Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم اولیایی از هیات مدیره استقلال انتقاد کرد

کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره مدیریت باشگاه های لیگ برتری صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، کاظم اولیایی درباره انتخاب احمد مددی به عنوان مدیرعامل بدون اختیار باشگاه استقلال گفت:

متأسفانه باید بگویم در DNA و فرهنگ ‌باشگاه‌ های ما قانون ‌گریزی به شدت رسوخ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه هیأت مدیره باشگاه استقلال با 4 نفر تشکیل شد اما پیش از این که تمام شود، صورت جلسه در فضای مجازی به فضای مجازی می‌ آید حکایت زیادی دارد. باید غصه خورد هیأت مدیره ‌ای که برای پرافتخارترین باشگاه تهران با 75 سال سابقه انتخاب شده، به حدی مدیرانش بی ‌دقت و نامناسب هستند که هنوز جلسه‌ شان تمام نشده، صورت جلسه در فضای مجازی منتشر می ‌شود.

اولیایی افزود:

مجمع باید حتما به این اشکال توجه شود. در زمینه اداره باشگاه‌ ها جلسه‌ ای را با رئیس محترم مجمع که وزیر ورزش است داشتم و در آن زمان یکی از توصیه ‌هایم انتخاب هیأت مدیره مسئول برای باشگاه ‌ها بود. یعنی مانند خیلی از شرکت ها طبق قانون معاون اداری، مالی  و برخی مدیران دیگر هم عضو هیات مدیره شوند و مسئولیت داشته باشند، البته وزیر ورزش اعتقاد داشت با این شکل اداره هیأت مدیره مدیر چه کاره است و اقتدار شکسته می شود. این موضوع را در جلسه خصوصی به وزیر اعلام کردم اما نپسندید.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تصریح کرد:

وقتی به شکل غیراصولی، غیرقانونی و غیرمسئولانه فردی را به عنوان خیر الموجودین برای مدیرعاملی انتخاب می ‌کنیم و دست و پای او را می ‌بندیم، نمی ‌توانیم انتظار داشته باشیم در مسابقه شنای 100 متر شرکت کند. این موضوع برای جامعه قابل قبول نیست و قانون برای تقسیم وظایف اجازه می‌دهد اعضای هیأت مدیره موظف و مسؤول باشند و در کنار داشتن اختیار، پاسخگو هم باشند.

اولیایی ادامه داد:

می‌ خواهیم از اختیار و اعتبار مقوله مدیریت استفاده کنیم، اما پاسخگو و مسئولیت پذیر نباشیم. یک عضو هیأت مدیره در صورت مسئولیت داشتن باید برای امضای خود مقابل جامعه و مردم پاسخگو باشد اما اکنون می ‌خواهیم اعضای هیأت مدیره در همه جا و درباره هر نکته‌ای اظهار نظر کند اما مسئولیت عمومی و حقوقی نداشته باشد. این موضوع هم با روح قانون و مجوزهای حرفه ای مغایر است.

اولیایی ادامه داد:

یکی از شروط صدور مجوز حرفه ‌ای برای باشگاه‌ ها، مدارک پرسنلی و مدیریتی است. در آنجا معیارهای حقوقی دومین معیار است و باید ساختارها مشخص شده باشد. نمی ‌توانیم خودمان ساختاری را معرفی کنیم و این موضوع می تواند به مجوز حرفه ‌ای که برای 6 باشگاه ما صادر شد اما هنوز امضایش خشک نشده، صدمه بزند. لذا این اقدام درست نیست، اما در چهارچوب قانون ثبت شرکت ‌ها به شکلی بهتر و با پذیرش مسئولیت پاسخگویی اعمال شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره این که آیا وضعیت مدیریتی این باشگاه را شکننده می‌ بیند، توضیح داد:

ان‌ شاالله آقایان درست عمل کنند. حمیدرضا آصفی را 30 سال است جامعه می ‌شناسم و از زمانی که سفیر ایران در آلمان، فرانسه،‌ امارات بود سخنگوی وزارت امور خارجه بود می‌ شناسم. آصفی همیشه یک فرد استقلالی و ورزشی بوده که فوتبال را به دقت پیگیری می ‌کند. اگر آقایان به دنبال بهتر شدن اوضاع هستند، دعوت از این فرد هم در راستای شکل گرفتن هیأت مدیره انجام شده است. آصفی را به عنوان رئیس هیأت مدیره انتخاب شود زیرا وقت و اطلاعات بیشتری دارد و دانش دیپلماتیکش به درد باشگاه بین المللی استقلال می ‌خورد.

اولیایی تصریح کرد:

اگر آقایان با همین خیر الموجودین مدیریتی انتخاب شده عملکرد درستی داشته باشند، به نظر من باید از آنها حمایت شود. ایجاد تفرقه بین هیأت مدیره و کادر فنی باشگاه را به موفقیت نمی ‌رساند. لیگ برتر برای باشگاه استقلال مهم است، اما انگیزه و افق دید ما آسیا است و باید در این قاره عناوین قبلی را تکرار کنیم. برای رسیدن به قهرمانی لیگ قهرمانان و این که نشان بدهیم فوتبال ما یک سر و گردن از فوتبال کشورهای قاره بالاتر است باید مدیریت ‌ها را تقویت کنیم. باید مدیران قدر خود را دانسته و در جایگاه خودشان قرار بگیرند.

اولیایی درباره آخرین وضعیت صدور مجوز حرفه ‌ای برای برخی باشگاه ‌ها گفت:

6 باشگاه پرسپولیس، استقلال، تراکتور، سپاهان، ذوب ‌آهن و فولاد مجوز حرفه‌ای دریافت کردند اما این مجوزها دائمی و بدون دخالت نیست. هر لحظه امکان دارد در راستی آزمایی مشخص شود شرایطی که آقایان اعلام کرده‌اند خلاف بوده که امیدواریم این گونه نباشد. از همان مقررات قبلی هم اگر تجاوز و تعدی شود این مجوز آسیب ‌می ‌بیند. تاکنون این 6 باشگاه مجوز حرفه‌ ای بین المللی گرفته و طبق آن می ‌توانند در مسابقات آسیایی و سایر رقابت ‌ها شرکت کنند اما سایر باشگاه ‌ها دو ماه فرصت دارند فرایند دریافت مجوز ملی را پیگیری کنند.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: باشگاه استقلال کاظم اولیایی هیأت مدیره مجوز حرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت احمد شهریاری به استقلال

به گزارش "ورزش سه"، احمد شهریاری، عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال و مدیرعامل اسبق باشگاه صباباطری به‌عنوان نماینده ویژه هلدینگ خلیج فارس در جلسات هیئت مدیره استقلال حاضر می‌شود.

شهریاری نامی آشنا برای هواداران در فوتبال و البته استقلالی‌ها است که در سالیان گذشته به‌عنوان عضوی از هیئت مدیره در این باشگاه حضور داشته و همچنین در زمان ریاست عبدالعلی علی‌عسگری در صداوسیما، معاون مالی اداری این سازمان بود.

او یک چهره ورزشی و اقتصادی است و حضورش در هیئت مدیره باشگاه استقلال مُبین تحولاتی است که در مسیر فعالیت آبی‌ها با ترکیب جدید مدیریتی رخ خواهد داد.

هلدینگ خلیج فارس اخیرا سهامدار عمده باشگاه استقلال با دریافت 85 درصد از سهام شد و حالا شهریاری را به‌عنوان نماینده ویژه خود در جلسات هیئت مدیره این باشگاه معرفی کرده تا امورش را به شکل بهتری دنبال کند.

دیگر خبرها

  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • روی این استقلال نمی شود حساب کرد | دو اتفاق باعث اتحاد تراکتوری ها شده است
  • روشن: بازی با تراکتور برای استقلال حکم مرگ و زندگی دارد
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!