Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ مهدوی فرد از تدفین پیکرهای مطهر هفت شهید تازه تفحص در پنج نقطه از استان خبر داد و گفت: پیکرهای مطهر این شهدا روز پنجشنبه هفته جاری وارد استان کرمان می شوند‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد، سه شنبه( ۲ دی) در نشست خبری در سخنانی از تدفین پیکرهای مطهر هفت شهید تازه تفحص در پنج نقطه از استان خبر داد و گفت: پیکرهای مطهر این شهدا روز پنجشنبه هفته جاری وارد استان کرمان می شوند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی استقبال و تشییع عمومی حذف و صرفا" استقبال محدود نظامی و تشییع خودرویی از فرودگاه تا معراج شهدا انجام و ساعت ۱۸ همان روز مراسم وداع با شهدا در حسینیه ثارالله انجام و قبل از ساعت آغاز منع تردد شبانه تمام می شود.




وی با اشاره به تدفین پیکرهای مطهر شهدا طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده؛ افزود: دو شهید روز شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی زرند، دو شهید روز یکشنبه در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، یک شهید صبح دوشنبه در دهبکری از توابع بم و یک شهید عصر دوشنبه در گُنبکی از توابع ریگان تدفین می شود.

 

 

مهدوی فرد با اشاره به اینکه پیکر مطهر یک شهید نیز پس از حضور در تعدادی از برنامه های سالگرد شهادت شهید سلیمانی در سپاه ثارالله تدفین خواهد شد؛ بیان کرد: سن این شهدا در وقت شهادت ۱۶ تا ۲۵ ساله و مربوط به عملیات های مختلف از جمله محرم، والفجر هشت، کربلای ۶ و تک دشمن هستند.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در حال حاضر در مجموع یکصد مکان با ۲۷۵ شهید گمنام در استان وجود دارد که با تدفین پیکرهای مطهر شهدیا تازه تفحص به ۱۰۵ مکان با ۲۸۲ شهید می رسد که از این تعداد ۷۴ مکان تدفین شهری و روستایی با ۲۲۵ شهید، ۱۷ مکان دانشگاهی و حوزوی با ۳۷ شهید و ۹ مکان مجموعه نظامی و انتظامی و امنیتی با ۱۳ شهید است.

 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش هیا دفاع مقدس استان کرمان خاطرنشان کرد: اولویت حفظ آثار برای تدفین پیکرهای مطهر شهدا به ترتیب نقاط شهری، بخش ها، دانشگاه، مجموعه های نظامی و سپس روستاها است و هم اکنون ۱۴۷ درخواست از نقاط مختلف برای تشییع و تدفین شهدیا گمنام در نوبت است که از این تعداد ۱۶ درخواست جدید در کمیته مربوطه مطرح شده است.

 

 


وی در خصوص میزان پیشرفت ساخت یادمان شهدای گمنام استان اعلام کرد: از ۱۰۰ مکان ۳۹ مورد در فاز اول یعنی ساخت مقبره تکمیل و فضاسازی و فضای سبز اطراف در حال انجام است و احتمالا" تا پایان سال هشت تا ۱۰ مکان دیگر  به این تعداد اضافه شود که منوط به دریافت کمک های مربوطه است گرچه خیرین هم کمک می کنند اما این مسئله تحت الشعاع مسائل اقتصادی کشور قرار گرفته است البته کار در هیچ کجا متوقف نیست و به همت ائمه جمعه، فرماندارن و مردم در حال انجام است.

 

 

مهدوی فرد در پایان بار دیگر با تأکید بر اینکه استقابل از شهدای گمنام عمومی نیست بلکه به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای کرونایی است؛ اظهار کرد: چنانچه برنامه های مربوطه به خوبی و بدون مشکل انجام شود، ان شاءالله تا پایان سال جاری، یک بار دیگر نیز میزبان تعدادی دیگر از شهدای گمنام در استان کرمان خواهیم بود.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: تشییع هفت شهید گمنام نشست خبری تدفین پیکرهای مطهر استان کرمان مهدوی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)

در مراسم وداع با پیکر ۲ شهید گمنام که امشب با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و قشر‌های مختلف مردم در شبستان امام خمینی حرم مطهر کریمه اهل بیت برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بر ادامه راه این اسوه‌های ایثار و شجاعت تأکید کردند.

پیکر این دو شهید گمنام عصر فردا چهاردهم اردیبهشت، در آستانه شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام از میدان آل یاسین قم تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در این مکان مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

این شهدای والامقام در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت 
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • جزییات مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدای گمنام در کرمان
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • پیکر شهید گمنام وارد یزد شد
  • اعلام جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید عشیری لیوسی
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات