Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@17:31:50 GMT

همه آنچه که باید از ویروس کرونای انگلیسی بدانید

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۹۹۵۳

همه آنچه که باید از ویروس کرونای انگلیسی بدانید

کمال بیکی قائم‌ مقام مؤسسه تحقیقات ژنتیک میبد به تشریح ویروس جدید کرونای انگلیسی پرداخت و بهترین راه را قرنطینه اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمال بیکی در مصاحبه با یزدرسا گفت: در سالگرد شیوع کرونای چینی ظهور واکسن کرونا امید بخش جوامع شده  اما اکنون اخباری از جهش ژنتیکی کرونا در انگلستان و از کنترل خارج شدن آن به گوش می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز یکشنبه تأیید کرد که ویروس جدید کووید-۱۹ که برای اولین بار در انگلیس شناسایی شده، به سایر کشور‌ها نیز سرایت کرده است. این ویروس از گونه‌های قبلی واگیردارتر و دو برابر عفونی‌تر بوده، سرعت انتشارش ۷۰ درصد بیشتر است و به سرعت جایگزین گونه قبلی می‌شود. همچنین آزمایش های مربوط به آن هفته‌ها یا شاید ماه‌ها به طول می‌انجامد و آنتی‌بادی نجات‌یافتگان تأثیر کمتری روی آن دارد.

دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی استان یزد اذعان داشت: گفته می شود این ویروس اولین بار در شهریور ماه شناسایی شده اما تا کنون توسط انگلیس پنهان شده بوده است. هم اکنون دو سوم مبتلایان در انگلیس حامل این ویروس هستند. همچنین گونه جدید به دانمارک، ایتالیا، استرالیا و هلند منتقل شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر راه حل سریع برای مقابله با این ویروس اعمال قرنطینه است. گفته می شود واکسن‌های فعلی قادر به مقابله با آن هستند اما اگر باز هم جهش کند، ممکن است واکسن‌ها کارآیی نداشته باشند ویروس جدید هنوز به ایران نرسیده است.

قائم‌ مقام مؤسسه تحقیقات ژنتیک میبد افزود: هم اکنون پروازهای زیادی به انگلستان متوقف شده و از آنجا که  شیوع گونه تازه کرونا سرعت انتشار بیشتری نسبت به گونه های قبلی دارد باعث شده تا دولت بریتانیا قرنطینه شدیدی به اجرا بگذارد.

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی از کشورهای اروپایی خواسته در برابر این ویروس  کنترل های خود را افزایش دهند . این اقدام بر اساس اعلام نتایج تحقیق تازه پژوهشگران بریتانیایی در مورد این گونه جهش یافته جدید صورت گرفته است.

قائم‌ مقام مؤسسه تحقیقات ژنتیک میبد تاکید کرد: سوال اساسی این است این ویروس از چه زمانی جهش یافته  و آیا با وجود واکسن های متعدد مبارزه با کوید۱۹ به تعویق می افتد؟باید دانست همه ویروس ها در طول زمان جهش می یابند و خود را با شرایط جدید وفق می دهند تاکنون بیش از چهارهزار جهش کرونا ثبت شده اما تعداد اندکی اهمیت داشته اند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد گونه جدید تا ۷۰ درصد مسری تر از گونه قبلی باشد اما  معنی  این حرف  این نیست  که  لزوما احتمال بیماری حاد یا مرگ و میر  را  افزایش  دهد. چند هفته پیش گفته می شد  ۱۰-۱۵درصد موارد ابتلا مربوط به زیر گروه جدید است اما اکنون تا ۶۰ درصد موارد ابتلا را در بر می گیرد.

بیکی تصریح کرد: جهش ژنتیکی در پرزهای پروتئینی خاص گونه جدید باعث شده  توان رشدش افزایش  یابد .همین پرزها مسئول نفوذ به سلول بدن هستند.امید می رود واکسن های موجود توان مقابله با این زیرگروه را هم داشته باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: آمریکایی ها به نسخه‌ای که برای کشورهای دیگر می‌پیچند عمل نمی‌کنند و آنچه برای مردم بیان می‌کنند خودشان اعتقاد ندارند. - اخبار استانها -

حجت الاسلام علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا و غرب اظهار داشت: آنچه  امروز در عالم غرب در حال رخ دادن است در سرکوب دانشجویان، اساتید دانشگاه و گروه‌های علمی و فرهنگیان جامعه آمریکا نشان از این دارد که آمریکایی‌ها آنچه را که بحث می‌کنند و آنچه برای مردم بیان می کنند خودشان اعتقاد ندارند. 

وی افزود: صحنه‌هایی که ما امروز از برخورد پلیس با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا دیدیم نشان از این واقعیت دارد که دموکراسی آمریکایی برای حاکمیت حاکمان مستبد غرب در راس حکومت هیچ خط قرمزی برایشان معنا ندارد. 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: در گذشته اگر اتفاقاتی در دانشگاه‌های ایران می‌افتادغربی‌ها می‌گفتند در محیط های علمی نباید برخورد نظامی شود ولی امروزآن نسخه‌ای که برای  کشورهای دیگر می‌پیچیدند خودشان عمل نمی‌کنند. 

درویشی با بیان اینکه اگر برخوردهای امنیتی و انتظامی بد است برای دانشگاه‌های  آمریکا هم باید بد باشد، گفت: غرب مدعی آزادی بیان و عقیده است، دانشجویان ایده‌ای دارند که ایده‌هایشان را بیان می‌کنند پس چرا غربی‌ها در برخورد با ایده دانشجویان عصبانی می شوند و با سرکوب و خشونت جواب آنها را می دهند. 

وی  با بیان اینکه ظاهر فریبنده دنیای غرب امروز برای همگان روشن شده است تصریح کرد: حوادث اخیر دانشگاههای آمریکا و غرب درس بزرگی است که متوجه شویم دموکراسی آنها سخنی بیش نیست و تنها به عنوان قطعنامه های سیاسی و حربه  بر علیه  کشورهای دیگر است.

 

.

 

 
انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد