Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-دو شرکت فایزر و مدرنا از آزمایش واکسن‌های کرونای خود بر روی گونه‌ای جدید از این ویروس خبر داده‌اند که در انگلیس شیوع پیدا کرده است.

هر دو شرکت تأیید کرده‌اند که واکسن‌های خود را بر روی این گونه جدید و بسیار مسری از ویروس کرونا آزمایش می‌کنند تا مشخص شود آیا آنها در برابر کرونای انگلیسی مصونیت ایجاد می‌کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته‌های اخیر گونه‌ای جهش یافته از ویروس کرونا در انگلیس و به خصوص شهر لندن شیوع پیدا کرده که تا ۷۰ درصد مسری تر از گونه‌های قبلی ویروس کروناست.

متخصصان پزشکی و ویروس شناسان هشدار می‌دهند اگر کرونا چند بار دیگر جهش پیدا کند، ممکن است واکسن‌های فعلی که با صرف میلیون‌ها دلار هزینه تولید شده اند، دیگر در برابر آنها کارآیی نداشته باشند.

شرکت مدرنا بیانیه‌ای در این زمینه صادر کرده و مدعی شده بر اساس داده‌های موجود پیش بینی می‌شود که واکسن ضدکرونای این شرکت در برابر گونه انگلیسی این ویروس هم ایمنی ایجاد کند. اما برای تأیید این مساله طی هفته‌های آینده آزمایش‌های تازه‌ای در این زمینه صورت می‌گیرد.

فایزر هم اعلام کرده در حال استخراج داده‌های تازه از نمونه‌های خون افرادی است که با دریافت واکسن ضدکرونای این شرکت در برابر این ویروس مصون شده اند و تصور می‌کند که واکسن آن در برابر گونه مسری تر ویروس کرونا در انگلیس مصونیت ایجاد کند.

ویروس کرونا پیش از این هم جهش‌هایی داشته، اما نگرانی‌های جهانی در مورد روند این جهش‌ها و به خصوص شیوع گسترده ویروس یادشده در انگلیس با جهش تازه ویروس مذکور بیشتر شده است. از همین رو دهها کشور جهان ممنوعیت‌های مسافرتی را در مورد اتباع کشور انگلیس اعمال کرده و پروازهای ورودی و خروجی به این کشور را ممنوع کرده‌اند.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد هیچ یک از نیروهای زمینی خود را به غزه اعزام نخواهد کرد، رسانه انگلیس تلگراف نوشت احتمالا نیروهای انگلیسی جهت آنچه «کمک‌رسانی در ارسال محموله‌های بشردوستانه به غزه» خوانده شده، در این باریکه مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز جمعه مدعی شد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از این مقام ارشد نظامی گزارش کرد که ظاهرا ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ایالات متحده پیشتر گفته بود که یک «طرف سوم»، مسئول رانندگی کامیون‌ها در امتداد یک مسیر به سمت ساحل خواهد بود؛ مسئولیتی که طبق آنچه تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش کرده است، می‌تواند توسط نیروهای انگلیسی ایفا شود.

البته بی‌بی‌سی گزارش داد که هنوز هیچ تصمیمی توسط دولت انگیس رسما اعلام نشده و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس هم آن را هنوز مطرح نکرده است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس گفت: «بسیار حیاتی است که مسیرهای بیشتری را برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم غزه ایجاد کنیم و بریتانیا هم نقش پیشرویی را در ارائه کمک‌ها ایفا می‌کند.»

مقام آمریکایی مذکور گفته است: «حجم کمک‌های بشردوستانه‌ برای غزه از مسیر دریایی حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد