Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- پروژه تامین آب ۵ هزار هکتار از اراضی دیم دهدشت غربی بعد از ۱۲ سال ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار بود بعد از سفر رئیس جمهور جان بگیرد ولی به کما رفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اراضی زراعی شهرستان کهگیلویه با وجود آب‌های سطحی فراوان از جمله رودخانه خروشان مارون به صورت دیم کشت می‌شوند تا جایی که به دلیل برداشت ناچیز سهمی در اقتصاد ندارند و به نوعی راه به جایی برده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دو دهه اخیر کهگیلویه کورس مهاجرت به خود گرفته و مستمر بر تعداد روستاهای خالی از سکنه آن اضافه می‌شود و شهرنشینان دهدشتی نیز فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند و برای همیشه عازم دیگر استان‌ها و مرکز استان می‌شوند.

زیرساخت‌های توسعه در کهگیلویه فراهم نیست، راه‌های پر پیج و خم، نبود فرودگاه، دانشکده‌های مختلف، پروژه‌های نیمه تمام بزرگ و کوچک و ....بر درد مردمان این دیار روزانه نمک می‌پاشد.

 پروژه ملی تأمین آب اراضی دهدشت غربی از طریق رودخانه مارون با هدف تأمین 49 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز 5هزار و 500هکتار اراضی دهدشت غربی در محدوده شهر سوق،روستاهای لیربزرگ،لیرکوچک،چنگلوا و بوا در سال 87 کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن در خرداد سال 90 شروع شد، ولی بعد از 12 هنوز 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این پروژه آب مورد نیاز 3 هزار و 322 هکتار به صورت تحت فشار و 2هزار و 325 هکتار دیگر را به صورت ثقلی تامین می‌کند و در صورت افتتاح و بهره‌برداری از آن، شاهد اشتغال 5 هزار نفر هستیم.

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به‌دنبال محرومیت‌زدایی از استان ایلام استروایت تسنیم از خدمت‌رسانی گروه جهادی خشت‌های مهربانی در جبهه‌های مختلف محرومیت‌زداییمحرومیت در استان کرمانشاه از مسیر جاده‌های خاکی می‌گذرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: تامین آب اراضی دهدشت غربی با هدف تامین آب کشاورزی 5 هزار و 700 هکتار از اراضی دهدشت غربی، سوق و چنگلوا به میزان 50 میلیون متر مکعب در سال با جمعیتی افزون بر 80 هزار نفر از طریق خط انتقال فولادی به طول 54 کیلومتر ، احداث دو واحد ایستگاه پمپاژ و چهار باب مخزن ذخیره به ظرفیت 18 هزار متر مکعب از سال 87 آغاز و هم اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسین کلانتری افزود: با پیگیری های انجام شده در 15 آبان ماه 95 جزو پروژ‌ه‌های سفر دولت قرار گرفت و هم اکنون برای تکمیل و بهره برداری کامل از این طرح 3 هزار و 200 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز بوده و در صورت تامین و تخصیص این میزان اعتبار به میزان 750 میلیارد ریال شبکه فاز اول برای دو هزار و 500 هکتار در سال 1400 اجرا می‌شود.

دهدشت غربی با مساحت هفت هزار هکتار، از نظر زمین کشاورزی غنی و مساعد بوده اما به علت مرتفع بودن آن نسبت به رودخانه‌های مجاور، با کمبود آب مواجه است و ماهیت تپه ماهوری این دشت نیز سبب بروز مشکل در امر آبیاری آن شده است.

در سال‌های دهه هشتاد پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که از هفت هزار هکتار اراضی موجود، به طور خالص پنج هزار و 647 هکتار قابل کشاورزی است که در صورت اجرای طرح آبرسانی، آب مورد نیاز این اراضی به روش‌های تحت فشار و ثقلی تامین می‌شود.

انتهای پیام/541/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محرومیت زدایی وزارت نیرو محرومیت زدایی وزارت نیرو درصد پیشرفت فیزیکی اراضی دهدشت غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳ مصوبه اخیر این شورا در خصوص «شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی»، «اعضای جدید هیئت عالی جذب دانشگاه فرهنگیان» و «اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت تجدید نظر» را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را به شورای عالی حوزه‌های علمیه، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرد.

اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی

بر اساس این گزارش، نخستین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده اصلاح ماده ۴ آئین نامه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که در جلسه ۸ اسفند ۱۴۰۲ این شورا به تصویب رسیده بود.

مطابق این مصوبه، اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شدند که به شرح زیر است:

سه نماینده از شورای عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة المصطفی العالمیة یا نماینده وی

مدیران حوزه‌های علمیه خراسان، اصفهان، خواهران، جامعة الزهراء

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

۷ تن از فضلای صاحب نظر حوزوی

افراد فوق‌الذکر به مدت ۳ سال به عضویت در شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می‌شوند.

اعضای کمیته جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان

مصوبه دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در ۸ اسفند ۱۴۰۲ مصوب شده و رئیس جمهور آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش و هیأت عالی جذب اساتید دانشگاه‌ها ابلاغ کرد، «ماده واحده تعیین اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» بود.

وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس هیأت مرکزی جذب، رئیس دانشگاه فرهنگیان به عنوان دبیر هیأت مرکزی جذب، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دبیر ستاد نظارت تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان اعضای حقوقی و اسدالله اسدی گرمارودی، سعید غیاثی ندوشن، سید نقی موسوی، فهیمه فرهمندپور و فخرالسادات نصیری به عنوان اعضای حقیقی برای مدت ۴ سال انتخاب شدند.

اعضای هیأت عالی تجدید نظر وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد

مصوبه سوم این شورا در ۸ اسفند ۱۴۰۲ که ۱۱ اردیبهشت امسال از سوی رئیس جمهور به وزرات خانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد ابلاغ شد، «ماده واحده انتخاب نمایندگان شورای انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدید نظر وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد» بود.

طبق این مصوبه، محمدرضا مخبر دزفولی در کسوت نمایندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدید نظر وزارت علوم و دانشگاه آزاد ابقاء و سید سعیدرضا عاملی به عضویت نمایندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت تجدیدنظر وزارت بهداشت انتخاب شد.

کد خبر 750761

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه