Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:30:01 GMT

رای نهایی پرونده هلدینگ آفتاب صادر شد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۷۴۸۸

رای نهایی پرونده هلدینگ آفتاب صادر شد

دکتر حسین جعفری ثانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه متهم ردیف اول این پرونده به ۲۰ سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از مشاغل دولتی محکوم شده است افزود: برای پانزده متهم دیگر این پرونده نیز رای قاطع همراه با محکومیت سنگین صادر شده است.  

وی ادامه داد: این پرونده پس از حدود دو سال پیگیری در هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان خراسان رضوی و بازپرسی در مراجع مربوط به آن به ‌صورت علنی و با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات، نمایندگان تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط منجر به صدور رای شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرهیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خراسان رضوی گفت: غیر از شکایت سازمان‌ها و نهادهای دولتی از متهمان این پرونده، شکایت شاکیان خصوصی نیز به جرم جعل لوگو، برند و مهر از موسسه وابسته به آنها نیز مطرح بود.

براساس کیفرخواست صادره برای ۱۵ متهم این پرونده ۴۰ جلدی، عناوین اتهامی آنها شامل مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، اخلال در نظام اقتصادی از طریق فرار مالیاتی، پول‌شویی، مشارکت در جعل مدارک تحصیلی دانشگاه‌های خارجی و مؤسسات آموزش عالی، جعل مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مهر تأییده مدارک این وزارتخانه، نشر اکاذیب رایانه‌ای، جعل مهر و علامت شرکت شاکیان خصوصی و مشارکت در جعل رایانه‌ای ۹۹ سایت بود.

دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده "هلدینگ آفتاب" پنجم مرداد ماه در مشهد آغاز شد و این پرونده توسط قاضی سید هادی منصوری در شعبه ویژه رسیدگی به پرونده مفسدان و اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در مشهد مورد برسی و صدور رای قرار گرفت.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشهد دانشگاه فردوسی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشهد دانشگاه فردوسی مشهد وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشهد دانشگاه فردوسی مشهد اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد

سرهنگ سعید راستی گفت: ماموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران طی ۳ روز گذشته خبری را در خصوص درگیری اراذل و اوباش در منطقه فرحزاد تهران دریافت کرده و با حضور در محل و انجام تحقیقات اولیه متوجه شدند که یکی از اشرار سابقه‌دار این محدوده با سلاح گرم اقدام به تیراندازی کرده است؛ اقدامی که سبب رعب و وحشت ساکنان این محل شده بود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران سازمان اطلاعات پلیس تهران قرار گرفت، گفت: تحقیقات کارآگاهان نشان داد که درگیری میان چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و در این میان متهم برای قدرت‌نمایی اقدام به تیراندازی کرده و از محل متواری شده است.

راستی با بیان اینکه مخفیگاه متهم از سوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفت، اظهار کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم، هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و پس از هماهنگی با مقام قضائی این فرد در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با بیان اینکه متهم تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد، گفـت: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

منبع: ایسنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۵ ساعت در نیشابور