Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام گزارشگری عادل فردوسی پور برای فینال لیگ قهرمانان آسیا چند روز قبل از شروع بازی، رسانه های مختلف و شبکه های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد. ابتدا تصور این بود که فردوسی پور به تلویزیون برگشته و قرار است در شبکه سه بازی پرسپولیس ایران و اولسان کره جنوبی را گزارش کند، اما خیلی زود مشخص شد که این مجری قرار است از صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا و در قالب یک برنامه لایو (زنده) این بازی را گزارش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین خبر باعث افزایش سریع دنبال کننده های صفحه AFC فارسی شد، به طوریکه از ۲۴۰ هزار دنبال کننده به بیش از ۲.۴ میلیون رسید تا هم تعداد فالورهای این صفحه اینستاگرامی ظرف کمتر از ۲۴ ساعت افزایش ۱۰۰۰ درصدی داشته باشد و هم احتمال ثبت رکورد لایو اینستاگرام شکسته شود که در کمتر از چند ساعت این پیش بینی محقق شد و رکورد لایو اینستاگرام فارسی زبان‌ها به نام عادل فردوسی پور و طی بازی پرسپولیس و اولسان کره جنوبی ثبت شد. فردوسی پور در مصاحبه کوتاهی درباره این اتفاق گفت: «حس خوبیه که می‌تونم گزارش بکنم دلم برای طرفدارهای فوتبال تنگ شده، امیدوارم آن‌ها هم دلشان برای من تنگ شده باشد.»

حضور فردوسی پور در قطر برای گزارش فینال باشگاه های آسیا، حاشیه کم نداشت و همزمان با ورود وی به قطر تحلیل و روایت های متفاوتی در این باره در رسانه های منتشر شد. مهمترین خط خبری در این خصوص مربوط به اختلاف علی فروغی مدیر جوان شبکه سه سازمان صدا و سیما بود که مسبب اخراج فردوسی پور از برنامه پرطرفدار ۹۰ و گزارشگری بازی های فوتبال شد. فروغی در مصاحبه ای که به تازگی در این باره انجام داده، درباره جدایی فردوسی پور از مجموعه صدا و سیما گفته بود: دیگران هم کارهای فردوسی پور را نگاه می‌کردند و می‌گفتند اگر کسی می تواند به خاطر محبوبیتش از مدار خارج شود و کسی هم به او چیزی نگوید پس ما هم می توانیم این کار را انجام دهیم. اینگونه اصلا صدا و سیما از هم می پاشید! ما ناگزیر به گرفتن چنین تصمیمی بودیم.

در شبکه های اجتماعی نیز مهمترین و اصلی ترین محور خبری درباره حضور عادل فردوسی پور در جایگاه گزارشگری بازی فینال آسیا به اختلاف علی فروغی و کلیت صدا و سیما مربوط می شد به طوری که کاربران، اجرای فردوسی پور در صفحه اینستاگرام را بهانه ای برای حمله به عملکرد مدیریتی سازمان صدا و سیما قرار داده و در پست ها و توییت های مختلف خواستار اصلاح این رویه و بازگشت عادل فردوسی پور به خانه خود تلویزیون شدند.

در ادامه مهمترین و پربازدیدترین محتوای منتشر شده درباره حضور فردوسی پور به عنوان گزارشگر در بازی فینال آسیا در بازه زمانی ۲۵ آذر تا ۲ دی محوربندی شده است؛

فردوسی پور و شکستن رکورد لایو اینستاگرام

افزایش تعداد فالورهای صفحه AFC با اجرای لایو عادل فردوسی پور در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا، دستمایه خبر و تحلیل های مختلفی در شبکه های اجتماعی شد. یکی از کانال های تلگرامی چند ساعت قبل از شروع بازی در این باره نوشت:۱ میلیون فالوور برای عادل! صفحه فارسی AFC از زمان اعلام گزارشگری عادل فردوسی پور در فینال آسیا در لایو این صفحه، ۱ میلیون فالوور به تعداد دنبال کنندگانش اضافه کرده است و این رقم احتمالا بسیار بیشتر نیز خواهد شد! گفتنی‌ست تعداد دنبال کنندگان صفحه فارسی کنفدراسیون فوتبال آسیا با ۱.۲ میلیون از تعداد دنبال کنندگان صفحه رسمی این کنفدراسیون با ۱.۱ میلیون فالوور پیشی گرفته است.   

کانال دیگری همزمان با برگزاری بازی فینال در این باره نوشت: اتفاق عجیبی که افتاده اینه که پیج فارسی AFC که تا دیروز ۲۵۰ هزار فالوئر داشت، بعد از خبر گزارش عادل، فقط طی ۱۲ ساعت فالوئراش از پیج رسمی AFC که متعلق به همه کشورهای آسیایی هست و یک میلیون فالوئر داره هم بیشتر شد! آیا امروز لایو بازی فینال آسیا با گزارش فردوسی پور، رکورد تعداد بیننده رو میشکنه؟

کانال دیگری در این باره نوشت: روز پرفروغ عادل و روز بی فروغ صدا و سیما. به لطف حضور عادل فردوسی پور تعداد فالوئرهای اینستاگرام فارسی AFC از تعداد فالوئرهای AFC بیشتر شد.

یکی از کانال های تلگرامی نیز در باره رکورد لایو فردوسی پور نوشت: فردوسی‌پور با ۴.۶ میلیون بیننده سوپراستار شد. اعلام رسمی خبر گزارش فردوسی پور در اینستاگرام فارسی ای اف سی، باعث شد تا ظرف ۲۴ ساعت تعداد دنبال کننده های این صفحه از حدود ۱۸۰ هزار نفر به بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد و روز گذشته هم ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر با ورود به لایو AFC گزارش عادل فردوسی پور را دنبال کردند. ضمن اینکه این لایو با ۸۰۹ هزار بیننده در لحظه، رکورد منحصر به فردی را از خود به جای گذاشت.

 AFC و اختلاف فردوسی پور با صداوسیما

کانال پرطرفدار دیگری در خصوص بهره‌گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا از اختلاف فردوسی پور و صدا و سیما نوشت: حمایت عجیب مردم از فردوسی پور و ضدحال به صداوسیما! از وقتی AFC اعلام کرد عادل فردوسی پور بازی فینال رو گزارش می‌کنه، ایرانیا شروع به دنبال کردن صفحه AFC کردن! اضافه شدن بیش از دویست و پنجاه هزار فالوور در کمتر از ۲۴ ساعت! وقتی صداوسیما هوای بچه خودشو نداشته باشه، دیگران ازش سود می‌برن!  

این موضوع وقتی بیشتر نمود خارجی پیدا کرد که ویزای قطر برای محمدحسین میثاقی گزارشگر صدا و سیما صادر نشد.

بالاگرفتن انتقادات از مدیریت صداوسیما به بهانه حضور فردوسی پور در صفحه AFC

بالاگرفتن انتقادات از مدیریت صدا و سیما به بهانه حضور فردوسی پور در بخش فارسی اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا از دیگر محورهای مورد توجه در شبکه های اجتماعی بود. یکی از کانال های تلگرامی با بازنشر سخنان یکی از فعالان اصولگرا درباره مدیریت صدا و سیما نوشت: پیشنهاد استعفای محمد مهاجری فعال اصولگرا به مدیران صداوسیما: این چه افتضاحی است که در صداوسیما حاکم شده است؟   فردوسی پور چه کار بدی انجام داده بود که باید چنین تاوانی می داد؟ نمی دانم این چه حکمرانی است که ما حتی نمی توانیم عادل فردوسی پورها را در آن حفظ کنیم؟ مگر می شود کسی مدیر شبکه ای باشد و کارمندش از کشور خارج شود و در جای دیگر گزارشگری کند و او از ناراحتی نمیرد!؟ من اگر جای آقای فروغی بودم زمانی که این خبر را می شنیدم، استعفا می دادم. رهبری و امثال سردار سلیمانی ارزش سرمایه اجتماعی را می فهمند، اما افرادی نظیر آقایان فروغی و علی عسگری نمی فهمند.

مهدی نصیری سردبیر سابق روزنامه کیهان  نیز در توئیتی به حضور عادل فردوسی پور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و گزارش بازی تیم های فوتبال پرسپولیس و اولسان هیوندای در اینستاگرام واکنش نشان داد. نصیری در توئیتی نوشت: از ساختار فکری و اجرایی به اصطلاح اصولگرایانه که عادل فردوسی پور را تبدیل به مساله و معضل می کند، چقدر می توان امید به حل کلان مساله های امرور جامعه و مردم را داشت؟

اصلاح‌طلبان هم به این ماجرا واکنش نشان دادند. به عنوان مثال عبدالله رمضان زاده نوشت: مردم راه خود را می روند. سخنگوی دولت اصلاحات در رابطه با ماجرای گزارش فردوسی پور در فینال لیگ قهرمانان آسیا خطاب به مدیران صداوسیما نوشت: وقتی مدارتان با مدار اکثریت مردم یکی نیست، مردم راه خود را می روند. عبرت بگیرید!

محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در توئیتر خود با تاکید بر بازنده بودن صدا و سیما در این ماجرا، نوشت: ‌درست است که پیش‌بینی برنده بازی فینال ‌لیگ قهرمانان آسیا دشوار به نظر می‌رسد، اما بازنده از حالا معلوم است: ‌صداوسیما! رسانه‌ای که نه تنها گل زدن به رقیبان را بلد نیست، که باید مدام به او یادآوری کرد مواظب باشد گل به خودی نزند.

واکنش کاربران به مواضع صداوسیما

اظهارات علی فروغی مدیر جوان صدا و سیما نیز با واکنش منفی مخاطبان مواجه شد. او پیش از این گفته بود: دیگران هم کارهای فردوسی پور را نگاه می‌کردند و می‌گفتند اگر کسی می تواند به خاطر محبوبیتش از مدار خارج شود و کسی هم به او چیزی نگوید پس ما هم می توانیم این کار را انجام دهیم. اینگونه اصلا صدا و سیما از هم می پاشید! ما ناگزیر به گرفتن چنین تصمیمی بودیم.

مهراب قاسمخانی فیلمنامه نویس یک استوری در اینستاگرامش منتشر کرد و در واکنش به صحبت های فروغی نوشت: «فوتبال را خارج از مدار ببینیم» اشاره به سخنان علی فروغی در توضیح توقف برنامه ۹۰ که حدود ۳ هفته قبل گفته بود : «دیگه نمی‌شد این جوری ادامه داد. نه محبوبیت ایشون برای ما پنهان بود، نه تخصص ایشون برای ما پنهان بود. [...] در واقع مهم این بود که کار داشت از مدار خارج می‌شد. بقیه هم داشتند نگاه می‌کردند که اگر کسی به او به خاطر محبوبیت چیزی نمی‌گوید صدا و سیما از هم می‌پاچید [می‌پاشید]. ناگزیر از این تصمیم بودیم. البته مظلوم‌نمایی [می‌کند]. »

کیوان کثیریان فعال رسانه‌ای و منتقد سینما در اینستاگرام و در پستی که بازتاب زیادی در میان کاربران داشت، درباره سخنان مدیر صدا و سیما نوشت: «آخ آخ آقا فروغی. باز کار از مدار شما خارج شد. این بار دست استکبار از آستین ای‌اف‌سی درآمد تا یک ضربه مهلک دیگر بر پیکر نحیف شبکه مظلوم شما وارد شود. بابا اینها دیگر خیلی نامردند. بر می‌دارند کارمند دون پایه شما را می‌برند برای گزارش بازی فینال باشگاه‌های آسیا، بدون اجازه.»

فردوسی پور و شایعه پیوستن به شبکه های فارسی زبان خارجی

یکی از شایعه هایی که همزمان با حضور عادل فردوسی پور در قطر بار دیگر قوت گرفت، بحث پیوستن وی به یک شبکه فارسی زبان خارجی بود. یکی از کانال ها در این باره نوشت: عادل فردوسی‌پور در مسیر مزدک! گفته می‌شود نمایندگان یکی از شبکه های فارسی زبان، برای مذاکره با عادل فردوسی پور برای پیوستن به این شبکه وارد مذاکرات جدی شده اند! از این رو برخی مدیران این شبکه برای گفتگو با فردوسی‌پور به قطر رفته اند تا علاوه بر پوشش دیدار پرسپولیس و اولسان هیوندای مذاکرات خود با این مجری را نیز انجام دهند! همچنین گفته می‌شود AFC واسطه حضور فردوسی‌پور در قطر شده تا این مجری بدون مشکل بتواند راهی قطر شود.

برچسب‌ها صدا و سیما عادل فردوسی پور داده كاوي

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما عادل فردوسی پور داده كاوي صدا و سیما عادل فردوسی پور داده كاوي اخبار کنکور فینال لیگ قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور عادل فردوسی پور حضور فردوسی پور عادل فردوسی پور شبکه های اجتماعی باره نوشت یکی از کانال ها فردوسی پور فردوسی پور فردوسی پور تعداد دنبال رکورد لایو فینال آسیا بازی فینال فارسی زبان صدا و سیما علی فروغی سیما نوشت صفحه AFC

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • مناظره جالب عادل فردوسی‌پور و فریدون زندی درباره تلفظ اسامی (فیلم)
  • (ویدئو) مناظره جالب عادل فردوسی‌پور و فریدون زندی درباره تلفظ اسامی
  • ببینید | کَل‌کَل خنده‌دار عادل فردوسی ‌پور با فریدون زندی؛ لبات رو غنچه کن!
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان