Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش مرزهای رسمی ایران و پاکستان خبر داد و گفت: مرزهای رسمی ایران و پاکستان از یک مرز رسمی میرجاوه به سه مرز تا فوریه ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدرضا سیدآقازاده مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش مرزهای رسمی ایران و پاکستان خبر داد و گفت: مرزهای رسمی ایران و پاکستان از یک مرز رسمی میرجاوه به سه مرز تا فوریه 2021 افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزیر صنایع دفاعی پاکستان در مراسم افتتاح مرز رسمی ریمدان، بنا به دستور نخست وزیر پاکستان، تا فوریه سال آتی میلادی با باز شدن مرز پیشین- مند شمار گذرگاه‌های رسمی دو کشور به سه مرز می‌رسد که تاثیر قابل توجهی در افزایش مناسبات تجاری بین دو کشور خواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر این، با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بازارهای مرزی بین دو کشور، طرف پاکستانی نیز با ارسال متن تفاهم‌نامه گسترش بازارهای مرزی، تاسیس شش بازار مرزی بین دو کشور را مطرح کرده است.

مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه در پایان گفت: با حضور هیات پاکستانی در ریمدان، دو طرف مذاکرات خود را بر روی متن تفاهم‌نامه انجام خواهند داد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران و پاکستان جمهوری اسلامی ایران ایران مرزهای رسمی ایران و پاکستان سه مرز دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل به تهران بازگشت

رئیس جمهور پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه پس از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا به تهران بازگشت.

برگزاری دیدارهای رسمی دوجانبه، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای مجموعاً ۱۳ سند همکاری بخشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سفر بود.

کد خبر 747722

دیگر خبرها

  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • رئیس جمهور ساعاتی قبل به تهران بازگشت
  • آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل به تهران بازگشت
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد