Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی در جریان بررسی قانون انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد داد که دبیران کل احزاب سیاسی که سابقه فعالیت سیاسی در چارچوب نظام دارند، بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند که وکلای ملت با این پیشنهاد مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد صالح جوکار درباره این پیشنهاد، گفت: در این پیشنهاد آمده است که دبیران کل احزاب بزرگ و ملی بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند که این موضوع ابهام دارد و شورای نگهبان قطعا آن را رد می کند و باید مشخص شود.

وی بیان کرد: ما ۲۵۰ حزب و گروه سیاسی داریم که مجوز دریافت کرده اند بنابراین، یک حزب ۱۰ یا ۲۰ نفره نمی تواند نامزد ریاست جمهوری شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: البته در ماده ۲ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری آمده است که برنامه کاندیداهای ریاست جمهوری باید توسط حزب و جبهه سیاسی داده شود اما به هر صورت نباید این گونه باشد که لزوما دبیر کل یک حزب ۲۰ نفره بتواند در انتخابات کاندیدا شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: حق همه ملت حضور در انتخابات ریاست جمهوری است و ما نباید برخلاف عدالت رفتار کنیم و فضا را برای حضور برخی از افراد باز کنیم و فضا برای برخی از افراد محدود شود.

کد خبر 5101944 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری محمدصالح جوكار میرتاج الدینی صحن مجلس مجلس شورای اسلامی صحن مجلس محمد باقر قالیباف سعید خطیب زاده روز پرستار اسحاق جهانگیری ویروس کرونا حسن روحانی ایالات متحده امریکا لایحه بودجه ۱۴۰۰ انقلاب اسلامی ایران برجام حسین امیرعبداللهیان انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا

نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، تعدادی از کاندیداهای انتخابات دومین دوره مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران در نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا