Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان حمیدرضا عبدوس اعلام نمود: ذخیره گاه های جنگلی از جهت اهمیت حفظ تنوع زیستی وجلوگیری از انقراض تعداد زیادی از گونه های مهم گیاهی و جانوری بر اثر دخالت های انسانی،بلایای طبیعی مورد تهدید هستند ،  بسیار مورد توجه بوده اند. وجود جنگل بنه در این شهرستان از ذخیره گاه های جنگلی منحصر به فرد و محافظت شده استان سمنان است که به عنوان سرمایه طبیعی این منطقه کوهستانی و به عنوان اولین ذخیرگاه جنگلی گونه بنه در استان سمنان  محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: ذخیره گاه جنگلی بنه یا پسته وحشی با نام علمی Pistacia atlantica در حاشیه دامنه شمال غرب  شهرستان مهدیشهر واقع شده است. منطقه کوهستانی کرکوه دارای یک توده جنگلی از درختان دانه زاد و خالص بنه است که نشان دهنده یک توده بزرگ همسال و کهنسال بوده و حدود ۲۳۰ هکتار را در بر می گیرد. 
عبدوس افزود: بنه درختی خودرو و چند منظوره است که فواید زیادی از جمله ایجاد فضای سبز، ارزش تفرجگاهی، حفاظت آب و خاک، مصارف صنعتی، دارویی و تغذیه ای برای انسان و دام دارد و به لحاظ زیست محیطی نیز پناهگاه امن و مناسبی برای حیات وحش است.
وی، هدف از اجرای این طرح را حفظ گونه گیاهی در حال انقراض و نادر بنه، ایجاد آزمایشگاه زنده برای بررسی و مطالعه محققان بر روی گونه های گیاهای و جانوری، حفظ انواع زیستی سیر تحول توده در میان مدت و بلند مدت عنوان کرد. وی تصریح کرد: ذخیره گاه ها،  رویشگاهی با ویژگی های خاص و ممتاز و واجد گونه های نادر، در حال انقراض و منحصر به فرد است.
عبدوس در پایان اضافه نمود: برخی از عرصه‌های جنگلی شهرستان به سبب اهمیت اکولوژیکی که دارند در قالب ذخیرگاه جنگلی تحت مدیریت قرار گرفته است که در این راستا بیش از ۱۲۰۰ هکتار ذخیرگاه جنگلی بلوط و ارس  در شهرستان  مدیریت می‌شود.
شهرستان مهدیشهر در ۲۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده است که به دلیل واقع شدن در حاشیه جنوبی رشته کوه البرز  دارای شرایط مستعد زیستگاهی و منابع طبیعی است.

48

کد خبر 1468453

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان گاه جنگلی ذخیره گاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز شنبه اولین محفل شعر ارادت رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در شهرستان هویزه با اجرای زیارت خاصه امام رضا (ع) توسط خادمان بنیاد امام رضا (ع) مستقر در استان خوزستان آغاز شد.

در این مراسم شعرخوانی توسط علی ختروشی، سید امین موسوی، زکی سواری، محمد جواد ساعدی منش، علیرضا کوتی و علی سواری اجرا شد.

از سال گذشته جشنواره شعر عربی صرفاً محدود به یک اختتامیه نیست و با تدبیری که صورت گرفت در چندین شهرستان خوزستان برگزار می‌شود.

امسال نیز در ۶ شهرستان برنامه‌هایی تحت عنوان شب شعرهای رضوی برگزار می‌شود که به اختتامیه جشنواره بین‌المللی شهید رضوی منتهی می‌شوند.

کد خبر 6089943

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟