Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام گفت: سیاستمداران غربی پاسخی در قبال استانداردهای دوگانه خود نسبت به عقاید مسلمانان ندارند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا مجیدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران طی سخنانی در نشست «چرایی اسلام ستیزی در غرب» که به همت مجمع بین المللی اساتید مسلمان برگزار شد، با اشاره به اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام گفت: آیا یک اندیشمند و فیلسوف یا یک جامعه شناس این بیانات اخیر را در فرانسه، در توهین به پیامبر اکرم (ص) مطرح کرد؟ یا یک شخصیتی که امروز، رئیس جمهور یک کشور هست و سال آینده کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه برای دور دوم خودش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نمایندگی این مباحث با یک رویکرد پوپولیستی و عوام فریبانه در این مقطع، نیازمند دقت و تدقیق نظریه اصحاب رسانه است.

وی ادامه داد: اینکه بدون مقدمه، از بحران در اسلام سخن به میان می‌آید، ریشه در اتاق‌های فکر جریانات افراطی سکولار و لائیک و اتاق‌های بنیادگرایی لائیسیته و هم ریشه در جریانات پوپولیستی دارد که نمونه آن در امریکا و توسط ترامپ، نمود و گسترش پیدا کرده است و شاید بتوان گفت: همین گفتمان، گفتمان انتخاباتی برخی از این کاندیداها، در یکی دو سال آینده و به صورت تصاعدی خواهد بود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: ما با استاندارد‌های دوگانه‌ای روبرو هستیم. از طرفی، قضیه‌ای به نام هولوکاست، یکی از خطوط قرمز جامعه‌ای است که مبنای خودش را انقلاب فرانسه و منشور حقوق شهروندی و آزادی بیان قرار داده است؛ به نوعی که اندک تعرضی و حتی نظری به مسلماتی که به عنوان هولوکاست مطرح شده را برنمی‌تابد؛ از طرف دیگر هرگونه جسارتی را نسبت به عقاید مسلمانان جائز می‌دانند. این استاندارد‌های دوگانه، از معضلاتی است که سیاست مداران غربی پاسخی برای آن ندارند.

وی افزود: مکرون که ۲۰۲۱، سال پایانی ریاست جمهوری او هست، باید گفتمانی را برای مقابله با کاندیدای رقیب ایجاد بکند. شاید بتوان گفت: اتاق فکر ستاد انتخاباتی آقای مکرون بر این اساس، این قضیه را دامن زده تا وارد این عرصه بشود.

مجیدی ادامه داد: برای راه‌های تقابل، نوع تقابل باید درست تعریف شود. من بخشی از این تقابل را در دو نامه مقام معظم رهبری به عموم جوانان غربی دیدم و بخشی نیز در توئیت کوتاه ایشان مطرح شد. ایشان دو سوال مطرح می‌کند که از رهبرانتان بویژه آقای مکرون بپرسید که چرا این نوع هجمه‌ها را علیه اسلام دامن می‌زنند؟ از سوی دیگر، چرا این استاندارد‌های دوگانه، در موضوعی بنام هولوکاست اجرا نمی‌شود؟

وی افزود: ما باید در جهان امروز که جهان رسانه سالار است، بتوانیم تبیین درستی از موضوعات اسلامی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عضو هیات علمی دانشگاه تهران مجمع بین المللی اساتید مسلمان رئیس جمهور فرانسه رئیس جمهور آمریکا ماجرای هولوکاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان

در این تجمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان گرد هم آمدند و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل سردادند.

در این مراسم معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: رژیم صهیونیستی و حامیان آن کینه‌ای تمام نشدنی در دل مردم و مسلمانان ایجاد کرده‌اند و مطمئن باشند مسلمانان نمی‌گذارند خون‌های پاک هدر رود.
سردار عوضعلی فقیری افزود: جهاد و شهادت عامل اصلی سعادت، عزت و سرافرازی مسلمانان است و ملتی که از مرگ نترسد ذلیل نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی در طول عمر نکبت بار خود به دفعات چهره خبیث و حیوانی خود را به جهانیان نشان داده و ثابت کرده که در راه سلطه جویی از هیچ جنایتی فروگذار نخواهد کرد.
هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رزمندگان جبهه مقاومت و حماس برای عملیات طوفان الاقصی از روحیه مردم نظام جمهوری اسلامی ایران الگو گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است