Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@03:08:33 GMT

کشنده‌ترین کشور برای روزنامه‌نگاران کجاست؟

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۸۶۸۱

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش گاردین، ۹ روزنامه‌نگار در سال ۲۰۲۰ در مکزیک کشته شدند که تعداد کشته‌ها از سال ۲۰۰۰ تاکنون را دست‌کم به ۱۲۰ نفر رساند. ماه گذشته، سه روزنامه‌نگار در عرض ۱۰ روز مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

تعداد کشته‌های امسال به این معنی است که احتمال کشته شدن روزنامه‌نگاران مکزیکی از کسانی که جنگ‌ها را پوشش می‌دهند بیشتر است- از زمان شروع پیگیری خشونت علیه رسانه‌ها در سال ۱۹۹۲ توسط کمیته حمایت از رونامه‌نگاران، این اولین بار است که مکزیک این رتبه را کسب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان-آلبرت هوستن، نماینده کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران مکزیک گفت: مکزیک از نظر آزادی بیان، با بحران چندوجهی روبه‌روست. وضعیت طی چند سال اخیر با روند ثابتی افول پیدا کرده و وضعیت بد این کشور تحت عنوان کشنده‌ترین برای خبرنگاران در ۲۰۲۰، به اوج خود رسیده است.

مکزیک مدت‌های مدید خطرناک‌ترین مکان برای روزنامه‌نگاران خارج از منطقه رسمی جنگ بوده است.

مبارزان آزادی مطبوعات امیدوار بودند پس از انتخاب رئیس جمهور "آندرس مانوئل لوپز اوبرادور" در سال ۲۰۱۸، که متعهد به مقابله با خشونت علیه روزنامه‌نگاران و پایان دادن به مصونیت از مجازات عاملان شد، وضعیت وخیم بهبود یابد. اما حملات در بحبوحه خصومت بی‌سابقه عمومی نسبت به رسانه توسط رئیس جمهوری که مکرراً از جلسات توجیهی برای بدنام کردن روزنامه‌نگاران و فعالان مستقل استفاده می‌کند، افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روزنامه نگاران مکزیک روزنامه نگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر 760 هزار متر مربع با 5 هزار و 500 نفر پرسنل سالانه 22 هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و 12 هزار و 500 دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از 600 درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن  تا سال 1404 نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عمیق ترین حفره آبی جهان در این منطقه کشف شد
  • عکس | کشف عمیق‌ ترین حفره آبی جهان در مکزیک
  • عمیق ترین حفره آبی جهان در مکزیک کشف شد
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • ابهام در اعزام تیم ملی گلبال مردان به پارالمپیک
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد