Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهرزاد حمیدی روز سه شنبه در آیین رونمایی از سند ملی طرح مدرسه آماده به تاب آوری مدارس در حوادث اشاره کرد و گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش در مکان یابی بر این است که مسائل ایمنی آن رعایت شود و همچنین در ساخت و ساز مدارس، سختگیرانه ترین استانداردها رعایت می شود و تاکنون موفق شده ایم ۷۰ درصد مدارس را مقاوم سازی کنیم، چرا که مدارس در مواقع بحران می توانند مکان هایی برای مقابله با بحران باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مدرسه ها محل تجمع فشرده دانش آموزان در یک محیط هستند و حوادثی که در مدرسه اتفاق می افتد می تواند یک فاجعه ملی باشد.

به گفته حمیدی، از سوی دیگر آموزش در مدرسه در فرهنگ سازی جامعه تاثیر بسیار دارد و مدرسه را در کانون توسعه و فعالیت در محله می دانند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش  همکاری خوبی را با سازمان پدافند غیرعامل، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران  و هلال احمر دارد گفت: طرح دادرس یکی از طرح هایی است که در آموزش و پرورش اجرا شده که بر مبنای آن آموزش های لازم و تمرینات میدانی به دانش آموزان، مدیران و معلمان مدرسه داده می شود و به هر حال رویکرد ما مشارکت با همه دستگاه ها برای ایمنی، مدیریت و پیشگیری از بحران را دنبال می کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سازمان پژوهش آموزش و پرورش در آماده کردن محتواهایی برای مقابله با بحران و آمادگی دفاعی تلاش های بسیاری می کند خاطرنشان کرد: تمام تلاش های ما با رویکرد پیشگیری از بحران آموزش عمومی جامعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم است و تاب آوری و آرامش سازی است.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه شاد گفت: وقتی وارد شبکه شاد می شویم می بینیم که یک کانال ویژه ایمنی است که ۳۰۰ هزار عضو غیرهدفمند دارد و ما تلاش داریم با آموزش به دانش آموزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت در جامعه و در میان خانواده ها داشته باشیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: سال گذشته وزارت آموزش و پرورش همه بخاری های نفتی مدارس را در جاهایی که گاز کشی شده جمع آوری و بخاری ایمنی را جایگزین کرده است.

به گزارش ایرنا، مراسم رونمایی از «سند همکاری ملی طرح مدرسه آماده» با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش، محسن محبی معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل، رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعی از معاونین این سازمان برگزار شد.

برچسب‌ها مدارس شهر تهران وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس شهر تهران وزارت آموزش و پرورش مدارس شهر تهران وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور آموزش و پرورش وزارت آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش

رییس جهاددانشگاهی با حضور در محل برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روند برگزاری این آزمون بازدید کرد و گفت: برنامه ریزی شده تا نتایج آزمون در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام شود.

حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه صبح امروز (جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه) با حضور در دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی از دو حوزه برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش بازدید کردند.

مسلمی نائینی در حاشیه برگزاری این آزمون با بیان اینکه آزمون فوق با حضور بیش از ۴۰۶ هزار داوطلب به صورت همزمان در ۳۱ استان و ۱۵۴ شهر، ۸۰۲ حوزه و ۱۰۷۷ زیرحوزه در سراسر کشور برگزار شد، افزود: در استان تهران ۱۲ و در شهر تهران ۷ حوزه آزمون به این منظور در نظر گرفته شده است که دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی از جمله حوزه‌های آزمون در شهر تهران هستند.

وی با بیان اینکه آزمون فوق در ۴ رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شد عنوان کرد: با برگزاری این آزمون توسط جهاددانشگاهی ۱۹ هزار و۱۷۴ نفر پس از مراحل مصاحبه و گزینش استخدام وزارت آموزش و پرورش خواهند شد. 

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه نتایج آزمون کتبی در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام می‌شود، مسئولان آموزش و پرورش پیش بینی کرده اند که پذیرفته شدگان مهر ماه مشغول به کار شوند.

وی تیم اجرایی و مدیریتی این آزمون را در سطح کشور با احتساب عوامل اجرایی دانشگاه‌ها بیش از ۱۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: مرکز آزمون جهاد از سال ۱۳۹۶ شروع فعالیت خود را آغاز کرده و در حدود ۶ سال گذشته ۶۵ آزمون برای دستگاه‌های مختلف اجرایی و بخش عمومی برگزار کرده که بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مجموع آزمون‌های آن حضور داشته‌اند.

گفتنی است تعداد کل داوطلبان این آزمون ۴۰۶ هزار و ۲۱۴ نفر هستند که از این مجموع ۸۸۶۷۱ نفر (۲۲ درصد) را مردان و ۳۱۷۵۴۳ نفر (۷۸ درصد) را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین استان‌های سمنان و قزوین کمترین داوطلب و استان‌های تهران و خراسان رضوی بیشترین داوطلب را داشته‌اند. 

ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روز ۱۷ بهمن تا روز ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ انجام گرفت که در مجموع ۷۹ درصد داوطلبان با مدرک کارشناسی، ۱۶ درصد با مدرک کارشناسی ارشد و ۵ درصد نیز با مدارک دیگر (دکتری، حوزوی و حافظین قرآن) در این آزمون ثبت نام کردند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، همانگونه که رییس جهاددانشگاهی تاکید کرده‌اند، نتایج کتبی آزمون نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی (https://hrtc.ir) اعلام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد