Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@17:34:14 GMT

امیدی به ارزان شدن لوازم خانگی هست؟

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۱۵۳۹

امیدی به ارزان شدن لوازم خانگی هست؟

ایران اکونومیست- سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی از آغاز عرضه اختصاصی فولاد به واحدهای تولیدی این صنعت خبر داد و گفت که میزان تاثیر این عرضه بر قیمت‌ها، بسته به میزان استفاده از فولاد در محصولات مختلف و همچنین قیمت سایر عوامل اثرگذار بر قیمت تمام شده کالا خواهد بود.

محمد رضا غزنوی  از عرضه سهمیه اختصاصی ورق فولاد برای صنعت لوازم خانگی از ابتدای هفته جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با توجه به ابلاغ شیوه نامه جدید دولت در این زمینه، عرضه اختصاصی فولاد برای صنعت لوازم خانگی تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اثر این اقدام دولت در ماه‌های بعد و در اصل بعد از استفاده از ورق فولادی در محصولات جدید و ورود آنها به بازار مشاهده خواهد شد، اظهار کرد: میزان استفاده از ورق سرد فولادی در محصولات مختلف لوازم خانگی متفاوت است و میزان اثرگذاری نیز بسته به همین موضوع است. برای مثال در پشت یخچال از ورق فولادی استفاده می‌شود. به عبارت دیگر باید به این نکته توجه کرد که کالایی مثل یخچال، قطعات و مواد اولیه زیادی دارد که خیلی از آنها از مصرف می‌کنند.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در پاسخ به اینکه آیا کاهش نرخ ارز در ماه‌های اخیر بر قیمت لوازم خانگی تاثیر داشته، تصریح کرد: تولید کنندگان عموماً از ارز نیمایی استفاده می‌کنند که کاهش زیادی نداشته است.

به گفته وی در حال حاضر می‌توان گفت با عرضه اختصاصی فولاد به تولیدکنندگان لوازم خانگی، تولیدکنندگان به اندازه نیاز به فولاد در بورس دسترسی دارند و مجبور به تهیه آن از بازار آزاد نیستند. این در حالی است که پیش از این تولیدکنندگان موفق به تامین فولاد مورد نظر خود در بورس نمی‌شدند و مجبور به تهیه آن از بازار آزاد بودند.

نرخ ارز در بازار آزاد در مهر ماه امسال از ۳۲ هزار تومان گذشت، اما حالا در کانال ۲۵ هزار تومان است.

اخیرا مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک برنامه تلویزیونی وعده داده بود که با عرضه اختصاصی ورق‌های فولادی به تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور، قیمت لوازم خانگی در بازار کاهش می‌یابد.

تولیدکنندگان قبل از این عرضه اختصاصی مشکلاتی در زمینه تامین ارز، ورق فولادی و محصولات پتروشیمی داشتند، به‌طوری‌که ورق فولادی با قیمت ۱۲ هزار تومان در بورس به دست تولیدکننده نمی‌رسید و در بازار آزاد ۲۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شد. طبق گفته تولیدکنندگان با وجود تولید بالای ورق فولاد، میزان عرضه ورق فولاد در بورس کفاف همه تولید کنندگان را نمی‌داد و بسیاری از تولیدکنندگان ورق فولاد سرد که ورق گرم را از فولاد مبارکه می‌گرفتند، محصولاتشان را در بورس عرضه نمی‌کردند. بنابراین تولیدکنندگان اعلام کرده بودند که انتظار دارند ورق‌های با کیفیت به صنایعی مثل خودرو و لوازم خانگی داده شود و بخش‌هایی مثل بشکه‌سازان از این ورق‌ها استفاده نکنند.

روز گذشته هم عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، در باره کاهش قیمت در پی عرضه اختصاصی فولاد به تولیدکنندگان لوازم خانگی گفته بود که قیمت لوازم خانگی به قیمت مواد اولیه بستگی دارد، بنابراین می‌توان گفت الزاما کاهش قیمت اتفاق نمی‌افتد، اما بر بازار بی اثر نیست. به عبارت دیگر تامین مستمر ورق فولاد برای تولیدکنندگان منجر به کاهش التهاب و احتمالا کاهش قیمت در دراز مدت خواهد شد.

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تولیدکنندگان لوازم خانگی عرضه اختصاصی فولاد ورق فولادی هزار تومان بازار آزاد ورق فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون

فرارو- رانا پلاس ارتقایافته جزو ارزان‌ترین سواری‌های تولیدی ایرانخودرو است که در بازار آزاد به طور متوسط ۶۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته ۷۱۰ میلیون تومان قیمت دارد و خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما که از خط تولید کنار رفته، ۶۶۵ میلیون تومان آب می‌خورد.

تارا اتوماتیک تیپ V۴، اما گرانقیمت‌ترین سواری داخلی به حساب می‌آید و این یکی یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در بازار آزاد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و فروشنده‌های ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای رقمی نزدیک یک میلیارد و ۴۰ میلیون طلب می‌کنند. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید. 

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

پنجم اردیبهشت 1403

ششم اردیبهشت 1403

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF7 مدل 1403

835 میلیون تومان

835 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF7 مدل 1402

635 میلیون تومان

635 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌ ارتقایافته مدل 1403

980 میلیون تومان

980 میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل 1403

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

پارس سال XU7p مدل 1402

675 میلیون تومان

675 میلیون تومان

207 با موتور TU3 مدل 1403

685 میلیون تومان

685 میلیون تومان

207 دنده‌ای ارتقایافته مدل 1403

810 میلیون تومان

810 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل 1403

یک میلیارد و 40 میلیون

یک میلیارد و 40 میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل 1403

650 میلیون تومان

650 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل 1403

710 میلیون تومان

710 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1 مدل 1402

820 میلیون تومان

820 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2 مدل 1403

990 میلیون تومان

990 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V4 مدل 1403

یک میلیارد و 230 میلیون تومان

یک میلیارد و 230 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402

665 میلیون تومان

665 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی