Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین روز از دی ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین وضعیت برگزاری جشنواره تئاتر فجر در دوره سی و نهم اشاره کرد.

خبرگزاری میزان - دومین روز از دی ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین وضعیت برگزاری جشنواره تئاتر فجر در دوره سی و نهم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن‌زاده: تلاش دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر برگزاری با حضور مخاطب است

محسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون آخرین وضعیت بازگشایی تماشاخانه های تئاتر گفت: واقعیت امر طی ماه گذشته جلسات متعددی از سوی مرکز هنرهای نمایشی و «قادر آشنا» رییس کل این مرکز با مسئولین وزارت بهداشت صورت گرفته تا بالاخره ترتیب و روندی برای بازگشایی تماشاخانه‌ها حاصل شود. 

وی در همین راستا ادامه داد: مجموع این جلسات به یک سری از جمع بندی‌ها ختم شده و امیدواریم که بتوانیم قدمی مثبت برای عرصه هنرهای نمایشی برداریم، به امید خدا به زودی بتوانیم اخباری در این باره منتشر نماییم. در هر صورت تئاتر هم همچون سینما تابع دستورات و پروتکلهای ستاد ملی مبارزه با کرونا است و طبیعتا در انتظار نظر نهایی این ستاد خواهیم ماند.

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی درباره احتمال بازگشایی تماشاخانه‌های تئاتر پیش از جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: با تمام وجود امیدواریم که این جلسات مثمر ثمر واقع شود و شاهد بازگشایی تئاتر در دی ماه سال جاری باشیم. 

وی درباره نحوه برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اضافه کرد: در هر صورت برگزاری جشنواره تئاتر فجر قطعی است و فراخوان اکثریت بخشها منتشر شده و آثار در حال تحویل است، در تلاشیم تا طی برنامه‌ریزی ‌هایی بتوانیم جشنواره تئاتر فجر در دوره سی و نهم را با پنجاه درصد ظرفیت مخاطب به صورت فیزیکی برگزار نماییم. 

حسن زاده درباره روش دوم برگزاری جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: دومین روش و برنامه ریزی ما برای برگزاری جشنواره تئاتر فجر در صورتی که امکان برگزاری فیزیکی با حضور مخاطب نباشد، استفاده از حداکثر ظرفیت مجازی برای برگزاری آنلاین این جشنواره است. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

یوسف‌زاده: سرانه مطالعه در استان‌ها و مراکز دور از پایتخت بسیار ناگوار است

احمد یوسف‌زاده در گفت‌وگو با میزان پیرامون عدم افزایش سرانه مطالعه در ایام قرنطینه خانگی بیماری کرونا در کشور گفت: من با برخی از آمار‌ها که بیانگر عدم افزایش سرانه مطالعه در دوران قرنطیه بیماری کرونا بیان شده مخالف هستم، زیرا هنگامی که من با دوستان و اطرافیان صحبت می‌کردم متوجه شدم تعداد افرادی که در این زمان مطالعه داشتند افزایش یافته بود پس نمی‌توانیم بگوییم که مطالعه در این دوران افزایش نداشته است.

وی در همین راستا ادامه داد: خود من به شخصه در ایام قرنطینه کرونا کتاب‌هایی را که دوست داشتم و زمان برای مطالعه آن‌ها را نداشتم خواندم و زمان واقعا مناسبی برای مطالعه بود البته نمی‌توان کمبود سرانه مطالع را پنهان کرد، ولی من معتقدم قرنطینه حاصل از بیماری کرونا زمانی بود برای آشتی جامعه با کتاب.

یوسف زاده افزایش سرانه مطالعه را نیازمند زیر ساخت دانست و بیان کرد: باید زمینه برای مطالعه در جامعه فراهم شود چنانچه زیر ساخت‌ها ایجاد گردد شاهد بالا رفتن سرانه مطالعه خواهیم بود.

وی قیمت‌ کتاب را یکی از عوامل مهم در کاهش سرانه مطالعه خواند و ابراز کرد: قیمت‌های کتاب این روز‌ها روند سعودی داشته این امر برای خانواده‌های متوسط نیز یک بار اضافی محسوب می‌شود لذا بخش کوچکی از سبد خانواده را به خود اختصاص می‌دهد و در مواردی حتی حذف می‌شود.

یوسف زاده وضعیت سرانه مطالعه در سایر استان‌های کشور را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: سرانه مطالعه در استان‌ها و مراکز دور از پایتخت بسیار ناگوار است چندی پیش شاهد کوچک شدن مغازه‌های فروش کتاب بودیم، اما اکنون شاهد جمع شدن آن‌ها و پا گرفتن قهوه خانه‌ها به جای کتاب فروشی‌ها هستیم، کتاب فروشی‌ها در هر کشوری بیانگر ارزش کتاب در هر کشور هستند حال با کم شدن و  کوچک شدن کتاب فروشی‌ها احساس ناخوشایندی به افراد دست می‌دهد در حالی که پاساژ‌ها و مراکز تجاری بزرگ در کنار این کتابفروشی‌های کوچک شکل گرفته و رونق بسیار زیادی دارند و این اتفاق جالبی نیست.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

شروع ضعیف فیلم اکشن «فاتال» در گیشه هالیوود

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رها حاجی زینل اخبار سینما برگزاری جشنواره تئاتر فجر جشنواره تئاتر فجر سرانه مطالعه یوسف زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

آقای محمدرضا هراتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما درباره دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: شاخص‌های کتابخانه‌ای در دو سال گذشته در بخش‌های کتابخانه‌های عمومی، منابع، سیار و عضو فعال افزایش یافته است.

وی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیش از سه هزار هشتصد کتابخانه، ۱۲۰ سالن مطالعه و بیش از ۱۲ میلیون نفر عضو و منابع متنوع تخصصی و عمومی، به عنوان بزرگترین شبکه مویرگی فرهنگی کشور، متولی اصلی کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

وی افزایش ۶۴ باب کتابخانه عمومی، افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار، افزایش منابع کتاب کتابخانه‌ها و رشد ۲۴۵ درصدی تعداد عضو فعال کتابخانه‌ها را از دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در ۲ سال گذشته بیان کرد و گفت: کتابخانه‌ها از عضویت و امانت فراتر رفته و خدمات فرهنگی از جمله ۶۰ خدمت در جهت توانمندسازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ارایه می‌کنند.

هراتی با بیان اینکه همه کتابخانه‌های عمومی کشور بخش جداگانه کودک و نوجوان دارند و برای گروه‌های خاص نیز برنامه ریزی شده است افزود: در حال تجهیز بخش‌های سالمندان، نابینایان و مادران در کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

وی اظهار داشت: از این ۱۲ میلیون عضو فعال نزدیک به ۶۰ درصد کودکان و نوجوانان هستند که در همین راستا برنامه‌های گسترده‌ای مانند جشنواره‌ها و جایزه‌های داستان نویسی و قصه گویی، محافل ادبی، پویش‌های کتابخوانی و مسابقات تلویزیونی را برای مخاطب کودک و نوجوان برگزار می‌کنیم.

معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار به ویژه در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار از دیگر دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۲ سال گذشته دانست و گفت: در کنار بهره برداری از کتابخانه‌های مرکزی، ۱۳۲ کتابخانه غیر مرکزی شامل ۵۸ کتابخانه شهری و ۷۴ کتابخانه روستایی است.

وی گفت: علاوه بر افتتاح کتابخانه در روستا‌ها جشنواره‌هایی هم برای روستائیان و عشایر مانند جشنواره عشایر با طعم کتاب یا طرح حایی مانند مجموعه کوله کتاب ویژه مناطق صعب العبور را برگزار کردیم که با استقبال خوب مردم آن مناطق مواجه شد.

هراتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران از لحاظ توسعه شبکه کتابخانه‌ای در بین کشور‌های برتر منطقه قرار دارد افزود: ایران از لحاظ توسعه شبکه‌های کتابخانه‌ای دارای رتبه اول در میان کشور‌های منطقه و در جمع ۲۰ کشور برتر دنیا است.

دیگر خبرها

  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد