Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:48:35 GMT

ستارگان جهانی ‌هنر ایران معرفی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۰۱۳۷

ستارگان جهانی ‌هنر ایران معرفی می‌شوند

علی اشرف صندوق آبادی ‌دبیر ‌سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در خصوص آخرین اخبار این دوره از ‌جشنواره گفت: در این ‌دوره از جشنواره به جز بخش فراخوان که با عنوان طوبای زرین شناخته شده است، بخش‌های ‌دیگری ‌نیز دارد که هم‌زمان مقدمات برگزاری آنها در ‌حال انجام است. از جمله بخش چاپ ‌دستی که به ‌صورت یک نمایشگاه مستقل و با کیوریتوری احمد وکیلی برگزار می‌شود و وی از چند هنرمند ‌در ‌حوزه چاپ دستی برای حضور در ‌نمایشگاه دعوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین ما در این دوره از جشنواره بخش ستارگان جهانی هنر ایران را ‌داریم. این بخش ‌مختص هنرمندانی است که خارج از ایران و در بی‌ینال‌ها و جشنواره‌ها طی سال‌های ۲۰۱۹ و ‌۲۰۲۰ جایزه گرفته‌اند. در ‌این ارتباط با انجمن‌های مختلفی در ارتباط هستیم و همین جا هم اعلام می‌کنم کسانی که ‌در رویدادی خارج از کشور برگزیده شده‌اند می‌توانند حداکثر ‌تا روز چهارشنبه مورخ ‌۱۰ دیماه، با دبیرخانه جشنواره و با شماره‌های ‌۶۶۹۴۶۹۱۰ و ۶۶۹۴۶۹۱۱  تماس بگیرند و از نحوه ‌برگزاری این بخش و سایر اطلاعات مورد نیاز مطلع شوند.

وی افزود: ‌آثار این هنرمندان ‌در نمایشگاه جشنواره به ‌نمایش در می‌آید و در کتاب جشنواره هم چاپ خواهد شد. تاکنون در چهار رشته عکاسی، کاریکاتور، ‌تصویر سازی و سفال، حدود ۳۰۰ ‌هنرمند ‌از انجمن‌ها به دبیرخانه معرفی شده‌اند و برخی از انجمن‌ها هم اعلام کردند که هنرمندی در ‌این حوزه ندارند که جایزه‌ای بین‌المللی کسب کرده باشد. البته ‌دبیرخانه ‌جشنواره هم این موارد ‌را رصد می‌کند.  ‌

دبیر سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ادامه با اشاره به بخش مفاخر این ‌دوره از جشنواره ‌گفت: سال گذشته ‌مفاخر عزیز انتخاب شدند و مقدمات تجلیل از آنها هم فراهم ‌بود ولی به دلیل شیوع ‌ویروس کرونا در بخش مفاخر هنرهای تجسمی کشور نتوانستیم برنامه‌ای اجرا کنیم. در نظر داریم که  ‌امسال ‌برنامه‌ای برای قدردانی از مفاخر برگزار کنیم‎.‎

وی همچنین به رویکرد جدیدی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای ‌سیاستگذاری، برگزیدگان جشنواره‌های هنرهای تجسمی جوانان دوره‌های ۲۵ و ۲۶ و ۲۷، ‌جشنواره‌های هنرهای تجسمی فجر دوره‌های ۱۱ و ۱۲، پنجمین دوسالانه خوشنویسی و یازدهمین ‌دوسالانه سرامیک، می‌توانند پس از ثبت نام در سایت جشنواره، آثارشان را بدون انتخاب ‌اولیه و با ‌هماهنگی دبیر، مستقیما به نمایشگاه ارسال کنند و پس از نمایش، همراه سایر آثار، برای برگزیده شدن ‌داوری نهایی نیز خواهند شد‎.‎

وی با اشاره به اینکه محل برگزاری این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر موسسه ‌فرهنگی هنری ‌صبا وابسته به فرهنگستان هنر است، اظهار کرد: همانطور که هنرمندان می‌دانند ‌مهلت ثبت نام تا ۱۴ ‌دی ماه در سایت سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر برقرار است.‌

برچسب‌ها جشنواره تجسمی فجر هنرهای تجسمی جشنواره ‌های فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره تجسمی فجر هنرهای تجسمی جشنواره های فجر جشنواره تجسمی فجر هنرهای تجسمی جشنواره های فجر اخبار کنکور هنرهای تجسمی فجر دوره از جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: باهدف رشد، توسعه و برند سازی گردشگری روستای هدف گردشگری بیابانک، احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستاها، حفظ و معرفی شیرینی سنتی گولاچ این منطقه، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم، چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ بیابانک در روستای هدف گردشگری بیابانک برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات ازجمله برنامه‌هایی بود که برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی‌های روستایی در این جشنواره انجام شد.

حسن عربی گفت: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، پخت گولاچ و رونمایی از لوح ثبت ملی روستا ازجمله برنامه‌های این جشنواره بود.

او بابیان اینکه برای پخت گولاچ، از زردچوبه، آرد، آب، شکر، گلاب، تخم‌مرغ، زعفران، روغن کنجد و خمیرترش استفاده می‌شود، افزود: گولاچ برند مواریث معنوی روستای بیابانک به شمار می‌رود و برگزاری چندساله جشنواره گولاچ در این روستا نشان از اهمیت این نان در بین مردم این روستا دارد.

روستای بیابانک در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شهر سرخه قرارگرفته است و این روستا در مقایسه با بسیاری از روستاهای کشور مساحت کوچکی را شامل می‌شود اما ازنظر جایگاه کیفی در سنت کهن دارای مقامی برجسته در ابداعات معماری و فرهنگی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902642

دیگر خبرها

  • طرح گرافیکی باشگاه بایرن مونیخ به مناسبت روز جهانی «جنگ ستارگان» / عکس
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • معرفی فرصت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • معرفی تیم‌های جام جهانی فوتسال/ تیم ملی ایران درمیان غول های دنیا
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • معرفی رقبای جهانی آینده‌های والیبال ایران
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد