Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دوم رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: به دلیل فاصله میان دو گفتمان «امارت و جمهوریت»، برقراری صلح در افغانستان دشوار است.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله سعادتی، معاون دوم رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که ماهیت نظام سیاسی مطلوب طالبان، همان امارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعادتی که امروز (دوشنبه ۱ جدی/ دی ماه) در نشستی تحت عنوان «جوانان و چشم‌انداز صلح افغانستان» در کابل سخنرانی می‌کرد اظهار داشت: طالبان هرچند عنوان امارت اسلامی را برداشته اند، اما نظام مطلوب این گروه که آن را زیر نام «نظام اسلامی» مطرح می‌کند، به لحاظ ماهیتی همان نظام امارت است.

وی افزود که طالبان مولفه ها و عناصر نظام مطلوب شان را توضیح نداده اند.

سعادتی اضافه کرد که به دلیل فاصله میان دو گفتمان «امارت و جمهوریت»، برقراری صلح در افغانستان دشوار است.

معاون شورای عالی مصالحه افغانستان در ادامه گفت که آتش بس و نظام پسا صلح از موضوعات چالش برانگیز در مذاکرات صلح خواهد بود.

به گفته وی، آتش بس در صدر برنامه دولت افغانستان برای مذاکره با گروه طالبان قرار دارد، اما این موضوع در ذیل برنامه طالبان جا گرفته است.

سعادتی با اشاره به ادامه جنگ طالبان در جریان مذاکرات گفت: «منطق جنگ طالبان باید از لحاظ سیاسی و دینی زیر پرسش برود.»

گفتنی است که در حال حاضر مذاکره میان دولت افغانستان و طالبان متوقف است. قرار است این مذاکرات در پنجم ماه جنوری دوباره از سرگرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حزب التحریر به طالبان

دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه در ادامه نیز از طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به‌مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه طی دو ماه گذشته به‌جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

اداره اطلاعات طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب ‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد