Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سرهنگ سعید بهشتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: قبل از فرمان مقام معظم رهبری در مورد رزمایش کمک مومنانه، ۱۰ هزار بسته معیشتی در بین مردم شهرستان توزیع کردیم.

وی افزود: بعد از دستور رهبر انقلاب، در شهرستان کرمانشاه یک کار انقلابی و جهادی را شروع کردیم و ۲ هزار نفر از اعضای بسیج شهرستان را مأمور تهیه آمار اقشار آسیب پذیر کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهشتی با بیان اینکه ۶۰ هزار خانوار نیازمند در سطح شهر کرمانشاه را شناسایی کردیم، گفت:طی پالایشی، ۲۰ هزار خانوار از این تعداد که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند را به خود این نهادها محول کردیم و کمک به ۴۰ هزار خانوار دیگر را بر عهده گرفتیم.

وی بیان داشت این افراد را در ۲ سطح تقسیم بندی کردیم، یک سطح کسانی که تنها درآمدشان یارانه بود و یا بیماری صعب‌العلاج و خاص داشتند و سطح دیگر خانوارهایی که زیر یک میلیون تومان در ماه درآمد داشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه اعلام کرد: در ۶ مرحله با جمع آوری کمک های مردمی و خیرین و نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اقدام به توزیع بسته های معیشتی کردیم و در مرحله هفتم نیز که به زودی آغاز خواهد شد ۳۰ هزار بسته معیشتی توزیع خواهد شد.

بهشتی ابراز کرد: تاکنون ۳۶ هزار بسته معیشتی شامل ۱۲هزار و ۵۰۰ بسته ۵۰۰ هزار تومانی و ۲۳ هزار و ۵۰۰ بسته ۳۰۰ هزار تومانی در سطح شهر کرمانشاه توزیع کرده‌ایم.

کسب رتبه اول شهر کرمانشاه در زمینه گند‌زدایی و ضدعفونی معابر، کسب رتبه سوم استان کرمانشاه در کشور در زمینه غربالگری بیماران کرونایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، تولید ماسک و توزیع روزانه ۴۰۰۰ ماسک رایگان در بین مردم، تولید روزانه ۳ تا ۴هزاربطری مواد ضدعفونی‌کننده سطوح با همکاری ارتش، کمک به کادر درمان و حضور بسیجیان در بیمارستانها و انجام امور خدماتی و نظافت و ضدعفونی بیمارستانها،بخشی از دستاوردها و اقدامات بسیج شهرستان کرمانشاه در  راستای مبارزه با بیماری کرونا بود که وی به آنها اشاره کرد.

فرمانده بسیج شهرستان کرمانشاه با اشاره به ابلاغ طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط وزیر بهداشت در ۲۵ آبان‌ماه، گفت: این طرح بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت و با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر با هدف قطع زنجیره انتقال ابتلا به کرونا امضا شد.

بهشتی اضافه کرد: در این طرح تلاش بر این است که تمامی مبتلایان یا در منازل خود قرنطینه شوند و یا در مکان هایی که توسط سازمان بسیج مهیا شده است، قرنطینه شوند.

وی گفت: این طرح کمیته‌های مختلفی همچون کمیته امنیت، کمیته عملیات، کمیته آموزش، کمیته اطلاع رسانی و ... و همچنین از سه تیم تشکیل شده است.

بهشتی تیم اول را  «تیم مراقبتی در منزل» اعلام کرد که وظیفه آنان گرفتن تست کرونای سریع (تستی که در ۲۰ تا ۲۵ دقیقه‌ نتیجه آن مشخص می‌شود) از افراد مشکوک به کرونا، در درب منازل آنهاست که مسئولیت این تیم با دانشگاه علوم پزشکی است.

وی تیم دوم را «تیم حمایتی» عنوان کرد که وظیفه آنان حمایت های بهداشتی( توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده و...) از خانواده‌های است که تیم‌های مراقبتی مشخص می‌کنند، است. که صورت نیاز کمک های معیشتی نیز به خانوارهای نیازمند ارائه می‌شود.

بهشتی با بیان اینکه مسئولیت تیم‌های مراقبتی با سپاه و بسیج ناحیه است؛ تعداد این تیم‌ها را ۱۰۰ مورد عنوان کرد که حکم مأموریت دارند و با مراجعه به درب منازل، نوع حمایت‌های لازم از خانواده‌ها را مشخص می‌کند و خدماتی را به آنان ارائه می‌کنند.

فرمانده بسیج ناحیه شهرستان کرمانشاه بیان داشت جهت خدمت رسانی مناسب با کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و آموزش و پرورش هماهنگی‌هایی انجام شده است، گفت: سعی می‌کنیم بیشتر خدمات ما در محلات کم‌برخوردار ارائه شود.

بهشتی اظهار کرد سومین تیم ما تیم نظارتی است که مسئولیت آن با علوم پزشکی است و ترکیبی از  کارکنان هلال احمر و علوم پزشکی است و کارشان نظارت و حضور در اماکن پرتردد همچون مغازه های بزرگ، مکانیکی ‌ها، رستورانها، اغذیه فروشی‌ها و... است. و پروتکل‌های بهداشتی را مشخص و بر رعایت موازین بهداشتی نظارت می‌کنند و از طریق شبکه بهداشت و اتحادیه اصناف با متخلفین برخورد می‌کنند.

وی از ایجاد مکان هایی با عنوان «اقامتگاه سلامت» جهت قرنطینه افرادی که امکان قرنطینه خانگی را ندارند، خبر داد و اعلام کرد: به این منظور دانشگاه فرهنگیان با ظرفیت ۳۰۰ نفر، برای آقایان و ساختمان راهیان نور در میدان جمهوری اسلامی با ظرفیت ۲۰۰ نفر برای خواهران در نظر گرفته شده است.

بهشتی از مردم خواست جهت اخذ راهنمایی‌های لازم در مورد بیماری کرونا با شماره ۴۰۳۰ تماس بگیرند و بیان کرد: با فوریت‌های پزشکی هماهنگ کرده ایم که برای انتقال بیماران کرونایی به بیمارستان از آمبولانس استفاده شود تا امکان سرایت بیماری پایین بیاید.

وی در پایان گفت: برای افراد آسیب‌پذیر شامل سالمندان، زنان باردار و کسانیکه بیماری‌های زمینه‌ای دارند حمایت‌های ویژه‌تری در نظر داریم.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت کرمانشاه کمیته امداد بسیج شهرستان کرمانشاه هزار بسته معیشتی بسیج شهرستان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج

جهانشاه امامی، مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه کرمانشاه در نشستی خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، با اشاره به تدارک برگزاری برنامه‌های متنوع برای این هفته در کرمانشاه، گفت : برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت در حال برگزاری است. 

وی افزود: ستادی برای برگزاری برنامه‌های این هفته در کرمانشاه تشکیل شده که طی آن ۳۰ عنوان برنامه تدارک دیده شده است. 

مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه کرمانشاه برگزاری گردهمایی و نشست‌های بصیرتی در جهت ارتقاء سطح بینش دینی، سیاسی و عقیدتی کارکنان، تقدیر و تجلیل از همسران فرهنگی پاسدار، برگزاری حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت با موضوع شعار سال و تبیین اندیشه‌های شهید مطهری، سرکشی به بیش از ۳۰ مدرسه در سطح شهرستان و برگزاری نشست‌های تبیینی، دیدار با خانواده معظم شهدا، فضاسازی و آذین بندی مدارس، اجرای زنگ انشاء با عنوان تکریم مقام معلم، تقدیر از فرماندهان، مسئولین و اساتید و کارشناسان برتر عقیدتی سیاسی و ... را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد. 

حجت الاسلام مسلم کماسی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه ناحیه کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری و آغاز هفته معلم، اظهار کرد: شهید مطهری جزو اثرگذارترین شخصیت‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی و یار واقعی و پرورش یافته مکتب امام بود. عملش همراه با اخلاص بود و همین مسئله هم باعث شد تا برای همیشه ماندگار و اثر گذار باشد. دیدگاه‌های شهید مطهری پاسخگوی شبهات امروزی در حوزه‌های مختلف است. 

کماسی با تاکید براینکه معلمین ما باید شهید مطهری را به عنوان الگوی خود قرار دهند، گفت: در این ایام که سالروز شهادت استاد مطهری است، معلمین ما باید سبک زندگی ایشان را مرور کنند و نسبت به مسائل روز سیاسی آگاه باشند و انحرافات فکری عقیدتی و سیاسی را بشناسند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • تحویل ۲۵ واحد مسکن به نیازمندان توسط سپاه اردبیل
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج