Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها یاران «حاج قاسم» به یاد فرمانده به میدان می‌زنند و گروه‌های جهادی، بسیجیان و نیروهای مردمی در طرحی به نام شهید سلیمانی، خودشان را برای محرومیت‌زدایی از گوشه گوشه کشور وقف کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، دقیقا یک سال از شناسایی رسمی ویروس «کرونا» در جهان و حدود 10 ماه از شناسایی این ویروس ناشناخته و مرگ‌بار در کشورمان می‌گذرد و در این 10 ماه، با وجود همه هشدارهای بهداشتی، تاکنون بیش از یک میلیون و 60 هزار نفر از هموطنان ما به این بیماری مبتلا شده‌اند و در این مدت متاسفانه بیش از 53 هزار و 600 نفر نیز جان‌باخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما شیوع بیماری کرونا، با همه تلخی‌ها و سختی‌هایش، جلوه دیگری هم داشت و آن هم همدلی اقشار مختلف مردم برای مبارزه با شیوع بیماری، خدمت‌رسانی به بیماران و نیز «کمک مومنانه» به هموطنانی است که به دلیل شیوع بیماری، معیشت آنها آسیب جدی دیده است.

از اردیبهشت ماه امسال و بعد از فرمایشات رهبر حکیم انقلاب در سخنرانی روز نیمه شعبان، رزمایش همدلی و کمک مومنانه با محوریت سازمان بسیج مستضعفین و با همراهی دیگر نهادهای انقلابی در سه مرحله اجرا شده و حالا همزمان با تشدید بیماری کرونا، گام چهارم بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا در قالب طرح محله‌محور «شهید حاج قاسم سلیمانی» به مرحله اجرا گذاشته شده است.

نقطه قوت طرح شهید سلیمانی

به گفته رئیس سازمان بسیج، این طرح، همه مجاهدت‌هایی را که سپاه‌های استانی کشور در کمک به بیمارستان‌ها و تامین کادرهای مورد نیاز آن‌ها، توزیع اقلام بهداشتی، آموزش و کمک به خانواده‌های نیازمند انجام می‌دهند، تکمیل می‌کند.

نقطه اصلی و کانونی طرح شهید سلیمانی، فعالیت دو گروه در محلات است؛ «تیم‌های مراقبتی» و «تیم‌های حمایتی». تیم‌های مراقبتی بسیج محلات با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی در زمینه غربالگری، پاسخ و مدیریت ارتباطات تلفنی مردم با سامانه ۴۰۳۰، بیماریابی، قرنطینه معکوس و مراقبت از گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان و بیماران ویژه فعالیت می‌کنند. تیم‌های حمایتی نیز با همکاری پایگاه‌های مقاومت و مساجد محلات، در خصوص تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در بین آسیب‌دیدگان از شیوع کرونا فعالیت می‌کنند.

وزیر بهداشت نیز اعلام کرد: «اولین دستاورد طرح شهید سلیمانی کاهش ورودی به بیمارستان‌هاست؛ به طور متوسط ۳۰ درصد از تخت‌های مشغول ما برای خدمت به بیماران کرونا کمتر از قبل اشغال می‌شوند و همین موضوع باعث شده مدافعان سلامت وقتی برای تنفس داشته باشند».



طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین از دوم آذرماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

طرح «شهید حاج‌قاسم سلیمانی» در حالی این روزها با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفان در سراسر کشور و استان مازندران در حال اجراست که کارشناسان این عرصه معتقدند با اجرای درست آن و تعامل مطلوب میان دستگاه‌های مختلف می‌توان گامی اساسی در راستای قطع زنجیره کرونا در کشور برداشت.

این طرح بسیار ساده و مردم‌پایه است و با هزینه‌های بسیار کم اجرا خواهد شد، در این طرح، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود.

 مردم از گروه‌های خودجوش مردمی تا ارگان ها، سازمانها و نهادهای مختلف برای دفاع از حریم سلامت در کنار دست‌اندرکاران بهداشت و درمان این مرز و بوم قرار گرفته‌اند، به نحوی که عزم همگانی برای مقابله جدی‌تر با این ویروس منحوس را می توان در جای‌جای کشور و استان به وضوح دید.

همسویی کمک‌های مومنانه از جمله نکات برجسته اجرای طرح شهید سلیمانی است و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

*رصد و پیگیری وضعیت بیماران کرونایی

فرمانده سپاه کربلا در گفت و گو با خبرنگار بلاغ از مشارکت بیش از هزار و 500 پایگاه مقاومت بسیج در طرح شهید سلیمانی خبر داد و کفت: اقدامات جامعی تا کنون انجام شده و پایگاه‌های مقاومت در سه حوزه نظارتی، حمایتی و مراقبتی فعال شده اند.

سردار سیاوش مسلمی با اشاره به طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا و قطع زنجیره کرونا افزود: این طرح با همکاری علوم پزشکی مازندران در حال اجراست.

سردار مسلمی یادآور شد: با توجه که اینکه تیم‌های سلامت در پایگاه‌ها فعال شده است، در این تیم‌ها پزشک و پرستار هم حضور داشته و نیز افراد ذی نفوذی، دهیار، بخشدار و خانه‌های بهداشت مشارکت دارند.

مسلمی بیان کرد: برای اجرای طرح شهید سلیمانی، استان مازندران به یک‌هزار و 367 بلوک شهری و روستایی تقسیم شد تا رصد و پیگیری وضعیت بیماران کرونایی مازندران بهتر انجام شود.



*شناسایی 11 هزار و 948 بیمار مشکوک به کرونا

این مسئول از شناسایی 3 هزار و 391 تیم و بکارگیری 6 هزار و 782 بسیجی در بخش رصد خبر داد و گفت: 285 تیم مراقبتی با محوریت پزشک و پرستار با حضور 3 هزار و 705 بسیجی تشکیل شده است.

مسلمی از تشکیل 2 هزار و 114 تیم حمایتی و فعالیت 10 و 750 نفر بسیجی در حوزه حمایتی خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش نظارتی هزار و 78 تیم با حضور 5 هزار و 435 بسیجی به اصناف در حوزه نظارت کمک می‌کنند.

وی اظهار کرد: در مجموع 6 هزار و 762 تیم بسیجی و 26 هزار و 492  نفر بسیجی پای کار طرح شهید سلیمانی در استان هستند که پیش‌بینی می‌شود تا تکمیل پروسه این طرح 41 هزار بسیجی بکارگیری شوند.

فرمانده سپاه کربلا گفت: از آغاز اجرای این طرح تاکنون 136 هزار و 245 نفر غربالگری شدند که 11 هزار و 948 نفر مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

*توزیع 8900 بسته حمایتی بین خانواده‌های نیازمند

این مسئول از معرفی 2 هزار و 78 نفر به بیمارستان با اجرای این طرح خبر داد و افزود: مابقی افراد قرنطینه خانگی شدند و در این مدت 2 هزار تست سریع کرونا با همکاری شبکه بهداشت انجام شد.



مسلمی تصریح کرد: در این طرح تاکنون 8 هزار و 900 بسته حمایتی به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان بین خانواده های نیازمند در این طرح با کمک خیران و بسیج سازندگی توزیع شد.

فرمانده سپاه کربلا وظیفه اصلی تیم های رصد و پایش را رسیدگی سریع به درخواست کمک بیماران و همچنین ارجاع آنان به تیم های پزشکی، کنترل رفت و آمد بیماران کرونایی و رصد قرنطینه آنان به علاوه تامین نیازهای معیشتی و بهداشتی شناسایی شدگان برشمرد.

*مردم پای کارند

ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در استان های شمالی نیز با بیان اینکه هدف طرح سردارشهید سلیمانی مشارکت مردم و مطالبه گری آن ها است، افزود: این طرح به نام سردار سلیمانی مزین شده باید با  صداقت ، احتیاط و دقت عمل شود.

 سیما سادات لاری هدف طرح شهید سلیمانی را شناسایی زودهنگام بیماران کرونایی که مثبت هستند و ملزم کردن آن ها برای ایزوله و قرنطینه شدن دانست و بیان کرد: زمانی که به بیماران می گوییم که 14 روز در خانه بمانند باید مسائل اختصاصی را در نظر بگیریم و این اطمینان را بدهیم که حمایت های لازم از آن ها صورت می گیرد که در این زمینه سپاه به ما کمک می کنند و افراد  نیز در منزل بمانند تا خود و جامعه در امان بمانند که این مسئله سبب شکست زنجیره انتقال و فعالیت بیشتر افراد در جامعه می شود.



وی با تاکید بر ورود همه سازمان ها و ارگان ها برای اجرای بهتر طرح سردار سلیمانی، افزود: بعد از چند ماه به این نتیجه رسیدیم که اگر نیروی انتظامی با ما همکاری نکنند ما در اجرای طرح ها موفق نخواهیم بود بنابراین در این زمینه نیروی انتظامی ورود پیدا کرد.

لاری با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در اجرای طرح  گفت: طرح شهید سلیمانی نمونه بارزی از جلب مشارکت‌های مردمی، هماهنگی‌های بین‌بخشی و استفاده بهینه از توان شبکه‌های بهداشتی و درمانی است.

*افزایش 3 برابری نظارت‌ها با کمک بسیج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز درباره اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اظهار کرد: این طرح، طرحی با اجزای گسترده‌ در راستای بیماریابی در شهرها و روستاهای استان مازندران همانند سایر کشور در حال اجرا است.

سیدعباس موسوی تصریح کرد: بخش دیگر این طرح نظارت بر اماکن و اصناف است که البته با کمک نیروهای هلال احمر و بسیج میزان نظارت‌ها را تا سه برابر افزایش دادیم.

وی بیان کرد: بحث دوم در اجرای طرح شهید سلیمانی، قرنطینه است که نظارت در حوزه‌های مختلف، متفاوت است تا نیازمندی افراد تامین شود.



*بسیجیان بدون منت در میدان هستند

آنچه واضح است اینکه فرمان تاریخی تشکیل بسیج با نظر معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) یادآور نگاه آرمانی عمیق و آینده‌نگر آن بزرگوار به این نهاد سرنوشت‌ساز است که با مسؤولیت خطیر خود در نقش مدافعان و حافظان ارزش‌های اصیل اسلام و انقلاب همواره در صحنه خدمت حاضر هستند و نقش مهمی را در پیشبرد اهداف والای نظام و انقلاب اسلامی ایفا می‌کنند.

بسیجیان امروز با روحیه جهادی و انقلابی خود و با تأسی از مکتب حاج قاسم و شهیدان این شجره طیبه در همه عرصه‌های سخت و خطرناک به میدان خدمت آمده‌اند و با تبعیت از ولی‌فقیه زمان، حضرت امام خامنه‌ای آماده ایثارگری و جان‌فشانی هستند.

اهمیت فرمان تاریخی امام راحل با اثرات همیشگی آن این روزها با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از همیشه درک می‌شود.

به هر تقدیر، بسیجیان در طرح شهید سلیمانی با همین روحیه و با وجود همه مشکلات و سختی‌ها در میدان هستند و پای کار آرمان امام راحل، نظام و انقلاب اسلامی برای محرومیت‌زدایی ایستاده و با تحمل و استقامت خود، آرمان‌های انقلاب را حفظ کرده‌اند.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اجرای طرح شهید سلیمانی شهید حاج قاسم سلیمانی بیماران کرونایی بیماران کرونا اجرای طرح سازمان بسیج تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟

احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، صفحه ۱۹۴ به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد. هم چنین سیروس مقدم کارگردان این سریال خاطراتی از ساخت این قسمت‌ها دارد. این روز‌ها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه‌ای فیلم به قسمت‌های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده بد نیست این خاطرات شیرین را مرور کنیم.

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

همشهری نوشت:در کتاب کتاب سلیمانی عزیز ۲ به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می‌خوانیم: وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم. حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند. فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم. همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خونواده باید صحیح و سالم برگردن ایران.» کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خونواده به دست داعش شهید بشه!

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان خلاق و خوشفکر این سریال در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در یک گفت و گویی مطبوعاتی می‌گوید: پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد. این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد. سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملا هماهنگ بودیم... یک صبح زود خدمت‌شان (سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند.

جلسات مفصلی با فرماندهان داشتیم

مقدم در ادامه می‌افزاید: بار‌ها من و محسن تنابنده جلسات مفصلی با رده‌های بالای عملیات سوریه داشتیم و پای خاطرات آنها نشستیم و نوشتیم، حتی خودم یک بار پیش سردار سلیمانی رفتم و راجع به پایتخت و داعش صحبت کردیم ...

حضرت‌آقا همه را خوشحال کردند

این کارگردان در ادامه می‌افزاید: حضرت آقا در صحبت‌هایشان تاکید کردند به رئیس وقت سازمان صدا و سیما سفارش کرده‌اند نمونه سریال‌هایی مثل پایتخت ساخته شود که روایتگر یک خانواده متدین، ایرانی و بافرهنگ است و گفته بودند، چرا از این سریال‌ها کم ساخته می‌شود؟ من حرف آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که ایشان حتی حرف‌های نهفته در سریال را کشف کرده‌اند و تاکید داشتند در پایتخت ۲ خیلی خوب به حق‌الناس پرداخته‌ایم. شنیدن این حرف‌ها خیلی حالمان را خوب کرد.

سیروس مقدم، کارگردان شناخته شده تلویزیون است. او بعد از ساخت مجموعه‌های پرمخاطب تلویزیونی همچون پایتخت، روز‌های زندگی، نرگس، تا ثریا، چک برگشتی، بچه‌های نسبتا بد، مدینه، میکائیل، علی‌البدل و... نشان داده که رگ خواب مخاطب را بخوبی می‌شناسد و می‌داند از چه زاویه‌ای به دغدغه‌های مردم نگاه و آن را از قاب دوربینش به بهترین شکل ثبت کند.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون