Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا خواستار اقدام پیشگیرانه درمیان کشورهای آفریقایی برای مقابله با چالش‌های نوپا از جمله اختلافات داخلی شد.

به نوشته وبگاه «کی بی سی» «دکتر جعفر برمکی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا که در یک نمایشگاه هنری شرکت کرده بود گفت، علی‌رغم تلاش برای رسیدگی به موضوعات متنوعی که این قاره را تحت تأثیر قرار میدهد،  درگیری‌ها، افراط گرایی ، ترور و جنایت‌های فراملیتی در برخی مناطق آفریقا همچنان یک چالش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تلاش اتحادیه آفریقا و همکاری کشورهای عضو  و راه اندازی طرح «ابتکار 2020 »در پایان دادن به انتقال غیرقانونی سلاح در این قاره اشاره کرد.

برمکی گفت ابتکار موسوم به «سکوت اسلحه» در آفریقا که به معنای خاتمه درگیری در این قاره است، تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفت. سفیر ایران در کنیا در خاتمه به تلاش‌های جمهوری اسلامی در حمایت از کشورهای قاره آفریقا برای حفظ این اقدام مهم اشاره کرد.

سفیر ایران در کنیا پیش از این رئیس اداره نهادهای آفریقایی بود و جایگزین «هادی فرجوند» شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر ایران جمهوری اسلامی ایران آفریقا کنیا ایران در کنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

«انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی