Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: این اهدا کننده نخستین اهل سنت سیستان و بلوچستان است که در سن ۵۸ سالگی دچار مرگ مغزی شده بود که خانواده وی این اقدام خداپسندانه را انجام دادند.

او ادامه داد: هم‌اینک ۹۰۰ بیمار سیستان و بلوچستان در انتظار پیوند کلیه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن افزون‌بر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و شمار زیاد تصادفات منجر به مرگ مغزی همچنان در زمینه اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در رده‌های پایین کشوری قرار دارد و ضروری است فرهنگ سازی در این زمینه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیوند اعضا در ایران از ۱۸ سال پیش آغاز شده است، گفت: برای رسیدن این استان به سطح کشوری نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

اهدای عضو به عنوان اقدامی انسان دوستانه و حیات بخش نیازمند فرهنگ سازی است چراکه هنوز خیلی از افراد با موضوع اهدای عضو کنار نیامده و هنگامی که عزیزشان در شرایط مرگ مغزی قرار می‌گیرد با باوری غلط مانع اهدای اعضای سالم وی به زندگی فردی دیگر می‌شوند چرا که تصور می‌کنند شاید راهی برای بازگشت وجود داشته باشد.

این درحالی است که مرگ مغزی به حالتی اطلاق می‌شود که خون رسانی به مغز متوقف شده و اکسیژن به آن نمی‌رسد در نتیجه مغز دچار تخریب و با ترشح سم به مرور سایر اعضای بدن نظیر قلب، کلیه، کبد را از کار می‌اندازد و دچار مرگ نهایی افراد می‌شود در صورتی که با اهدای عضو می‌توان ادامه کار اعضای سالم یک فرد دچار مرگ مغزی را تضمین و جان بیماران نیازمند زیادی را نجات داد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اهدای عضو اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۲۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دادستان فسا گفت:جشن گلریزان در حمایت از معلولان مرکز نگهداری امیرالمومنین فسا برگزار  و به همت خیران فسایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به این مرکز اهدا شد.

هوشمندی افزود: یک خیر فسایی، قطعه زمینی به این مرکز اهدا کرده است که به زودی با همکاری خیران و شهرداری این شهرستان ساخت آن آغاز می‌شود.

در این مرکز شبانه روزی، ۴۰ معلول ذهنی پسر بالای ۱۴ سال نگهدای می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • فیلم/شمسایی قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا کرد
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • وجدان بیدار در جامعه بیمار