Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@01:06:47 GMT

اختلال خواب چیست ؟

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۸۳۰۲

اختلال خواب چیست ؟

داشتن اختلال خواب می تواند یک تجربه ناامید کننده و ناتوان کننده باشد . شما شب ها بد می خوابید که باعث می شود صبح احساس خستگی و کم انرژی بودن کنید . اما پس از آن، هر چقدر هم که شب احساس خستگی کنید، هنوز در خوابیدن مشکل دارید .

علائم و نشانه های اختلال خواب

علائم می توانند بسته به شدت و نوع اختلال خواب، متفاوت باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال علائم کلی اختلال خواب عبارتند از :

اشکال در به خواب رفتن یا در خواب ماندن احساس خستگی در طول روز نیاز شدید به چرت زدن در طول روز تحریک پذیری یا اضطراب نداشتن تمرکز افسردگی

انواع اختلال خواب

از نظر علمی اختلالات خواب به چند نوع تقسیم می شوند :

1 - بی خوابی : شایع ترین نوع این اختلال است که خود انواعی دارد .

مشکل در شروع خواب : فرد برای خوابیدن آماده می شود و به رختخواب می رود اما در حدود یک تا دو ساعت طول می کشد تا به خواب رود . مشکل در تداوم خواب : فرد زود به خواب می رود اما چندین بار در طی شب از خواب بیدار می شود و سحرگاه سرحال نیست . زود بیدار شدن : فرد زود به خواب می رود اما در زمانی که بدن نیاز به خواب دارد، بیدار می شود .

2 - اختلال تنفسی حین خواب

3 - پرخوابی بیمار گونه

4 - اختلال حرکتی حین خواب

5 - اختلال ریتم خواب و بیداری

6 - اختلال پاراسومنیا

علل اختلال خواب

مصرف برخی از داروها اختلالات روحی و روانی نامنظم بودن ساعت خواب

درمان اختلال خواب

برای درمان اختلال خواب باید به روانپزشک ( متخصص اعصاب و روان ) مراجعه نمود . ابتدا علت بی خوابی یا اختلال خواب شناسایی می شود و بر اساس آن درمان صورت می گیرد . نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که برخی از انواع بی خوابی ها در طولانی مدت درمان می شوند و بیمار باید صبور باشد تا نتایج مشاهده شود .

درمان اختلال خواب با دستگاه آر تی ام اس (rTMS)

دستگاه آر تی ام اس (rTMS) چندین سال است که در مراکز درمانی ایران استفاده می شود . این دستگاه با ابزار و امکاناتی که دارد به تحریک بخش های مختلفی از بدن می پردازد و بسیاری از بیماری های جسمی و روانی را درمان می کند .

در روش آر تی ام اس (rTMS)، روانپزشک خوب می تواند با اتصال ابزارها و سیم هایی مخصوص، روی پوست سر میدان مغناطیسی را ایجاد نماید که در طی آن امواج مغناطیسی به بخش مغزی برسند . در نهایت با تحریکات مغزی نتیجه ای که حاصل می شود این است که تمامی اختلالاتی که در روند طبیعی عملکرد مغز رخ داده اند، برطرف می گردند .

سخن پایانی

برای دریافت مشاوره در خصوص اختلال خواب از دکتر فرامرز ذاکری متخصص اعصاب و روان می توانید با شماره های 0212226006802122260067 تماس حاصل فرمایید .

پربیننده ترین سهام عدالت (قیمت ۱۳۹۹/۹/۳۰) آغاز فروش فوق‌العاده پژو پارس، پژو ۲۰۶و پژو پارس TU5 از فردا نرخ ارز دلار سکه طلا یورو (۹۹/۱۰/۱) فوری/ اعلام زمان واریز حقوق بازنشستگان کشوری ثبت نام ایران خودرو (جدید/یکشنبه ۳۰ آذر)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: افسردگی بی خوابی اختلال خواب روانپزشک احساس خستگی خواب راحت خواب آرام اختلال خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز

شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن عذرخواهی به اطلاع مسافران محترم خط ۵ می‌رساند، صبح امروز به دلیل بروز اختلال در این خط، اعزام قطار‌های تندرو متوقف شد که با تلاش بی‌وقفه همکاران فنی، این اختلال به طور موقت رفع و تلاش شد تا اعزام‌های تندرو مجدداً از سرگرفته شود؛ اما به منظور انجام بررسی‌های دقیق‌تر، حفظ ایمنی و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم، اعزام این قطار‌ها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است؛ بنابراین با توجه به اینکه زمان لازم برای بررسی‌های ایمنی دقیقاً مشخص نیست، بعد از ظهر امروز تمام قطار‌های خط ۵ از مبدا تهران به سمت گلشهر به صورت عادی اعزام خواهند شد.

لازم به ذکر است اختلال پیش آمده در سیستم کنترل علائم خط بر روی اعزام قطار‌های عادی نیز تأثیر گذاشته و حرکت قطار‌ها با کندی انجام می‌شود.

 باتوجه به حذف قطار‌های تندرو و کندی حرکت در این خط، از مسافران محترم تقاضا می‌شود این موارد را در برنامه ریزی بازگشت خود لحاظ کنند تا به موقع به مقاصد خود برسند. 

اطلاعات تکمیلی در خصوص از سر گیری اعزام قطار‌های تندرو و رفع مشکل در خط ۵، متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید. از صبر و شکیبایی مسافران محترم در طول زمان رفع این اختلال سپاسگزاریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده