Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شبکه بهداشت و درمان لاهیجان گفت: از آغاز اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون بیش از ۶۰ درصد از جمعیت شهری و روستایی این شهرستان غربالگری شدند.

دکتر محمدتقی نجف زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۳۳ هزار و ۶۱۶ خانوار در لاهیجان غربالگری شدند، اظهار داشت: این تعداد از خانوار معادل ۹۶ هزار و ۱۴۱ نفر از جمعیت شهرستان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جریان این طرح بر روی ۴۲۸ مورد از افراد دارای علایم، تست کووید ۱۹ صورت گرفت که ۹۹ مورد از آنها مثبت اعلام شده و در قرنطینه خانگی هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان لاهیجان تشریح کرد: طرح شهید سلیمانی همچنان ادامه خواهد یافت و تیم‌های عملیاتی با مراجعه خانه به خانه نسبت به آموزش، پیشگیری ، شناسایی و درمان مردم اقدام خواهند کرد.

دکتر نجف زاده با قدردانی از همکاری و تعامل مردم لاهیجان در مناطق مختلف روستایی و شهری، گفت: روند اجرای این طرح در شهرستان لاهیجان بسیار مناسب ارزیابی شده و از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

وی خواستار استمرار همکاری شهروندان لاهیجانی با اعضای تیم‌های عملیاتی طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شد.

شهرستان لاهیجان با ۱۶۷ نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

فرماندار آستانه اشرفیه گفت: از آغاز اجرای طرح مراقبت خانه به خانه ( طرح سردار شهید قاسم سلیمانی ) ۶۰ درصد از خانوارهای مناطق شهری و روستایی در  این شهرستان غربالگری شدند.

حمید رضایی در جلسه ستاد مقابله و قرارگاه عملیاتی بیماری کرونا  در محل فرمانداری آستانه اشرفیه ، با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ۳۲ هزار خانوار شهرستان ( ۲۲ هزار و ۳۶۴ خانوار غربالگری شدند)  تحت پوشش قرار خواهند گرفت افزود: تاکنون در راستای اجرای این طرح ۱۵۰ مورد مشکوک شناسایی و از آنان نمونه گیری شد که در نهایت تعداد ۱۶ نفر از این افراد قرنطینه خانگی شدند.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در اجرای طرح سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: در این طرح تاکنون بیش از ۳۵ هزار ماسک رایگان در بین مردم منطقه توزیع شده ، ضمن آنکه  با شناسایی خانوارهای نیازمند بسته های معیشتی و حمایتی از سوی گروه های جهادی در بین آنان توزیع شد.

رضایی در ادامه با قدردانی از تلاش ها و زحمات کلیه عوامل ستاد مقابله با کرونا و کادر درمان و با اشاره به اجرای طرح محدودیت های کرونایی یادآور شد: این شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد و اعمال محدودیت های کرونایی در این منطقه همچنان با جدیت و نظارت شدیدتر دنبال خواهد شد.

به گفته وی از آغاز طرح محدودیت های ترافیکی در این شهرستان ( حدود یک ماه ) تعداد ۹۷۹ خودرو که این محدودیت ها را نادیده گرفته اند توسط پلیس راهور منطقه اعمال قانون شدند.

وی اجرای طرح سردار شهید قاسم سلیمانی و همچنین محدودیت های کرونایی را در قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، موثر دانست و اظهار داشت: از عموم مردم انتظار می رود کلیه پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا چون استفاده از ماسک ، مواد ضد عفونی کننده، فاصله گذاری اجتماعی  را رعایت و از حضور در اجتماعات جدا خودداری  کنند.

رضایی از دستگاه های نظارتی نیز خواست تا روند فعالیت های نظارتی خود را در خصوص اجرای طرح محدودیت های کرونایی تشدید کنند.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 ایرنا لاهیجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 ایرنا لاهیجان ویروس کرونا کووید 19 ایرنا لاهیجان اخبار کنکور محدودیت های کرونایی غربالگری شدند آستانه اشرفیه قاسم سلیمانی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که به تازگی ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال را خریداری کرده است، امروز (سه‌شنبه) ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان تیم فوتبال استقلال را پرداخت کرد.

این شرکت همچنین ۱۰ درصد از مطالبات کادر فنی و اعضای تیم را پرداخت کرد.

تیم استقلال از ساعت ۱۷ فردا (چهارشنبه) در چارچوب هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تراکتور می‌رود.

 

 

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه