Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی انجمن سازندگان مسکن و ساختمان در مشهد، سعید سلگیگفت: طبق اطلاع رسیده متاسفانه بسیاری از  ساخت و سازها در مناطق حاشیه شهر مشهد به عنوان خانه دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا حداقل این که به دست کسانی که برای آنها خانه سازی شده است یعنی قشر ضعیف ، نمیرسد.

رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان مشهد با اشاره به اینکه امروزه هزینه‌ تمام شده ساخت و سازهایی که در حاشیه شهر مشهد انجام می‌شود در توان افرادی که به عنوان حاشیه نشین زندگی می‌کنند نیست و باید بانک‌ها از جمله بانک مسکن تسهیلات قابل توجه با بازپرداخت بلند مدت ارائه دهد، اظهار کرد: میزان وام ها و شرایط واگذاری مسکن در حاشیه شهر باید با واقعیت و دقت همراه باشد وگر نه اهداف ساخت مسکن در حاشیه شهر محقق نمی شود و حتی حاشیه نشینی با سرعت بیشتری ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای رفع سکونتگاه‌های قدیمی و غیر رسمی در حاشیه شهرها باید شهرداری واحدهای ساخته شده را در اختیار حاشیه نشینان قرار دهد، افزود: شهرداری تمام مواردی که در حاشیه اسکان دارند را شناسایی و شناسنامه دار کند و در ازای ساخت و سازهای جدید و تحویل منزل مسکونی به این افراد سکونتگاه‌های غیر رسمی را محدود کند و اجازه ندهد که این منازل مسکونی توسط عده دیگری خریداری شده و با زیرکی به حاشیه نشینان اجاره داده شود.

رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه حاشیه نشینی نتیجه قصور در سایر بخش‌های دولتی است بنابراین امروز شهرداری مشهد برای حاشیه نشینی شهر مشهد باید یارانه ارائه دهد و بابت زمین و پروانه ای که در اختیار انبوه سازان می گذارد باید سهم خود در این زمینه را صفر ببیند یا باید حداقل قیمت زمین و پروانه را عرضه کند تا انبوه سازان بتوانند سود حاصل از ساخت و ساز را در حاشیه شهر با کمترین قیمت عرضه کنند تا قشر مورد هدف بتواند نقل و انتقالات لازم را در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/70054

منبع: فارس

کلیدواژه: حاشیه شهر شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، گفت: عملیات احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد و با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی به همراه جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان از پروژه ملی قطار «مشهد - گلبهار - چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید افزود: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.

داعی با بیان این مطلب که عملیات احداث قطار «مشهد-گلبهار-چناران»سرعت می‌گیرد افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است، پروژه قطار حومه‌ای «مشهد - گلبهار - چناران» در سال 84 به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال 91 عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل 40 کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد
  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • جمعیت خانه‌ندار‌ها
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد