Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نوری ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال در مناطق روستایی و عشایری کشور برداشت شد تا در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا شود که سهم خراسان شمالی از این تسهیلات قرض‌الحسنه ۴۵۵ میلیارد تومان تعیین شد که این تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به ۵ هزار و ۳۸۵ طرح اعطا و برای ۹ هزار نفر فرصت اشتغال پایدار و متوسط ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: علاوه بر آن برای طرح مشاغل خانگی نیز ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که با کمک آن برای ۵ هزار نفر شغل جدید احیا شده است.

وی افزود: در مجموع از سال ۹۲ تا به کنون از محل اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اعطای تسهیلات مشاغل خانگی همچنین اقدام دفاتر کاریابی استان برای متقاضیان جویای کار در استان برای ۲۰ هزار نفر فرصت اشتغال پایدار و متوسط فراهم شده است.

نوری تصریح کرد: در حوزه شیوع ویروس کرونا ۶ هزار و ۵۰۰ کارگر در سامانه برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ کارگر مشمول بیکاری شدند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بیان داشت: همچنین مبلغ ۶۷ میلیارد تومان تسهیلات نیز در راستای شیوع ویروس کرونا پرداخت شده که تا پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان نیز مشکلی وجود ندارد.

وی در انتها با تاکید بر عدم رضایت در خصوص میزان تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری، گفت: آنچه که باید اتفاق افتد این است که تسهیلات در بخش کشاورزی به سوی ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات هدایت شوند تا اشتغال پایدار و ارزش افزوده را به همراه داشته باشند.

کد خبر 5102447

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه بیکاری حسن نوری اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی کارگران ویروس کرونا شب یلدا شیراز روز پرستار آمار کرونا پرستار بوشهر کرمانشاه عکس استانها شهرکرد شیوع کرونا گرگان قاسم سلیمانی شهرستان کرج روستایی و عشایری اشتغال پایدار میلیارد تومان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند


آقای حامد محقق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این کتابخانه‌ها را ما به عنوان « برنده‌های کتاب » می‌شناسیم. چرا که هم کتاب را به مناطق مختلف می‌برد و هم با ورود کتاب به این مناطق یک « برندگی » ایجاد می‌کنند.
وی گفت:بنابر قانون برای دستگاه‌های مختلف الزاماتی دیده شده که کتاب و کتابخوانی را در مناطق عشایری و روستایی با استفاده از کتابخانه‌های سیار رقم بزنند.
معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت: این کتابخانه‌ها بهترین راه است برای این که ما در مناطق روستایی و عشایری کتابخانه‌هایی را ببینیم.
وی افزود: بردن کتاب با دوچرخه در کشور‌های اروپایی متداول است و تبلیغات زیادی برای آن می‌شود در حالی که ما هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما کمتر درباره آن اطلاع رسانی کرده ایم.
یکی از معاونت‌های مرتبط با امر توسعه کتاب در نهاد کتابخانه‌ها یک سال قبل  طراحی کتابخانه‌های عشایری را شروع کرد و در دستور کار قرار داد.
جدیدترین کتابخانه عشایری ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در خوزستان افتتاح شد.
این کتابخانه با عنوان رویش در بزرگترین سایت عشایری کشور در منطقه فتح المبین شوش با استقرار چادر در میان چادر‌های عشایر و مدارس چادری و کانکسی آنان گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری