Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس روند نوسانی خود را برای سومین روز ادامه داد و با افت ۲۷۰۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد قرار گرفت. به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ نماگر بازار سهام در سومین روز هفته قرمزرنگ بود اما در نقشه بازار تعداد رنگ‌های سبز و قرمز تا حدودی برابر بودند.   بازار سرمایه در دو روز نخست هفته روندی نوسانی داشت اما امروز دوشنبه با بازگشایی معاملات بازار سرمایه شاهد افزایش عرضه‌ها و روند نزولی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص بورس هم در ساعاتی قرمز پوش بود اما با ورود خریداران و بهبود تقاضا از افت آن کاسته شد و حتی به رشد بیش از ۷ هزار واحدی دست‌یافت اما بازهم فشار فروش در یک ساعت پایانی باعث عقبگرد شاخص شد.   شاخص هم‌وزن در روز جاری مثبت بود و نشان می‌دهد تقاضا بیشتر به سمت نمادهای کوچک‌تر بازار تمایل داشت.   شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز با ۲۷۰۸ واحد کاهش به ایستگاه یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۴۱۵ واحد رسید اما شاخص هم‌وزن با رشد ۴۵۸۰ واحدی به عدد ۴۵۲ هزار و ۴۱۹ واحد رسید.   معامله گران در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۲ میلیون و ۱۴۵ هزار معامله انجام دادند و ۱۲ میلیارد و ۷۷۳ میلیون سهم و اوراق مالی دست‌به‌دست شد که ارزش آن به حدود ۱۶ هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان رسید.   معاملات خرد سهام هم حدود ۱۴ هزار و ۹۶۵ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۷۷ میلیارد تومان وارد بازار کردند.   امروز در بورس تهران بیش از ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم و اوراق بهادر در یک میلیون و ۴۱۲ هزار معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان دست‌به‌دست شد.   نمادهای سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، ایران‌خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس داشتند و نمادهای فولاد خوزستان و گروه مپنا با بیشترین اثر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.   بیشترین حجم معاملات هم به نمادهای ایران‌خودرو با ۱.۰۵ میلیارد سهم، سایپا با ۷۵۸.۷ میلیون سهم، بانک تجارت با ۶۸۷ میلیون سهم، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو با ۳۹۳.۱ میلیون سهم و بانک صادرات با ۳۲۷.۳ میلیون سهم تعلق گرفت.     شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۲۵۵ واحد رشد به عدد ۱۹ هزار و ۹۴۴ واحد رسید.   معامله گران در فرابورس بیش از ۲ میلیارد و ۹۷۳ میلیون سهم و اوراق مالی را در ۷۳۳ هزار نوبت و به ارزش ۵۵۰۳ میلیارد تومان معامله کردند.   نمادهای پتروشیمی مارون، بیمه پاسارگاد، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس بیشترین نقش را در رشد شاخص فرابورس داشتند و نمادهای پلیمر آریا ساسول و بانک دی بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.    انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان میلیون سهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (یک شنبه ۹ اردیبهشت) ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۲۸۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۷ درصد ریزش کرد.


شاخص هم وزن ۰.۹۸ درصد افت کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.


در این بازار ۳۳۰ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های حکشتی و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.


شاخص کل فرابورس افت ۰.۹ درصدی را تجربه و در کانال ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحدی ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس