Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا طلایی شرایط بندر چابهار را در تخلیه و بارگیری کالا ایده آل دانست و گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته حجم واردات نهاده های دامی از دروازه ملل رونق پیدا می کند‌.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، محمد رضا طلایی، معاون وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور بعد از بازدید از بندر شهید بهشتی که امروز انجام شد، با بیان این که در این بندر اتفاقات بسیار خوبی را شاهد هستیم، در جمع خبرنگاران گفت: به واسطه ایجاد تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و با توجه به بازسازی انبارهای نگهداری کالا در منطقه، ظرفیت بسیار خوبی در این بندر استراتژیک ایجاد شده که نویدبخش توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به واسطه این اقدام های توسعه ای و ظرفیت های موجود، شرایط برای واردات نهاده های دامی از طریق این بندر بزرگ اقیانوسی فراهم شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: یکی از مسائلی که در شرایط فعلی در کشور برای این شرکت اهمیت دارد، سرعت عمل در تخلیه و انتقال بارهای وارداتی به داخل کشور برای صنعت دام و طیور است که روزانه باید این نهاده ها را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی که انجام شده، بعد از وقفه ای چند ماهه، اولین کشتی شرکت پشتیبانی امور دام در بندر چابهار پهلوگیری کرد و عملیات تخلیه و بارگیری آن انجام شد.

طلایی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و اقدام های انجام شده توسط بنادر و دریانوردی در این بندر، برای ما به عنوان یک مصرف کننده از این ظرفیت، شرایط بسیار آسان و ایده آلی ایجاد شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: برنامه این است که همیشه شاهد پهلوگیری و تخلیه و بارگیری کشتی های شرکت پشتیبانی امور دام در بندر چابهار باشیم.

تامین نهاده های مورد نیاز استان های شرقی از طریق چابهار

وی افزود: از آنجایی که شرکت پشتیبانی امور دام وضعیت تأمین نهاده‌های کشور را تا پایان سال به عهده گرفته، خریدهای بسیار خوبی را انجام داده است که جابجایی این بارها از ابتدای آذرماه با حجم زیادی در کشور شروع شده و با برنامه‌ریزی که صورت گرفته، بعد از این کشتی های بیشتری در بندر چابهار پهلوگیری و تخلیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: با توجه به تجربه خوبی که در خصوص سرعت تخلیه و بارگیری به واسطه تجهیزات مدرن در بندر چابهار به دست آمده، برنامه این است که نهاده های مورد نیاز استان های شرقی و جنوب شرقی را از طریق این بندر تأمین کنیم.

وی گفت: ۲ میلیون تن بار برای شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده است که تا پایان سال وارد کشور می شود، برای واردات ۲۵ درصد آن از ظرفیت بندر چابهار استفاده خواهیم کرد.

فرصتی بی بدیل برای کشور و منطقه

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هم گفت: به واسطه اقدام های توسعه ای انجام شده در بزرگترین بندر اقیانوسی ایران، این بندر به فرصتی بی بدیل برای کشور و منطقه مبدل شده است.

وی اضافه کرد: تجهیزات استراتژیک و مدرن بندر چابهار و بالا بودن سرعت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر استراتژیک، باعث شده است که کالاها با قیمت تمام شده کمتر و سرعت بیشتری به دست مصرف‌کنندگان برسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت پشتیبانی امور دام تخلیه و بارگیری بندر چابهار برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به جامعه مرغداران کرده است، به‌گونه ای که عمده انبارهای مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی با تاکید بر اینکه با همه ظرفیتمان متعهد به خرید مرغ هستیم، افزود: شرکت با شیبی ۲۷ درصدی طی یک ماه گذشته به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ رسیده است. البته خرید مرغ از اسفندماه آغاز شده بود و در ماه رمضان حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیرکشتاری اتفاق افتاده چنانکه تا ۵۹ روزگی مرغ را نگه می‌دارند. پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور است.

وی در ادامه افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف کرده و با افتخار تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

این مقام مسؤول تاکید کرد: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد و برای این منظور حتماً باید کریدورهای صادراتی فعال شود.

شیرزاد عنوان کرد: نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم. صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند.

کد خبر 6089229 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد