Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ایران با اظهار اینکه طالبان در آینده یک واقعیت است، تصریح کرد که این گروه به تنهایی توان حکومت کردن در افغانستان را ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم،  محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی طلوع نیوز افغانستان درباره روابط تهران با طالبان و نقش این گروه در آینده افغانستان گفت که رفتار ایران در افغانستان همانطور است که شورای امنیت سازمان ملل تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: اما معتقدیم که طالبان در آینده یک واقعیت است، ببینید ما دو واقعیت در افغانستان داریم؛ طالبان یک واقعیت است، اما آنچه که در 19 سال گذشته در افغانستان اتفاق افتاده، دستاوردهایی که مردم افغانستان دارند، دموکراسی، حقوق اقلیت‌ها، حقوق زنان این‌ها هم واقعیت است، شاید هم کلان‌تر از طالبان.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: اینکه طالبان بگوید من این‌قدر خاک افغانستان را در اختیارم است، بنابراین باید آینده‌ افغانستان را من تعیین کنم، طالبان نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن واقعیتی که در 20 سال گذشته در افغانستان اتفاق افتاده است، ادعا کند که 20 سال گذشته وجود نداشت است.

شورای عالی مصالحه افغانستان: آتش‌بس و نظام آینده موضوعات چالشی با طالبان استسفر مشاور امنیت ملی افغانستان به ایرانخلیلزاد: دولت افغانستان و طالبان هرچه زودتر توافق کنند

ظریف درباره موضع ایران درباره نقش آمریکا در مذاکرات بین‌الافغانی نیز گفت: موضع ما این است که آمریکا باید تسهیل‌کننده گفت‌وگوهای بین‌الافغانی باشد نه اینکه به‌جای افغان‌ها با یک گروه تماس بگیرد و به توافق برسد و کار را به جایی برساند که آن گروه هیچ‌ مبنایی را جز توافق خودش را با آمریکا به عنوان مبنا نپذیرد.

متن کامل مصاحبه وزیر امور خارجه را از اینجا دانلود کنید.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ظریف لشکر فاطمیون طالبان اخبار افغانستان ظریف لشکر فاطمیون طالبان اخبار افغانستان یک واقعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان