Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا نوکار عصر دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان تفت با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی، جوانان را سرمایه اصلی کشور و هر جامعه ای خواند و از اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خواست تا نهایت تلاش خود را جهت حفظ این سرمایه‌ها به کار گیرند.

وی با بیان اینکه فشار حاصل از دوره کرونا آسیب هایی را به همراه داشته، تصریح کرد: از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است مدیران دستگاه های مختلف عضو این ستاد در زمینه جلوگیری از آسیب های اجتماعی اقدام های لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی برای دانش آموزان و والدین توسط بهزیستی و نیروی انتظامی شهرستان و همچنین دوره های آموزشی در زمینه فرزند پروری و روش های مواجهه با آسیب های روانی ناشی از کرونا از جمله پیشنهادهای فرماندار تفت در این زمینه بود.

سوق  دادن پیشگیری از آسیب های اجتماعی به سمت فضای مجازی 

کارشناس آسیب های اجتماعی نیروی انتظامی هم در این نشست گفت: برای نگهداشت فرزندانمان باید تدبیری بیندیشیم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را باید به سمت فضای مجازی سوق دهیم.

مهدی حمیدی با بیان محاسن فضای مجازی و موفقیت نسل جوان کشور در این زمینه، به آسیب های آن هم پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه نسل جوان و خانواده های ما از علم و سواد رسانه ای کافی برخوردار نیستند و همین سبب بروز برخی مشکلات شده است.

وی به افزایش بیش از پنج برابری پرونده های حوزه فضای مجازی اشاره کرد و افزود: شاید یکی از مهمترین مشکلات زیربنایی در فضای مجازی اعطای مالکیت به فرزندان توسط پدر و مادر است و اگر تنها همین یک مسئله مالکیت بخشی به فرزندان حل شود بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

این کارشناس ادامه داد: والدین برای فرزند خود گوشی تلفن همراه می خرند و مالکیت را به او می دهند یا اتاقی در خانه را به فرزندشان تعلق می دهند که وی احساس مالکیت می کند و همین سبب عدم نظارت بر روی فرزندان می شود.

حمیدی تأکید کرد: نیاز نیست تا فرزندان با سیم کارت مجزا در فضای مجازی باشند تا خانواده ها نظارتی بر روی آن نداشته باشند.

نقش تاب آوری اجتماعی در کاهش آسیب های اجتماعی 

معاون اداره بهزیستی تفت هم در این نشست گفت: تاب آوری در برابر آسیب پذیری است و هرچه تاب آوری اجتماعی در جامعه بیشتر شود آسیب پذیری اجتماعی کمتر می شود.

زهرا سادات طباطبایی تاب آوری را یکی از سرمایه های روانی عنوان کرد و در تعریف آن اظهار داشت: هنگامی که طوفان می آید و یا برف سبب خم شدن درختان می شود تعداد کمی از درختان می شکنند و درختان زیادی فشار طوفان و برف را تحمل می کنند که به آن تاب آوری می گویند.

وی اضافه کرد: تاب آوری ارثی نیست بلکه مهارتی آموختنی است به این معنا که فرد درد را احساس می کند ولی با آن سازگار می شود تا از آن سختی عبور کند.

این مسئول داشتن احساس ارزشمند بودن، دانستن مهارت حل مسئله، احساس کفایت اجتماعی و خوش بین بودن را ویژگی افراد تاب آور اجتماعی عنوان کرد.

طباطبایی برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان، فرصت دانستن بحران ها، داشتن حس کارآمدی، عمل قاطعانه و جرأتمندانه، غیرقابل اجتناب دانستن تغییر و هدف گذاری را راه های افزایش تاب آوری اجتماعی ذکر کرد.

نقش ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی 

رئیس اداره ورزش و جوانان تفت هم در این نشست به اهمیت نقش ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی پرداخت و گفت: یکی از راه های کاهش جرائم ورزش است تا به واسطه آن جوانان انرژی خود را تخلیه کنند.

فرهاد فرزان مقدم افزود: ورزش منظم سبب کنترل ویژگی های شخصیتی هر فرد می شود؛ ورزش با افزایش سطح اکسیژن مغز جوانان را به تصمیم گیری بهتری هدایت می کند.

وی تصریح کرد: در جامعه ای که متأسفانه گرایش به مواد مخدر وجود دارد یکی از بهترین راه های جلوگیری از آن ترویج ورزش کردن است.

 مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی تاب آوری یزد تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی تاب آوری یزد تفت آسیب های اجتماعی تاب آوری یزد تفت اخبار کنکور آسیب های اجتماعی فضای مجازی تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست

 حسن دهمرده  در جلسه شورای اداری زهک با اشاره به اقدامات مطلوب دولت در سالی که گذشت؛ اظهار کرد: نمره سال گذشته ادارات این شهرستان در تحقق سیاست‌های کلی نظام و اهداف دولت سیزدهم نمره مطلوبی است و باید تلاش کنیم در سال جاری با برنامه‌ریزی درست شاخص‌های توسعه این شهرستان در بخش‌های مختلف ارتقا یابد.

وی افزود: ما چاره‌ای جز جبران عقب ماندگی‌ها و سرعت بخشیدن به فرایند پیشرفت زهک نداریم، بنابراین مدیرانی که در سال گذشته عملکرد ضعیف‌تری داشتند باید تلاش بیشتری داشته باشند.
فرماندار زهک با اشاره به شعار سال و اولویت‌های دولت سیزدهم، بیان کرد: از عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی نارضایتی‌های نسبی وجود دارد که باید مدیران نسبت به رفع آن اقدام کرده و از ایجاد ناامیدی در جامعه پیشگیری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه