Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوروز دلیرژ، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به انجام تحقیقاتی به مدت ۲۰ سال بر روی سلول‌های سرطانی اظهار داشت: واکسن درمانی سرطان مغزی که تاثیرش بر روی سرطان‌های مغزی پیشرفته هست از سه سال گذشته وارد مرحله تزریق بالینی شده و توانسته این مرحله رو هم با موفقیت طی کند.

وی ادامه داد: واکسن تولیدی به نوعی است که سلول از خود بیمار گرفته می‌شود و با اعمال تغییراتی همان سلول به عنوان سلول‌های عرضه‌کننده آنتی‌ژن به بدن بیمار برگشت داده می‌شود تا سیستم دفاعی بدن را در برابر سرطان تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه تصریح کرد: برای درمان سرطان مغزی در حدود سه اقدام به درمان بالینی انجام شده و در حدود ۱۰ تا ۱۵ بیمار وارد پروسه درمان شدند و طی تزریق واکسن به بیماری که توانسته تا آخرین مرحله واکسن را دریافت کند شاهد بهبودی کامل بیمار بوده  و سیستم ایمنی بیمار تقویت شده و در حال حاضر به حیات خود ادامه می‌دهد.

دلیرژبیان کرد: دانش فنی این واکس منحصر به دانشگاه ارومیه بوده و هرگونه استفاده از این واکسن در گرو هماهنگی و کسب مجوز از دانشگاه است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: دانشگاه ارومیه آمادگی کامل برای ارائه خدمات به کل کشور و حتی خارج از کشور را دارد.

خاطرنشان می‌شود شرکت دانش بنیان دکتر دلیررژ اولین شرکتی است که در زمینه ایمنوتراپی سرطان مورد تایید معاونت غذا و دارو واقع شده و در حال حاضر این شرکت مراحل اخذ مجوز را طی می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرطان آذربایجان غربی درمان فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی از غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه خبرداد.

حمید محبوبی گفت: ساعت ۱۵:۳۰ عصر جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در مسیر رودخانه نازلوچای ارومیه ۲ نفر غرق شدند.

وی با بیان اینکه ۲ تیم جستجو و نجات هلال احمر شهرستان ارومیه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، افزود: با حضور امدادگران در محل مشخص شد که دو تن وارد آب شده و جان خود را از دست داده اند. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر آذربایجان‌غربی، محبوبی اظهار کرد: امدادگران پس از جستجو ۳ ساعته به پیکر یکی از غرق شده ها دسترسی پیدا کردند و پس از خارج کردن فرد، آن را تحویل مراجع ذی صلاح دادند.

وی ادامه داد: تلاش برای پیدا کردن پیکر نفر دوم ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی