Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در دیدار با رئیس جمهور افغانستان گفت که آمریکا به حمایت از نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهد داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، درحالیکه روند کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان به 2500 نظامی جریان دارد و مذاکرات بین‌الافغانی نیز تا 16 دی به تعویق افتاده، ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در سفر به کابل با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، در این دیدار دو طرف درباره روند صلح و حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان بحث و تبادل نظر کردند و ژنرال مکنزی بار دیگر بر تعهد آمریکا در راستای حمایت از نیروهای افغان تاکید کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این دیدار که در ارگ انجام شد، معاون اول رئیس جمهور، رئیس ستاد ارتش، رئیس اداره امور افغانستان و نیز فرمانده ماموریت حمایت قاطع و کاردار سفارت آمریکا در کابل حضور داشتند.

این دیدار در حالی رخ داد که هفته گذشته نیز ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفر غیرمنتظره به کابل با اشرف درباره ادامه حمایت‌ها از نیروهای افغان و آتش‌بس گفت‌وگو کرد.

آتش‌بس محور دیدار اشرف غنی با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکادومین دیدار محرمانه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با طالبان در قطرفرمانده ارشد نظامی آمریکا: طالبان شرایط خروج آمریکا از افغانستان را تامین نکرده است

میلی پیش از این سفر نیز بطور محرمانه به قطر سفر کرده و با طالبان نشستی 2 ساعته داشت که دومین نشست رو در روی ارشدترین نظامی آمریکا با این گروه بود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمداشرف غنی اخبار آمریکا اخبار افغانستان محمداشرف غنی اخبار آمریکا اخبار افغانستان حمایت از نیروهای ارتش آمریکا رئیس ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال صهیونیست: حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند/ جنگ را باختیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، اسحاق بریک ژنرال احتیاظ ارتش رژیم صهیونیستی، حمله به رفح را بی نتیجه دانست.

وی افزود: اسرائیل باید پایان جنگ غزه را اعلام کند. ما نیروهایمان را از آنجا خارج کرده ایم و نیرویی که بتواند آنها به شکل نهایی از بین ببرد، وجود ندارد.

این ژنرال صهیونیست دربار حمله به رفح نیز بیان کرد: حمله به رفح هم کمکی به ما نمی کند ما جنگ را باخته ایم.

از سوی دیگر رسانه صهیونیست یدیعوت آحارنوت اعلام کرد: احتمال می رود که حدود هشت نفر از مقامات ارشد در ارتش و نهادهای امنیتی از مناصب خود کنار بروند که در میان آنها رونین بار رئیس شاباک نیز وجود دارد.

کد خبر 6089915

دیگر خبرها

  • ژنرال صهیونیست: حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند/ جنگ را باختیم
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان