Web Analytics Made Easy - Statcounter

انبارکی گفت: در مرحله اول کمک به آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد بیش از ۱ هزار ۷۲ نفر از بند زندان رهایی پیدا کردند و بنا داریم در مراحل بعدی نیز این آزاد سازی قابل توجه تر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سهراب انبارکی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور عصر امروز در نشست جمع بندی سفر یکروزه به استان مرکزی گفت: سازمان بسیج حقوقدانان برای حل معضلات و مشکلات چند نگاه محله ای، منطقه ای، استانی، ملی و بین المللی دارد که در راستای کمک به قوه قضاییه، احیای حقوق عامه ، حمایت از اقشار مختلف جامعه و مبارزه جدی با فساد، فعالیت های خود را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضور تاثیر گذار در عرصه بین المللی یکی از اقدامات مهم و سیاست های بسیج حقوقدانان در طی این سالها است که در بحث شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اقدامات خوبی در عرصه بین المللی انجام شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا در کشور و فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک همه جانبه برای مبارزه جدی با کرونا و کاهش آسیب های ناشی از آن سازمان بسیج مستضعفین با همه توان در ابعاد مختلف به میدان آمد و خوشبختانه به دستاوردهای خوبی هم به دست آورد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با کرونا توسط این سازمان بیان کرد: سازمان بسیج حقوقدانان در قالب نهضت کمک مومنانه طرح آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی را در دستور کار گذاشته و این مسئله را در طی چهار مرحله در سالجاری  با جدیت انجام خواهد داد.

آزادی ۱۰۷۲ زندانی جرایم غیر عمد در قالب کمک مومنانه

وی افزود: در مرحله اول کمک به آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد بیش از ۱ هزار ۷۲ نفر از بند زندان رهایی پیدا کردند و بنا داریم در مراحل بعدی نیز این آزاد سازی قابل توجه تر باشد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور اظهار کرد: بدهی زندانیان آزاد شده در مرحله اول بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان بود که با کمک فرهنگ صلح و سازش به ۱۸ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و این با کمک پای کار آوردن ظرفیت های مردمی و خیرین تسویه شد و این حماسه بزرگ را خود مردم رقم زدند که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: مرحله دوم آزاد سازی زندانیان در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، مرحله سوم در میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مرحله چهارم در میلاد با سعادت امیرالمومنین(ع) و مرحله پنجم در انتهای سال انجام خواهد شد و بنا داریم حجم قابل توجهی از زندانیان جرائم غیر عمد را تا پایان سال از بند رها کنیم تا علاوه بر اینکه خودشان برای خانواده خود تلاش کنند کشور را از وجود سرمایه انسانی بهره مند کنیم.

انبارکی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند تقویت فرهنگ جهاد، ایثار، ازخودگذشتگی و صلح و سازش هستیم،افزود: این فرهنگ باید در جامعه طنین انداز شود و اگر الگوی ما برای این مسئله فرهنگ دفاع مقدس و ترویج این فرهنگ باشد قطعا موفق خواهیم بود.

طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد یکی از اقدامات در راستای ترویج فرهنگ ایثار است

وی افزود: طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد یکی از اقدامات در راستای ترویج فرهنگ ایثار است چراکه اینکار علاوه بر اینکه به خانواده های زندانیان کمک شایانی می کند می تواند فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را ترویج دهد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور با اشاره به فوائد این طرح بیان کرد: علاوه بر اینها کمک برای آزاد سازی جرائم غیر عمد می تواند در اقتصاد کشور بسیار موثر باشد چراکه هر زندانی سرانه و به شکل روزانه هزینه های نگه داری زیادی دارد که رقم آن در سال قابل توجه است و اینکه یک زندانی بی گناه به جای اینکه در زندان بماند و هزینه داشته باشد در جامعه در راستای تولید کشور فعالیت کند بسیار برای اقتصاد کشور موثر است.

وی افزود: استان مرکزی باید در زمینه آزادی زندانیان غیرعمد اهتمام ویژه ای داشته باشد چراکه این استان سرشار از ظرفیت های فراوان از جمله صنایع و معادن است و اگر از این ظرفیت ها به درستی استفاده کنیم قطعا شاهد خیرات آن خواهیم بود.

اجرای طرح "حقوق یارانقلابی" توسط بسیج حقوقدانان به زودی در سراسر کشور

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور با بیان اینکه طرح "حقوق یارانقلابی" توسط بسیج حقوقدانان تهیه و تدوین شده که به زودی در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد، افزود: ما در این طرح به دنبال این هستیم در محلات با استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج و تشکیل یک تیم تخصصی حقوقی برای رفع مشکلات حقوقی مردم محله اقدام کنیم.

به گزارش دیار آفتاب؛ نشست با جانشین فرمانده سپاه روح الله ، نشست با حقوقدانان بسیجی استان ، بازدید از زندان مرکزی اراک از جمله برنامه های مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور در سفر یک روزه به استان مرکزی بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور سازی زندانیان جرائم زندانیان جرائم غیر آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد قابل توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری زنجان گفت: خیران زنجانی ۱۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی کمک کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌ عمومی دادگستری زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی فرجی‌برحق در جلسه ستاد دیه استان زنجان، ضمن تقدیر از  مردم و خیران بزرگوار استان زنجان در راستای مشارکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی، افزود: در بازده زمانی ۱۵ بهمن سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خیرین استان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک با ۳۳ میلیارد تومان بدهی در این بازده زمانی که بیشترین کمک ها در ماه رمضان بود، تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند، گفت: البته کمک‌های خیرین ادامه دارد امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت که  این پویش ادامه دارد، شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان مشمول باشیم.

رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش‌های زیادی انجام شد که در این میان بایستی از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان که نقش زیادی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتند تشکر کنیم، بیان کرد: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک‌های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

 فرجی‌برحق بررسی وضعیت پرونده‌های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولان امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد، گفت:  باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولان برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه‌ریزی برای کمک داشته باشیم که این امر هم مورد عنایت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند