Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید امین قاسمی امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: عملیات ساخت و ساز طبقه دوم مدرسه‌ای در حریم قلعه «مظفری» شهرستان سلسله، متوقف شد.

وی، افزود: این مدرسه که در حریم درجه یک بنای تاریخی قلعه «مظفری» در حال ساخت بود، متشکل از طبقه زیرزمین، همکف و طبقات اول و دوم بود که از ساخت طبقه دوم آن جلوگیری به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، ادامه داد: بلندمرتبه‌سازی در حریم بناهای تاریخی به دلیل مخدوش کردن دید منظری و بصری آثار، ممنوع است.

قاسمی، عنوان کرد: در این راستا با اداره کل نوسازی مدارس توافقاتی داشتیم و مقرر شد از هرگونه ساخت و ساز در طبقه دوم این مدرسه جلوگیری شود تا به نحو مقتضی موضوع در سطح وزارتخانه مطرح شود.

وی، افزود: قلعه «مظفری» شهرستان سلسله یکی از بناهای تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول است که در فهرست آثار ملی ثبت شده قرار دارد، بنابراین طبق قانون هرگونه ساخت و ساز در حریم آن باید با اخذ استعلام و کسب مجوز از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، تصریح کرد: طی بازدیدی که از قلعه «مظفری» شهرستان سلسله داشتیم ظرفیت‌ها و موقعیت‌های لازم برای تحقق این امر مورد بررسی قرار گرفت.

قاسمی، افزود: همچنین از نحوه ساخت ویترین‌های آن که در گذشته ساخته و نصب شده بودند نیز بازدید شد.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل و تجهیز این بنای تاریخی، عنوان کرد: در تلاش هستیم که این اثر تاریخی را تا پایان سال جاری تکمیل کرده و به موزه مردم‌شناسی تبدیل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: قلعه «مظفری» شهر الشتر یکی از بناهای تاریخی مربوط به اوایل دوره پهلوی اول است که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است و امید داریم موزه مردم‌شناسی آن را برای نوروز امسال راه‌اندازی کنیم.

کد خبر 5102134

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی لرستان امین قاسمی بناهای تاریخی ویروس کرونا شب یلدا روز پرستار شیراز آمار کرونا پرستار کرمانشاه عکس استانها شهرکرد بوشهر شیوع کرونا گرگان قاسم سلیمانی بارش برف گردشگری و صنایع دستی شهرستان سلسله میراث فرهنگی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب بوده و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی با بیان اینکه قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: تاکنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب با اشاره به اینکه محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند، ادامه داد: در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 6097245

دیگر خبرها

  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود