Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارلمان افغانستان در واکنش به اظهارات جنجالی بانوی اول افغانستان خواستار سلب تابعیت همسر لبنانی‌الاصل رئیس جمهور این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در پی اظهارات جنجالی «رولا غنی» بانوی اول افغانستان مبنی بر اینکه پارلمان این کشور به مرکز «خرید و فروش» رأی اعتماد به اعضای کابینه تبدیل شده است، شماری از نمایندگان پارلمان خواستار سلب تابعیت وی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

«میررحمان رحمانی» رئیس پارلمان افغانستان در نشست عمومی این مجلس اظهارات همسر رئیس جمهور افغانستان را «بی حرمتی» و «توهین نابخشودنی» خواند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود که هنوز هویت و موقعیت رولا غنی در هیچ سندی روشن نشده و ادامه داد که پارلمان اجازه نمی‌دهد تا اشخاص «غیرمسئول» و «با مسئولیت مجهول» به اراده‌ پارلمان توهین کند.

«غلام‌حسین ناصری» عضو پارلمان نیز با تاکید بر لغو تابعیت افغان همسر لبنانی‌الاصل رئیس جمهور افغانستان گفت: «باید به مراجع ذیربط دستور دهیم که تابعیت افغانستان از او گرفته شود، زیرا او به همه مردم افغانستان توهین کرده است. پس از آن نیز با همان پاسپورت خارجی‌اش بیاید و وزارت کشور نیز هر 3 ماه حکم موقت زندگی‌کردن در افغانستان را به او بدهد».

«عارف رحمانی» عضو دیگر پارلمان نیز اظهارات رولا غنی مبنی بر اینکه وزیران رد صلاحیت شده همچنان به کار خود ادامه می‌دهند، آن را مخالفت با قانون، «غیراخلاقی» و «سبک‌سرانه» دانست.

وی تصریح کرد که رولا غنی اظهارات خرید و فروش آرا در پارلمان را با «زور رییس‌جمهور» مطرح کرده است.

بانوی اول افغانستان: پارلمان به مرکز خرید و فروش رأی تبدیل شده استتلاش اشرف غنی برای سرکوب آزادی اطلاعات؛ والی‌ها حق داشتن سخنگو را ندارندهجری: به دلیل افشای تلفات غیرنظامیان افغان در حملات هوایی برکنار شدم

به گزارش «اطلاعات روز»، «حمیدالله حنیف» از دیگر اعضای پارلمان نیز گفت که هزینه‌های دفتر بانوی اول و پروژه‌هایی که توسط دفتر او اجرا می‌شود، خارج از بودجه‌ تصویب‌شده توسط پارلمان است.

وی اظهارداشت: ارگ هنوز خبر ندارد که نظام جمهوری است. فکر می‌کند نظام شاهی است و خانواده‌ی شاه حق دارد که به ساحت هر کس تاخت‌وتاز کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای ملی افغانستان اخبار افغانستان شورای ملی افغانستان اخبار افغانستان بانوی اول رولا غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • ویدیو/ آخرین اظهارات اوسمار پیش از مصاف حساس با سپاهان
  • اظهارات سخنگوی قوه قضاییه درمورد عملیات وعده صادق
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی