Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار لغو کلیه پروازهای خطوط هواپیمایی ایران به انگلستان شد.

سعید نمکی در این نامه به محمد اسلامی نوشت: بر اساس گزارش واصله، اخیراً نوع جهش یافته ویروس کووید ۱۹ در برخی کشورها به ویژه کشور انگلیس مشاهده شده که به احتمال قوی دارای بیماری زایی بالایی است، لذا به منظور رعایت اقدامات احتیاطی خواهشمند است دستور فرمایید از این تاریخ کلیه پروازهای خطوط هوایی شرکت های ایرانی به مقصد کشور انگلستان و بالعکس لغو و کان لم یکن اعلام گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دستور مساعدی که در این زمینه صادر می فرمایید، سپاسگزاری می شود.

بررسی دقیق مسافران ورودی از انگلستان

نمکی همچنین پیرو این مکاتبه، در نامه‌ای به علی رضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره بررسی دقیق کسانی که مستقیم یا غیر مستقیم از مبدأ کشور انگلیس وارد می شوند، دستوراتی صادر کرد.

در این نامه بر ضرورت بررسی دقیق مسافرین از مبدا انگلیس به مقصد ایران، انجام تست، قرنطینه و مراقبت کامل از آنها و تشدید نظارت ها و مراقبت و انجام آزمایشات کووید ۱۹ در کلیه مبادی ورودی هوایی به خصوص پروازهایی که از مبدأ کشورهای اروپایی صورت می پذیرد، تاکید شده است.

وزیر بهداشت در این نامه به معاون بهداشت وزارت بهداشت نوشت: پیرو مذاکره انجام شده و نامه های قبلی مبنی بر بررسی دقیق کسانی که مستقیم یا غیر مستقیم از مبدأ کشور انگلیس وارد می شوند و نیز قطع موقت پروازهای خطوط هوایی شرکت های داخلی به مقصد آن کشور، ضروری است، سریعاً کلیه کسانی که طی دوهفته گذشته از مبدأ کشور انگلیس مستقیم یا غیر مستقیم وارد کشور شده اند مورد بررسی قرار گرفته و تا تعیین تکلیف نتایج آزمایشات مربوطه، تحت قرنطینه و مراقبت کامل قرار گیرند.

وی ادامه داد: باتوجه به مراودات کشور انگلیس با دیگر کشورها بویژه کشورهای اروپایی، ضروریست کلیه مبادی ورودی هوایی به خصوص پروازهایی که از مبدأ کشورهای اروپایی صورت می پذیرد، شدیداً تحت نظر، مراقبت و انجام آزمایشات کووید ۱۹ قرار گرفته و همچنین علائم بالینی افراد وارده مورد بررسی دقیق قرار گیرند.

نمکی نوشت: البته کنترل و نظارت مذکور شامل کلیه مرزهای زمینی و دریایی علاوه بر مرزهای هوایی هم خواهد شد. ضرورت دارد، در اجرای این دستورالعمل، گزارش روزانه اقدامات انجام شده به دفتر اینجانب ارسال گردد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پروازهای خطوط مبدأ کشور کشور انگلیس بررسی دقیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش