوزه معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان در ۲۳ شاخص بالاتر از میانگین کشور و در ۱۳ شاخص رتبه نخست کشور را کسب کرد و در مجموع جزء چهار استان برتر کشور قرار گرفت ،

 

زارع پور گفت: برگزاری شوراهای پشتیبانی سواد آموزی، گروه های بهبود کیفیت، امتحانات مسابقات پرسش مهر و کتابخوانی با موضوع شعار سال مقام معظم رهبری از دیگر فعالیت های حوزه سواد آموزی است .

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر با شرکت ۴۰۰ نفر در مناطق چاروسا، دیشموک، مارگون، لوداب، دنا و دهدشت در حال اجرا است .

 

«سید حمدلله خواهش نیک» هم گفت: در آستانه سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مسابقه کتابخوانی با عنوان «سردار دلها» از کتاب سرباز وطن برای سواد آموزان برگزار می شود .

 

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۱۶ مرکز یادگیری محلی در استان فعالیت دارند و ۸۵۰ نفر در این مراکز از آموزش های مهارت آموزی استفاده می کنند.

 

وی گفت: فعالیت های سواد آموزی با مشارکت ۱۲ موسسه و تشکل مردم نهاد و ایجاد تفاهم نامه با ۲۳ دستگاه و نهاد اجرایی انجام می شود.

 

خواهش نیک ادامه داد: طرح شتاب بخشی به سواد آموزی در شهرستان‌ ها و مناطق دهدشت، لنده، بهمئی، چاروسا و دیشموک که میزان سواد کمتر از میانگین استان است، اجرا می شود.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: برنامه رادیویی «آوای سواد آموزی» از صدای شبکه دنا و برنامه آموزشی «لوح و قلم» برای سواد آموزان از تلویزیون پخش می شود .

 

وی گفت : جشنواره الگوهای برتر تدریس در فضای مجازی در شرایط کرونایی در استان برگزار شد.

 

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۸۰۰ آموزش دهنده و ۶۶ نفر از فرهنگیان با حوزه سواد آموزی همکاری می کنند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرکز یادگیری سواد مسابقه کتابخوانی عشایر سواد آموزی آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد آموزی آموزش و پرورش استان فعالیت های سواد آموزی سواد آموزی زارع پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد

 سرهنگ علی میرزایی مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در آیین اختتامیه جشنواره نمایش، عکس و استنداپ کمدی بسیج دانش آموزی این استان، اظهار کرد: مخاطب معمولا در قالب هنر نسبت به موضوعات مختلف مجاب می‌شود چرا که زبان هنر عالم‌گیر و برای عموم مردم قابل فهم و درک است.

وی افزود: در این میان دانش آموزان باید به فراخور زمان، برای بیان مسائل مختلف جامعه از قدرت تاثیرگذار هنر استفاده کنند و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نیز ظرفیت دانش‌آموزان خلاق و مستعد را در زمینه خلق آثار هنری با موضوعات مختلف به کارگیری کنند.

میرزایی تاکید کرد: دشمن امروزه تحکیم بنیان خانواده را مورد هجمه قرار داده است و دانش‌آموزان نیز متاثر از این فضای مسموم تبلیغاتی شبکه‌های رسانه‌ای دشمنان هستند.

وی ادامه داد: هدف دشمنان ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و والدین آنهاست تا حریم و حرمت‌های مرسوم در بین خانواده‌ها به تدریج شکسته و کم‌رنگ شود.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: برای حفظ شأن و جایگاه خانواده و والدین در نزد دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی با مشارکت مدارس استان جشنواره عکس " به نام پدر - به نام مادر" را برگزار کرد.

 در پایان این جشنواره از دانش‌آموزان برگزیده در بخش‌های نمایش صحنه‌ای و استندآپ کمدی با موضوع انتخابات و عکس با موضوع خانواده و والدین با اهدای لوح با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • زنگ سپاس از معلمان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰۰۰ آموزشگاه نواخته شد
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی