Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهقانی گفت: در سال زراعی جدید ۳۴ هزار تن بذر گندم گواهی شده استحصال و در اختیار کشاورزان گلستانی قرار گرفت.

«علی اکبر مهقانی نوده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: 33 هزار و 246 تن بذر گواهی شده در  سال گذشته استحصال کردیم که از این میزان  22 هزار تن به فروش رسید و نزدیک به 9 هزار تن گندم بوجاری شده را به سیلوهای گندم تحویل دادیم تا آرد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: امسال بالغ بر 32  هزار تن بذر گواهی شده استحصال و تحویل کشاورزان شد و با توجه به افزایش تقاضای کشاورزان پنج هزار تن دیگر نیز به این ظرفیت افزوده شد و تاکنون بیش از 34 هزار تن بذر گندم به کشاورزان تحویل داده شده است.

 

مهقانی بابیان اینکه برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای تولید بذر یک دوره پنج ساله است، بیان کرد: افزایش میزان توزیع بذر گواهی شده در استان گلستان بین کشاورزان باعث شد که ضریب نفوذ بذرهای جهاد کشاورزی از 35 درصد به 58 درصد افزایش پیدا کند.

 

وی گفت: امسال نسبت به سال گذشته به دلیل عدم بارش مناسب در شرق گلستان شرایط برای کشت محصول کلزا و جو خوب نبود و این مهم منجر به افزایش تقاضای کشاورزان برای کشت گندم شد.

 

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: از سویی قیمت بذر گندم گواهی شده جهاد کشاورزی کمتر از قیمت گندم در بازار آزاد بود و این مهم منجر شد که کشاورزان بذرهای خودمصرفی را در بازار آزاد عرضه کنند و درصدد دریافت بذرگواهی شده جهاد کشاورزی باشند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهقانی خرید تضمینی گندم برداشت گندم خرید گندم گندم بذر گواهی شده جهاد کشاورزی هزار تن بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد