Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها-علی کاظمی تهذیب جوانی ۲۷ ساله است که از سال ۹۰ وارد حوزه علمیه شده و چون از همان اوایل طلبگی به کار تبلیغ، سخنرانی و ارتباط با جوانان و نوجوانان علاقه داشته است، تصمیم گرفته به کار تبلیغ روی آورده و"امام روستا" شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، رایحه خوش‌خدمت این بار در روستای رسول آباد از توابع شهرستان بهار پیچیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی جوانی که حالا پس از اتمام تحصیلات حوزوی خود به همراه خانواده، درست با آغازین روزهای شیوع بیماری کرونا به زادگاهش بازگشته است تا مطابق با آنچه خدای متعال امر کرده است عمل کرده و دین خود را به اسلام ادا کند.

علی کاظمی تهذیب جوانی 27 ساله است که از سال 90 وارد حوزه علمیه شده و چون از همان اوایل طلبگی به کار تبلیغ، سخنرانی و ارتباط با جوانان و نوجوانان علاقه داشته است، تصمیم گرفته به کار تبلیغ روی آورده و"امام روستا" شود.

وی با تشریح چگونگی حضورش در حوزه‌های علمیه درباره دورانی طلبگی خود اظهار داشت: پیش از اینکه ملبس به لباس روحانیت شوم، در برنامه‌های مذهبی مانند مراسم دعای ندبه یا کمیل 10 دقیقه تا یک ربع سخنرانی داشتم. علاوه بر این گاهی به روستاها رفته و به امر تبلیغ مشغول بودم. در حال حاضر نیز 6 سال است که به دست آیت‌الله محمدی، امام‌جمعه سابق شهر همدان لباس روحانیت را برتن کرده‌ام.

این جوان مؤمن انقلابی بیان کرد: از همان دوران کودکی با توجه به تشویق پدر و مادرم، علاقه‌ خاصی به طلبگی و دروس حوزوی پیدا کردم بنابراین بلافاصله بعد از اتمام دبیرستان وارد حوزه علمیه شدم و دروسم را خواندم. در حال حاضر هم هفت ماهی است که در روستای رسول آباد سفلی یعنی زادگاهم کار تبلیغ را انجام می‌دهم.

کاظمی تهذیب با اشاره به اینکه 10 سال اول زندگی‌ام در این روستا گذشته است، با بچه‌های همین روستا بزرگ‌شده‌ام و دوران خوش کودکی‌ام آنجا بود عنوان کرد: وقتی از رسول آباد مهاجرت کردیم و به شهر آمدیم بعد از تحصیلات و خواندن دروس حوزوی، به خاطر وظیفه‌ای که احساس می‌کردم و البته علاقه‌ای که به مردم روستا دارم، این روستا را برای تبلیغ دین انتخاب کردم.

وی بابیان اینکه خوشبختانه از ابتدای طلبگی در مساجد مختلف شهر همدان در وعده‌های نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء کار تبلیغ را انجام می‌دادم، در مدارس و هنرستان‌ها نیز حضورداشته و با کودکان و نوجوانان ارتباط می‌گرفتم گفت: به‌صورت مستمر و دائمی کار تبلیغ را بعد از پایان تحصیلاتم در حوزه، شروع کردم.

این مبلغ جوان همدانی درباره لزوم امر تبلیغ در روستاها و حضور روحانیون در این مناطق مطرح کرد: پیامبر گرامی اسلام از زمان آغاز بعثت و در هجرت، مبلغان، شاگردان و قاریانی داشتند که آنها را برای ترویج احکام و معارف اسلامی و اقامه فرایض دینی به مناطق مختلف اعزام می‌کردند علاوه بر این، توصیه مستقیم قرآن کریم است که در هر جامعه و منطقه‌ای یعنی شهر یا روستا یک مبلغ، کارشناس دینی یا امام روستا یا روحانی باید وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: همچنان که در سوره توبه آیه 122 می‌خوانیم  وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ» یعنی نباید مؤمنان همگی بیرون روند (و رسول را تنها گذارند) پس چرا از هر طایفه‌ای جمعی برای جنگ و گروهی نزد رسول برای آموختن علم دین مهیا نباشند تا قوم خود را چون به نزدشان بازگشتند بیم رسانند، باشد که (از نافرمانی خدا) حذر کنند مانیز باید به دیار خود بازگشته و به آنچه قران از ما خواسته است عمل کنیم.

کاظمی تهذیب با تأکید بر اینکه کار بنده نیز رجعت و هجرت است یعنی چون‌ بومی روستای رسول آباد هستم، از شهر به روستا رفته‌ام چراکه احساس کردم باید معارف و احکام اسلامی را به مردم بگویم و اقامه فرایض دینی داشته باشم، اظهار داشت: خوشبختانه از گذشته تاکنون روحانیت در بین جامعه مقبولیت خاصی داشته و به همین دلیل کار از سوی امام روستا می‌تواند دستاوردها و اثرات قابل‌توجهی داشته باشد.

صبر، استقامت و توکل بر خداوند متعال از عوامل موفقیت «امام روستا» است

وی با تشریح نقش مؤثر امام روستا در پیشرفت جامعه توضیح داد: از قدیم‌الایام مردم مشکلات خاص خود را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره با یک کارشناس دینی و یک روحانی که در محل استقرار داشت در میان می‌گذاشتند و از مشورت‌های ایشان بهره‌مند می‌شدند بنابراین اگر یک روحانی شاخص و کارشناس دینی در جامعه نباشد خلأهایی در آن منطقه ایجاد خواهد شد.

این مبلغ جهادگر همدانی بیان کرد: اگر سنت، معارف اسلامی و نیز فرایض دینی و فرهنگ اسلامی در جامعه خواه شهر باشد یا روستا جاری نشود، مشکلاتی در جامعه ایجاد خواهد شد بنابراین برای رفع این مشکل و یا جلوگیری از بروز آنها این نقش و وظیفه را «امام روستا» یا «امام محله» باید برعهده‌گرفته و اجرا کند.

وی درباره عواملی که سبب موفقیت یک مبلغ به‌عنوان امام روستا در یک منطقه می‌شود افزود: یک روحانی باید ابتدا خودسازی داشته و تقوای الهی پیشه کند؛ از طرفی آنچه یک روحانی و مبلغ را برای هدفی در راستای فرهنگ اسلامی موفق می‌کند صبر، استقامت و توکل بر خداوند متعال است همچنان که درآیات قرآن کریم مکرر به این نکات اشاره‌شده است.

این جوان مؤمن انقلابی درباره ویژگی منطقه رسول آباد بیان کرد: اهالی روستای رسول آباد کردزبان هستند و بنده هم‌ همین‌طور، شاید اگر فرد دیگری که کردزبان نبود به آنجا می‌رفت موفقیتی را به دست نمی‌آورد اما بنده به‌پاس هم‌زبانی باهم روستائیانم و اینکه به فرهنگ و رسوم آنها واقف هستم، توانسته‌ام کارها را تا حدودی خوب پیش ببرم.

وی گفت: روستای من نقاط قوت و ضعف زیادی دارد که می‌توان برای نمونه به‌قرار گرفتن در مسیر اتوبان کربلا و جاده اصلی به‌عنوان نقطه قوت این منطقه اشاره کرد موضوعی که سبب می‌شود توانایی و دایره کار من گسترش یابد.

اشتغال جوانان روستا دغدغه‌ جدی  من است/کار تبلیغ نیازمند کارگروهی است

کاظمی تهذیب ارتقای وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم روستا به‌ویژه اشتغال جوانان را دغدغه‌ جدی خود برشمرد و بیان کرد: برای رفع این دغدغه برخی زیرساخت‌ها قبلاً فراهم‌شده است اما می‌طلبد مسئولان به‌طورجدی ورود کنند و فکری در این زمینه بی اندیشند.

وی وجود بناهای تاریخی در این روستا را ازجمله نقاط قوت و عامل پیشرفت منطقه دانست و عنوان کرد: علاوه بر این مسئله، گویش مردم منطقه کردی است. بنده نیز افتخار می‌کنم که یک کردزبان هستم، بافرهنگ و رسومات این روستا به‌اندازه کافی آشنایی دارم و سال‌هاست از نزدیک از مشکلات مردم آگاهم بنابراین تلاش می‌کنم بتوانم کارهایی را برای پیشرفت و ارتقا و آبادانی انجام دهم.

این مبلغ جوان همدانی بابیان اینکه حضورش در رسول آباد به‌عنوان «امام روستا» هم‌زمان با شیوع کرونا بوده است، درباره سختی‌های به وجود آمده به دلیل این واقعه اظهار داشت: کار تبلیغ نیازمند کار گروهی و جمعیتی است و اگر افرادی حضور نداشته نباشند نمی‌توان آن را پیش برد مگر اینکه تبلیغ چهره به چهره باشد.

کاظمی تهذیب ادامه داد: بعد از شیوع کرونا و البته به درخواست خودم و آن‌هم خودجوش به رسول آباد اعزام شدم و به خاطر وجود این بیماری با مشکلاتی مواجه بودم از قبیل اینکه نمی‌توانستم نماز جماعت را با جمعیت بالایی برگزار کرده و مردم را در مسجد جمع کنم و یا اینکه برای کودکان، نوجوانان، جوانان و خواهران کلاس‌هایی را که در نظر گرفته بودم، برگزار کنم.

این موضوع باعث شد فرصت دیگری ایجاد کرده و به دنبال اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی بروم؛ یعنی تبلیغات و اقدامات را از طریق شبکه‌های اجتماعی پیش بردم به همین منظور کانالی در تلگرام به‌عنوان «منتظران ظهور» برای بیان احکام و معارف دینی راه‌اندازی کرده‌ایم. البته تبلیغ چهره به چهره راه دیگری بود که از آن‌هم بهره بردیم.

وی درباره واکنش مردم به حضور یک مبلغ به‌عنوان «امام روستا» در منطقه توضیح داد: آنچه یک روحانی را به موفقیت می‌رساند صمیمیت و رفاقتی است که باید نسبت به مخاطبین خود داشته باشد، از طریق دوستی‌های صمیمانه‌ای که با برادران روستا داشتم احکام و معارف اسلامی را می‌توانستم به‌خوبی انتقال دهم، آنها نیز اگر مشکلاتی داشتند با من در میان می‌گذاشتند. برخی به در منزل آمده و سؤالاتی را می‌پرسیدند و مسائلی را مطرح می‌کردند و برخی هم از طریق تلفن و یا فضای مجازی موضوعاتی را با ما در میان می‌گذاشتند.

کاظمی تهذیب درباره خانواده خود و نظر آنها پیرامون سکونت در روستان نیز بیان کرد: همان‌طور که گفتم با تشویق خانواده وارد حوزه علمیه شدم بعدازآن و پس از ازدواج با همسرم نیز وقتی موضوع حضور در روستا را با وی در میان گذاشتم و از مشکلات کار تبلیغ سخن گفتم ایشان چون تحصیل‌کرده بودند درک خوبی داشتند و مرا به انجام این کار تشویق کردند.

اگر تبلیغ با سختی نباشد نمی‌توان به آن عنوان جهادگری داد

وی مطرح کرد: کار تبلیغ سختی‌های خاص خود را دارد و همچنان که پزشکی بیمار خود را معالجه و درمان می‌کند ما نیز باید روح مخاطبان را درمان و مداوا کنیم. به همین دلیل معتقدم اگر سختی در کار تبلیغ نباشد که نمی‌توان عنوان جهادی و طلبگی روی آن گذاشت.

این مبلغ جهادگر درباره اقدامات خود در زمان شیوع کرونا عنوان کرد: ما برای اینکه در مقابل بیماری کرونا مقاومت کنیم چندین کارگروه را طراحی کرده و تشکیل دادیم. علاوه بر راه‌اندازی کارگروه خیریه، فضایی در مسجد مهیا کرده و عالمی را در آنجا مستقر کردیم تا پاسخگوی سؤالات مردم باشد درواقع به کمک یکی از خیرین و فعالان روستا یک اتاق عالم و یک قرارگاه تشکیل دادیم.

اتاق عالم داخل مسجد و قرارگاه بین روستا بود و همین مسئله منجر به تشکیل یک شبکه شد که در آن مشکلات روستا در بخش‌های مختلف بررسی می‌شد. البته این کارگروه را سه سال قبل از حضورم در روستا، در شهر همدان هم تشکیل داده بودم یعنی به نقاط محروم می‌رفتم تا مشکلاتی را از این طریق حل کنم. خوشبختانه از طریق فضای مجازی و تبلیغات چهره به چهره و تلفنی توانستم از خیرین در این زمینه بهره کافی ببرم.

کاظمی تهذیب بابیان اینکه روستای رسول آباد با مساحت بسیار و 2 هزار نفر سکنه، سه روستای اطراف را در برخی عرصه‌ها ازجمله خدمات بهداشتی‌ و تأمین مایحتاج و مواد غذایی پوشش می‌دهد، اظهار داشت: برای بهبود وضعیت بهداشتی و سلامت روستا از ظرفیت بهورزان استفاده کرده و برای بهبود وضعیت معیشتی مردم نیز از خود مردم روستا و خیران بومی و غیر بوی که با ما در ارتباط بودند، استفاده کردیم.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی، آسیب‌شناسی، حل مشکلات خانوادگی مردم روستا، تلاش برای کاهش اعتیاد و طلاق و حمایت از خانواده‌های نیازمند را ازجمله اقدامات 7 ماهه خود در روستای رسول آباد برشمرد و گفت: از زمان حضورم در روستا تاکنون توانسته‌ایم نیازمندان روستا و سه روستای هم‌جوار را تحت پوشش قرار داده و برای آنها بسته‌های معیشتی تهیه کنیم.

مهم‌ترین چالش ما در روستای روسول آباد مسئله کروناست

این جوان مؤمن انقلابی بابیان اینکه تاکنون موفق به شناسایی 64 خانواده نیازمند در منطقه شده‌ایم توضیح داد: در حوزه درمان و تهیه دارو نیز خانواده‌های نیازمند را شناسایی کرده و ضمن مهیاکردن بستری برای ارائه خدمات درمانی، داروی موردنیاز آنها را تهیه‌کرده و در اختیارشان گذاشتیم.

وی بیکاری را یکی از مشکلات عمده مردم روستای به‌ویژه جوانان منطقه دانست و افزود: اهالی روستائیان عمدتاً دارای دو شغل کشاورزی یا آشپزی هستند که البته به خاطر شیوع بیماری کرونا تعداد قابل‌توجهی از آشپزان که در شهر فعالیت می‌کنند بیکار شده‌اند، هرچند در تلاشیم با همکاری مسئولان برای رفع این مشکل راه‌حلی بیابیم.

کاظمی تهذیب ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز علاوه بر سرکشی به مزارع و حضور گروه‌های جهادی برای کمک به کشاورزان در برداشت محصولات، در جمع‌آوری خمس و زکات نیز فعال بودیم که البته با استقبال مردم همراه بود.

وی ساختن خانه برای محرومان توسط گروه‌های جهادی و با مشارکت خیران، ارتباط گسترده با جوانان و شرکت در محافل فرهنگی و ورزشی آنها را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد و عنوان کرد: خوشبختانه جوانان روستا موفقیت‌های خوبی را به دست آورده‌اند و در رشته‌های فنی حرفه‌ای، پرستاری، معلمی و غیره مشغول به تحصیل هستند. از سوی دیگر برخی از آنها نیز در رشته‌های ورزشی مانند کاراته فعالیت دارند و بنده با به‌عنوان مبلغ گاهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جمع این افراد می‌روم و نکاتی را عرض می‌کنم.

این مبلغ همدانی بابیان اینکه متأسفانه امروز مهم‌ترین چالش ما در روستا مسئله کروناست که امیدواریم باریشه کن شدن بیماری بتوانیم قدم‌‌های محکمی را در عرصه تبلیغ برداریم درباره راهکاری‌های برطرف کردن بیکاری در روستا ادامه داد: این روستا در کنار اتوبان و در مسیر کربلا قرار دارد به همین دلیل سال‌های گذشته زائران و مسافران زیادی برای استراحت به روستای ما می‌آمدند و در مسجد بیتوته می‌کردند. ما می‌توانیم از این فرصت استفاده کرده و در سال‌های آینده با رفتن بیماری کرونا و راه‌اندازی بازارچه‌ای برای فروش محصولات و تولیدات روستا رونقی به اشتغال مردم دهیم.

تشکیل جامعه مهدوی  نیازمند نهضت مهدوی است

وی با اشاره به حضور مسئولان از دستگاه‌های اجرایی مختلف برای بررسی وضعیت روستا و حل مشکلات مردم، تصریح کرد: روستایی موفق است که علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در ارتقا و پیشرفت و آبادانی، دارای یک روحانی و مبلغ باشد فردی که دغدغه‌اش مردم باشند و برای ترویج فرهنگ و معارف اسلامی نیز تلاش کند.

کاظمی تهذیب با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان برای پیشبرد کارها درباره ارتباط خود با جوانان روستا عنوان کرد: خوشبختانه ارتباط خوبی با جوانان داشته و برای حل مشکل آنها و یا برطرف کردن برخی نیازهایشان مانند کمک‌هزینه تحصیل یا تهیه جهیزیه نیز کارگروهی را تشکیل داده‌ایم. برای کودکان و نوجوان نیازمند نیز در آغاز سال تحصیلی جدید لوازم‌التحریر و وسایل مدرسه از کیف و کفش گرفته تا دیگر اقلام را تهیه کردیم.

وی درباره برنامه‌های خود برای تبدیل رسول آباد به روستایی مهدوی مطرح کرد: تشکیل جامعه مهدوی  نیازمند نهضت مهدوی است همچنان که این فرصت برای ما از طریق انقلاب اسلامی توسط امام (ره) و جان‌فشانی شهدای بزرگ و والامقام مهیا شده است. ما نیز باید برای تحقق ظهور امر مهم فرهنگ انتظار را در جامعه نهادینه کنیم. اگر این فرهنگ در جامعه باشد خودبه‌خود آمادگی و زمینه‌سازی برای جامعه مهدویت به وجود می‌آید.

انتهای/ 742/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روستای رسول آباد وارد حوزه علمیه معارف اسلامی بیماری کرونا کار تبلیغ مردم روستا امام روستا برنامه ها یک روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی چند عطر خاص برای آقایان و خانم ها

یک عطر خوب‌ می‌تواند مانند امضای شما عمل کند! عطر خوش‌رایحه حتی قبل و بعد از ورود شما به یک مکان، خبر از حضور شما در آن محل‌ می‌دهد؛ به‌همین دلیل بسیاری از افراد در انتخاب عطر بسیار حساس هستند. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بهترین رایحه‌ها برای زنان و مردان کدام موارد هستند؟ در این مطلب قصد داریم راجع‌به خرید عطر و رایحه‌های محبوب بین افراد بیشتر صحبت کنیم. اگر به‌دنبال عطر و ادکلن با رایحه خوب هستید، حتما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

عطرهای زنانه

برای آن‌که استایل شخصی خوبی داشته باشید، باید عطر زنانه مناسبی را هم انتخاب کنید. در دنیا انواع عطرهای زنانه با رایحه‌های مختلف وجود دارد که در ادامه به مشهورترین آن‌ها از نگاه افراد اشاره خواهیم کرد.

ادو پرفیوم امرالد گرین هاوس آو عود عطری نیش

بدون‌شک از خرید این عطر زنانه پشیمان نخواهید شد! در میان رایحه‌های مختلف عطر و ادکلن، ادو پرفیوم امرالد گرین هاوس آو عود عطری نیش در میان افراد جایگاه ویژه‌ای دارد. این عطر در سال 2022 به جهان معرفی شد. عطری نیش متعلق به برند هاوس آو عود است که اصالتی ایتالیایی دارد.

برای خرید عطر می‌توانید به وب‌سایت سفیر مراجعه کنید. این عطر نرمی و طراوت ویژه‌ای داشته و مورد پسند بسیاری از افراد واقع شده‌ است. اگر آقا هستید؛ اما رایحه این عطر را پسندیده‌اید، نگران نباشید! زیرا این عطر هم برای بانوان و هم برای آقایان قابل استفاده است. ادو پرفیوم امرالد گرین هاوس آو عود عطری نیش در نت‌های بالایی ترکیبی از پرتقال تو سرخ، نارنگی، ترنج و فلفل صورتی است. در نت‌های میانی هل و زنجبیل و یاس را دارد و در نت‌های پایه، ترکیبی از عطر نعناع هندی، مشک سفید و عنبر سائل را خواهد داشت.

ادو پرفیوم زنانه تیست آو کیس لاریو

ادو پرفیوم زنانه تیست آو کیس لاریو یکی از بهترین رایحه‌های حال‌حاضر در بازار است. با خرید عطر از مجموعه سفیر می‌توانید به اصالت این محصول مطمئن باشید. این عطر توسط برند لاریو به دنیا معرفی شده که اصالتی لهستانی دارد. در نت‌های بالایی رایحه‌ای از نارنگی، ترنج و گلابی را احساس‌ می‌کنید. در نت‌های میانی رایحه توت فرنگی، وانیل، ارکیده، رز سیاه و پشن فروت، درنهایت در نت‌های پایه هم رایحه کارامل، عود، کومارین و قهوه را احساس خواهید کرد.

ادو پرفیوم وات ابات پاپ هاوس آو عود

یکی دیگر از شاهکارهای برند ایتالیایی هاوس آو عود، اد پرفیوم وات آبات پاپ است. با استشمام این عطر، حس‌وحالی متفاوت را خواهید داشت. ادو پرفیوم وات ابات پاپ هم زنانه و هم مردانه است. این عطر در سال 2019 میلادی به جهانیان معرفی شد. با خرید عطر What about pop‌ می‌توانید نت‌ها و رایحه‌های جادویی مختلفی را استشمام کنید. به محض اسپری کردن این عطر، بوی پاپ کرن را استشمام‌ می‌کنید و به مرور زمان رایحه کارامل، خودش را نشان خواهد داد. در نت‌های بعدی‌ می‌توانید بوی خامه، اگزاوانیل، گل قمری نادر و درنهایت رایحه چوبی ملیحی را استشمام کنید. این عطر با نت‌های عجیب و غریبی که دارد، نماد واقعی از لوکس بودن است. جدای از بوی بی‌نظیر، طراحی شیشه What about pop هم بسیار جالب و کم‌نظیر است.

عطرهای مردانه

در مجموعه عطری، آرایشی و پوستی سفیر، علاوه‌بر عطرهای زنانه‌ می‌توانید عطر مردانه هم خریداری کنید. این فروشگاه تمامی محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا و با بهترین قیمت و کیفیت به مشتریان ارائه‌ می‌کند؛ به‌همین دلیل معتبرترین مرجع برای خرید عطر در ایران است. در ادامه مشهورترین عطرهای مردانه را هم نام خواهیم برد.

عطر مردانه کاریز مسترپیس

اگر به‌دنبال عطری از برند ایرانی، با قیمت مناسب و رایحه بی‌نظیر هستید، کاریز مستر پیس، بهترین انتخاب است. این عطر در سال 2023 به بازار معرفی شد و از همان ابتدا تاکنون توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌است. رایحه این عطر ترکیبی از عطر چوب با مرکبات مختلف است. نت‌های بویایی این عطر ترکیبی از جلبک دریایی، انواع مرکبات، ترنج و مشک، سدر و هدیون است. شرکت ایرانی مستر پیس‌ به‌عنوان مبدا این رایحه بی‌نظیر شناخته‌ می‌شود.

عطر اکسپلورر مون بلان مردانه

یکی دیگر از گزینه‌هایی که هنگام خرید عطر باید نام آن را به خاطر داشته باشید، عطر اکسپلورر مون بلان مردانه است. این عطر توسط شرکت آلمانی مون بلان در سال 2019 تولید شده‌است. سه عطرساز مشهور به‌نام‌های آنتوان مزوندیو، اولیویه پشو و جوردی فرناندز، مبدعان رایحه این عطر بودند. عطری سرشار از حس آزادی و مردانگی که نت‌های بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. عطر اکسپلورر مون بلان مردانه در خانواده بویایی آروماتیک و چوبی جای‌ می‌گیرد. این عطر در نت‌های بالایی رایحه فلفل صورتی، ترنج و مریم گلی را دارد. در نت‌های میانی رایحه چرم، هائیتی و وتیور، همچنین در نت‌های پایه رایحه دانه کاکائو، اندونزیایی، نعناع هندی و آمبروکسان را ایجاد می‌کند. خرید عطر اکسپلورر را می‌توان برای مردانی با سلیقه خاص مناسب دانست.

عطر سواق نوید محمدزاده مردانه

عطر سواق متعلق به برند ایرانی نوید محمدزاده است که در سال 2021 به دنیا معرفی شد. این عطر رایحه شرقی بسیار نابی دارد که همراه با عطر زنانه سواق به بازار معرفی شد. نت‌های عطر سواق را می‌توان ترکیبی از آناناس، رز صورتی، چوب توس، وانیل، نعناع هندی و انگور جنگلی دانست. این عطر ایرانی هم مانند سایر عطرهای معرفی‌شده در فروشگاه اینترنتی سفیر موجود است.

کلام آخر

در میان دنیای متنوع عطرها و ادکلن‌ها، برخی نسبت‌به سایرین پرطرفدارتر هستند. اگر دوست دارید رایحه‌های محبوب عطرهای مردانه و زنانه را بهتر بشناسید، خواندن این مطلب را به‌شما پیشنهاد می‌کنیم. برای داشتن تجربه بهتر از خرید عطرهای مشهور بازار می‌توانید به مجموعه سفیر مراجعه کنید. این مجموعه در سال 1389 تاکنون در این حوزه فعال است. در حال‌حاضر هم انواع محصولات آرایشی و عطرها را از مشهورترین برندها در مجموعه خود دارد. با خرید از این مجموعه، تجربه متفاوتی از خرید انواع عطر و محصولات معتبر خواهید داشت. در وب‌سایت مجموعه سفیر می‌توانید انواع عطرهای مردانه و زنانه را با قیمت روز و جزئیات مربوط‌ به هر عطر مشاهده کنید.

کد خبر 848888

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • حمایت همدانی ها از مردم غزه و دانشجویان آمریکا و اروپا
  • ۳ دهه خدمت در مناطق محروم / بازنشستگی که خوشایند نیست
  • سه بانک دیگر به فهرست ارائه دهندگان خدمت چک الکترونیکی اضافه خواهند شد
  • راهپیمایی همدانی‌ها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • ماجرای کشف جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد
  • معرفی چند عطر خاص برای آقایان و خانم ها
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد