Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تجلیل از پرستاران، امدادگران دوران دفاع مقدس، مدافعان سلامت و رونمایی از کتاب سالی در آینده یک دی ۹۹ با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن هویزه مجموعه باغ موزه دفاع مقدس با حضور عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از پرستاران و کادر درمانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاطفه سعیدی نژاد «مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی» در این مراسم با تأکید بر اینکه امسال با توجه به ایثارگری‌های پرستاران و کادر درمانی؛ به جای روز پرستار باید هفته پرستار را گرامی بداریم بیان داشت: بزرگداشت پرستار به معنای توجه به فرهنگ ایثار و ازخود گذشتگی است و امروز جهادگران سلامت غیر از عرصه سلامتی، پیشتاز «فرهنگ ایثار» در کشور نیز هستند و خوشبختانه «فرهنگ ایثارگری» دوباره در کشور رونق گرفته است.

به گفته مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی؛ ما در تغییر فرهنگ با پدیده‌ای به نام «عزم» مواجهه هستیم و این درحالی است که عزم جوهره و تغییرهر انسانی محسوب می‌شود و اگر به دنبال تغییر رفتار هستیم باید پیگیر محقق شدن عزم در جامعه باشیم.

وی اضافه کرد: ما برای نهادینه کردن پدیده ایثارگری به مهندسی فرهنگی نیازمندیم هر چند که ایجاد پدیده‌های فرهنگی امر ساده‌ای نیست و امروز پرستاران در جبهه اول این فرهنگ قرار دارند و برای اینکه این فرهنگ در جامعه محقق شود باید فرهنگ ستایش و قدر شناسی در کشور را جدی بگیریم.

سعیدی نژاد با بیان اینکه مراسم امروز برای احیای فرهنگ ایثارگری برگزار شده است تصریح کرد: امروز مدافعان سلامت در جبهه پیشرفت کشور حضور دارند و زنان در الگوی اسلامی – ایرانی، عنصر اصلی آن محسوب می‌شوند چرا که در شکل گیری تمدن الگوی اسلامی، این زنان هستند که پیشرفت را خلق می‌کنند؛ امروز هم پرستاران، پرچمداران شعار پیشرفت هستند و آنها هستند که عرصه پیشرفت را در کشور رقم می‌زنند.

در این مراسم، «مریم مجتهد زاده» ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار تصریح کرد: من پرستار هستم و افتخار می‌کنم به این حرفه و این افتخار را ناشی از عملکرد قوی، مجاهدانه و عاشقانه این قشر پرتلاش و ایثارگر می دانم و به همه پرستاران دفاع مقدس و پرستاران مدافعان سلامت درود می‌فرستم.

وی افزود: با وجودی که کرونا عالم گیر شده و همه درگیر مقابله با این ویروس هستند اما نوع عشق و ایثاری که پرستاران ما در مقابله با این ویروس از خودشان نشان دادند از نوع دیگری است و همه ما به این ایثارگری می‌بالیم.

رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از پرستاران کشور اظهار داشت: شما پرستاران با فداکاری و ایثارگری که در این حوزه و در این شرایط از خودتان نشان دادید شغل پرستاری را برجسته‌تر کردید و چقدر هوشمندانه و زیبا، ولادت حضرت زینب سلام الله علیها به نام «روز پرستار» مزین شده است.

وی تصریح کرد: ما به‌عنوان کسانی که بار امانت شهدا را بر دوش داریم باید پیام شهدا را با ایثارگری و حضور در صحنه و استمرار این مسیر به گوش جهانیان برسانیم و قدردان خانواده‌های شهدا و مدافعان سلامت باشیم و اگر زحمات پرستاران نبود آیا ما می‌توانستیم امروز با کرونا مقابله کنیم؟ این درحالی است همین مجاهدت‌هاست که راه پیشرفت کشور را باز کرده است.

مریم مجتهد زاده با بیان اینکه کشور ما نیازمند ایثارگری و مهربانی است به تحقق جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: در جامعه اسلامی نیاز به ازخودگذشتگی و نوع دوستی داریم و این امر با وجود پرستاران قابل تحقق است لذا باید چنین رفتارهایی با تکریم و قدردانی این ایثارگری‌ها، برجسته شود.

رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس تأکید کرد: دشمنان ما با برنامه‌ریزی در قالب جنگ‌های نرم، مبادرت به سیاه نمایی در کشور می‌کنند در حالی که ما باید نقاط قوت و مثبت انقلاب را به‌خوبی به تصویر کشیده و به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

به گفته وی همدلی و امید منجر به فعالیت‌های مثبت در کشور خواهد شد به گونه‌ای که حتی تحت شدیدترین تحریم‌ها هم؛ کشور در آستانه کشف واکسن کرونا است و باید این موفقیت‌ها رسانه‌ای و برجسته شوند.

در ادامه برنامه نیز، خانم عزیزانی خواهر دو شهید که همسرش نیز به درجه شهادت رسیده است با اشاره به رشادت‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم، «رسالت تبلیغ پیام شهدا» را بسیار حائز اهمیت برشمرد و بیان داشت: زنان مؤمن و مسلمان همواره با جانفشانی و ایثارگری تاریخ ساز شدند و حماسه آفریدند و الگوی این حماسه آفرینی‌ها حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها بودند.

در بخش دیگری از این مراسم؛ از کتاب «سالی در آینده» به نویسندگی سبا کوهساری رونمایی شد و نویسنده این کتاب طی سخنان کوتاهی گفت: این کتاب وقف مهدویت و فعالیت‌های مهدوی است و از همه تقاضا دارم برای تبلیغ این کتاب رسانه باشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از پرستاران دوران دفاع مقدس و پرستاران حوزه سلامت تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5101732

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سازمان تبلیغات اسلامی زنان پرستار روز پرستار حضرت زینب س ویروس کرونا قرآن سازمان تبلیغات اسلامی شبکه قرآن و معارف سیما روز پرستار رادیو معارف آیت الله واعظ زاده خراسانی مهدویت آیت الله رشاد حرم حضرت زینب چهل وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امام حسین ع امام خمینی ره سازمان تبلیغات اسلامی سلام الله علیها مدافعان سلامت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به کیفی‌سازی برنامه های سوم خرداد در استان مرکزی از استفاده از ظرفیت های مردمی در برنامه های سوم خرداد در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهنام نظری ظهر امروز در ستاد گرامیداشت مناسب‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی، با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر به یادماندنی‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همه ما به این پیروزی بزرگ افتخار می‌کنیم، اظهار داشت: جمله تاریخی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بهترین تعبیر امام خمینی(ره) برای موفقیت بزرگ آزادسازی خرمشهر بود که به اثرگذارترین شکل ممکن، عمق تعلق رزمندگان ایران اسلامی به پشتیبانی پروردگار عالم را بیان داشت.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر با رشادت و جانفشانی رزمندگان و تقدیم خون شهدای بسیاری به دست آمد، افزود: رزمندگان سرزمین آفتاب در راه دفاع از میهن حضوری پررنگ در جبهه‌ها داشتند و شهدا و جانبازان بسیاری را در این راه تقدیم کردند. سوم خرداد، عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر سرآغاز پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: سوم خرداد به واسطه آزادی خرمشهر با علم و ایمان نیروهای داخلی به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی تبدیل شده است. دفاع از شرف، باورها و خاک کشور، سخت‌ترین و ماندگارترین عملکرد هر ملت  است و مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس ثابت کردند در مسیر دفاع از آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی همواره ثابت قدم بوده و هستند.

نظری تشریح و تبیین رشادت‌های رزمندگان اسلامی در جامعه به ویژه بین نسل جوان را محور برنامه‌های نهادهای متولی در بزرگداشت یاد شهدای سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس عنوان کرد و گفت: افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی به ماندگاری حماسه روز سوم خرداد کمک می‌کند بنابراین لازم است در هر شهرستانی، تعدادی برنامه غنی ویژه سوم خرداد پیش بینی و اجرا شود، همچنین در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نیز دستگاه‌های متولی در اعزام به مرقد مطهر امام، توجه به سفر اولی‌ها را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان